Der blev ikke fundet nogen tråd om Caverion endnu, så lad os åbne en.
Er der tilstrækkelige beviser for en turnaround, og er risiciene i projektforretningen reelt kommet under kontrol, så man undgår ubehagelige overraskelser?
Hvis målet om en EBITDA på 6 % nås, virker den nuværende pris billig, og markedet byder også på konsolideringsmuligheder.
Lehtoranta ser ud til at implementere sin plan pragmatisk. Om det fører til de fastsatte mål, er stadig et spørgsmål om tro. Den værste byld, Caverion Industria, er blevet solgt.
Nemt spørgsmål: Reparationsvirksomhederne vil begynde at klare sig godt, og af dem, der bygger nyt, er det kun Lehto, Massens problembarn, der vil klare sig, når de får færdige moduler i storproduktion, selv i Sverige - og billigt.
Masse, diskussionsforumets konge, har allerede overvundet gårsdagens fald af Nokia og den efterfølgende strøm af vilde lykønskninger. Så nu er vi tilbage til arbejdet: ovenfor opsummerede Masse allerede for 1 måned siden fremtiden for denne byggesektor.
Er det igen bare en gammel mands snak? Måske, men der er altid et korn af sandhed… Mandens sejrsrække inkluderer nu udover gårsdagens Nokia også bl.a. Titanium og Gofore. Og de blev tippet til menigheden i god tid - ikke bagefter.
Masse, lidt overraskende også en analytiker i byggesektoren:house:
Inderes’ analytikers kommentar var efter min mening overraskende negativ – på den anden side er forventninger forventninger. Og det er svært at forudsige et turn-around selskab.
Under alle omstændigheder er mit eget syn på resultatet langt mere positivt.
Jeg venter på, at Inderes’ Caverion-købsanbefaling bliver grøn.
{“content”:“Yderligere beviser falder ind. MT-analysen, lanceret af @Masse, men også ofte brugt af mig, siger, at en seddel på 7€ snart er her. Men der kommer stadig udfordrende kvartaler, og man kan komme med på vognen billigere efter Q4-rapporten.”,“target_locale”:“da”}
Overraskende stort volumen på det seneste, jeg har selv været med, og i forgårs købte jeg også. Resultatet kommer den 7. februar, hvilket får mig til at tænke, om stigningen er sket i et uforholdsmæssigt højt tempo. Det var overkøbt på ugebasis i lang tid og er stadig ret tæt på.
Caverion-købene er fortsat her og vil også fortsætte i næste uge, hvis kursen falder yderligere. Fredag var der dog en smule roligere salgspres, men mandag er en ny dag. Det er svært at sige, hvad den stejle stigning/fald skyldtes, men i hvert fald havde flere fonde tanket Caverion i december, ligesom insiderne.
Nu hvor der ikke har været nogen resultatadvarsel, mener jeg, at selskabet har klaret sig rigtig godt i Q4. Selvom det i teorien var muligt at nå guidance efter Q3, var der betydelig usikkerhed forbundet hermed. Jeg håber personligt, at guidance kan nås via rentabilitet, hvilket så ville løfte selskabet til et godt niveau.
Børsen elsker historier, og hvad er bedre end en turnaround-historie.
Det skal siges, at jeg har oplevet, at et par virksomheder har givet negativ information stort set i forbindelse med offentliggørelse af resultaterne, hvilket har efterladt mig med traumer. Man skal altså ikke være for optimistisk, før tallene er synlige
Om morgenen blev der foretaget en blokhandel med 7.172.223 aktier til en pris på 6,70 €, og det trykker kursen ned.
Jeg er enig i betragtningen fra -19 og udsigterne. Hvis man tænker på, at aktien nu kan fås til samme pris som efter Q3-rapporten, hvor der stadig var betydelig usikkerhed forbundet med at nå vejledningen.
Ok, det forklarer dagens situation. Caverion implementerer dog sin strategi præcist, og Lehtoranta er en af de førende virksomhedsledere. Det ser ud til at være tid til yderligere opkøb, kursen bør begynde med ni snarere end syv.
{“content”:"Måske er der for mange varer på salgssiden, og tekniske analytikere kunne også have en kommentar til dette.
Har set denne udvikling, siden jeg startede med at investere, og hvor hurtigt vendingen blev prissat ind i virksomheden. Nu hvor vendingen er sket, falder værdien.
Fredag var træningsdragt-løncheckdag, så der var stadig nok slikpenge i jakkelommen til at åbne en lille position. Vi følger spændt med i, hvad der kommer til at ske.
Mængden var så stor, at en del sikkert er gået til aktører, der nøjes med en marginal/sikker profit. Der kan gå lidt tid, før kursen retter sig, mens vi venter, køber vi mere…