Lidt reklame for Cibus, ja, man skal jo gøre noget for brødet… 
I Ovaros tilfælde var der også et højt udbytteafkast, og det er som fluepapir for finnerne. 
I dette tilfælde foretages der dog ikke værdistigninger i samme tempo, men der er reel pengestrøm, hvilket er helt fint.
Jeg er selv lidt bange for, at al saften vil blive presset ud af citronen, inden exittet.
Jeg vil i det mindste have en NAV-rabat, og den er ikke i sigte.
Placeringen af ejendommene var også lidt uklart udtrykt i årsrapporten, og det virkede som om, man forsøgte at få svenskerne til at tro, at alt var på primære steder, selvom det ikke er tilfældet.
Der findes jo også fonde, som man kan købe til en NAV på 1. F.eks. har EQ de sidste 3 år leveret 9,3 % om året…
edit:
\u003e Tilsvarende mener vi, at der er plads til en nedjustering i aktiens nuværende balancebaserede værdiansættelse, når man tager højde for sammenligningsgruppen og aktiens historiske værdiansættelse, og derfor bygger investorernes afkastforventning på kort sigt udelukkende på udbyttet. -Rapport
\u003e Vores positive syn understøttes af den virksomhedsovertagelsesoption, der er knyttet til aktien, og hvis værdi efter vores mening er positiv. Muligheden for en virksomhedsovertagelse er dog efter vores mening ikke i sig selv tilstrækkelig grund til at begrunde en positiv anbefaling af Cibus-aktien. -Rapport
På det seneste har disse selskaber jo plejet at sejle på børsen under NAV, ikke? Så er de købt til og lidt under NAV, ikke? Hvordan forventer vi nu, at denne bliver købt over NAV? Jeg kan simpelthen ikke forstå det - slet ikke. 
\u003e I forhold til sammenlignelige selskaber mener vi, at Cibus’ forretning er mindre risikabel og mere stabil end gennemsnittet. Cibus’ forretning er ikke væsentligt konjunkturfølsom, e-handel truer ifølge vores vurdering ikke selskabets forretning, og desuden er risikoen forbundet med Cibus’ lejeres
betalingsevne meget lille. Endvidere er Cibus’ vækstudsigter efter vores mening rimeligt gode på nuværende tidspunkt. Med disse faktorer kunne en højere værdiansættelse end sammenlignelige selskaber være berettiget for Cibus. -Rapport
Lejeaftalerne er temmelig koncentreret hos få parter. Aftalerne er heller ikke særlig lange, og det kan være umuligt at finde nye lejere til tomme ejendomme, hvorefter bulldozeren skal tilkaldes.
Jeg er igen temmelig utilfreds med sammenligningsgrundlaget, især for Finlands vedkommende, på hvilket grundlag denne værdiansættelse er blevet “passende”.
Jeg mener, at målkursen har til formål at efterlade en god smag i munden på den nye kunde fra Sverige, og den reelle værdiansættelse ville være max. 0,9 p/nav, og jeg ville bestemt ikke være villig til at betale det, så 0,8 p/nav ville måske alligevel være en passende pris for dette selskab. Dette er også en pølsevogn vs. sammenligningsgruppen, så der burde også gives rabat for det, som I har gjort f.eks. med Titanium.
\u003e Selvom I er uenige i synspunkterne, er alle kommentarer velkomne! -Kinnunen J.
Tack så mycket och…
…Summa Summarum: Jeg er igen stærkt uenig i den korrekte værdiansættelse.