Caverion - Er der nok beviser for vendingen?

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/caverion-toimittaa-talotekniikkaa-wartsilan-uuteen-smart-technology-hubiin-vaasassa

1 Synes om

Bekræfter min opfattelse af, at Caverion er på rette spor. Jeg havde allerede besluttet at sidde på pengene og holde (holde) gennem hele coronaturbulensen, men jeg har nu moderat tilføjet Caverion til en pris på 6,20.

4 Synes om

Jeg har også udnyttet dippet til min fordel og tilføjet lidt. For at svare på spørgsmålet i trådens titel - der er allerede mange beviser på en vending, og min tro på historien vokser.

4 Synes om
2 Synes om

Del udenfor: https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/caverion-oyjn-osavuosikatsaus-11-3132020

Rekordhøj ordrebeholdning samt stærk pengestrøm og likviditet hjælper med håndteringen af coronakrisen
1.1.-31.3.2020

• Ordrebeholdning: 1.768,3 (1.579,7) mio. euro, en vækst på 11,9 procent.
  • Omsætning: 541,6 (514,4) mio. euro, en vækst på 5,3 procent. Services-forretningens omsætning voksede 12,7 procent.
  • Justeret driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 26,3 (27,1) mio. euro, dvs. 4,8 (5,3) procent af omsætningen.
  • Justeret EBITA: 12,1 (13,8) mio. euro, dvs. 2,2 (2,7) procent af omsætningen. Den sammenlignelige rentabilitet forbedredes, Q1/2019 indeholdt en positiv engangspost på i alt 8,9 mio. euro og rente.
  • EBITA: 10,0 (9,3) mio. euro, dvs. 1,8 (1,8) procent af omsætningen.
  • Operationel pengestrøm før finansielle poster og skatter: 56,1 (30,1) mio. euro.

Der blev endnu ikke givet en klar prognose for resten af året.

10 Synes om

Resultatet varmer, selvom kursen faldt skarpt i marts. En større aktør ønskede også at komme af med selskabet. Specielt udviklingen i den operationelle pengestrøm glæder, dette bliver godt, når horisonten er lidt længere.
Fra et teknisk analysesynspunkt giver vendingen af den ugentlige trend til en opadgående en god basis for en vending.

8 Synes om

Enig. Jeg var selv i den situation, hvor jeg købte mere under den kraftige nedtur, og gennemsnitsprisen er nu acceptabel (da jeg ikke nåede at komme med på salgstoget).

Efter min mening har ledelsen ret konsekvent arbejdet de seneste år og også kommunikeret tydeligt. Retsningen har dog været langsommere, end man sandsynligvis forventede i starten, men det nuværende fokus er efter min mening klart og forudsigeligt, nu hvor tallene også så småt begynder at understøtte det.

1 Synes om

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en stærk fornemmelse af, at KONE og Caverion kunne have et større samarbejde i kikkerten i de kommende år. Begge bygger på de samme megatrends, og KONE har interesser i at være involveret i smarte bygninger.

A. Herlin trådte ud af bestyrelsen, måske for at frigøre sig fra fremtidige beslutninger. :wink:

5 Synes om

Hvad skal jeg gøre med denne. Den er nu -15% i porteføljen.

Der har nok ikke været meget bevægelse i insider-ejerskaberne… Nu hvor Herlin ikke er i bestyrelsen, skal der så informeres separat om mulige salg?

Sidste gang var de på købersiden i marts. I forhold til mange andre virksomheder har de efter min mening ret gode ejerandele med en velfungerende ledelse. : https://www.caverion.fi/sijoittajat/omistajat/johdon-liiketoimet/johtohenkilöiden-osakeomistukset-ja-liiketoimet

Og Herlin har i hvert fald ikke solgt i år. Brotherus har købt blandt de store ejere.

På deres hjemmeside er der en praktisk app, hvor du kan sammenligne ejerskabsinformationer efter den ønskede dato (f.eks. slutningen af april vs. slutningen af sidste år): https://www.caverion.fi/sijoittajat/omistajat/suurimmat-omistajat

3 Synes om

Triton solgte sin andel i Caverion i foråret, jeg tror det var omkring 5%. Triton har også en del i Assemblin. Assemblins omsætning er cirka det halve af Caverions. De har sikkert forsøgt at slå dem sammen på et tidspunkt, i hvert fald fra Tritons side.

Assemblin har en stærk markedsposition, især i Sverige. Ved at købe Caverion ville Assemblin være bedre rustet til at udfordre markedsleder Bravida.

Det er ikke rigtig et svar på spørgsmålet, men jeg var nødt til at skrive mine tanker ned.

Svaret på selve spørgsmålet: flere medlemmer af ledelsesteamet udnyttede markedsfaldet i marts. Jeg fulgte selv med.

4 Synes om

Er der nogen, der har set nyheder, der kunne forklare denne uges stigning?

1 Synes om

Jeg ville også være meget interesseret, for i dag stiger vi som en raket :thinking:

2 Synes om

Og det bliver bare bedre og bedre. Jeg har ikke set nogen nyheder eller anden information om det.

Bravida kom med et godt resultat fredag, og Handelsbanken hævede i dag kursmålet til 7,5 euro. Og et teknisk gennembrud som prikken over i’et.

6 Synes om

Coor fik også et ok resultat fredag.

2 Synes om

Og den vil fortsætte med at stige :wink:

1 Synes om

Hvad ligger bag denne holdning :wink: ? Det er rart at høre dine meninger, og du giver en masse information på dette forum, men indlæg som disse er ret tomme. Mange aktier vil sandsynligvis fortsætte med at stige, hvis man tænker, at målet er februar-niveauer.

Svarene på mit spørgsmål kom dog ovenfor, nemlig Bravidas gode resultat, Handelsbankens forhøjelse af kursmålet, et teknisk gennembrud og Coors okay resultat.

1 Synes om

Jeg kan i hvert fald afsløre, at min kommentar ikke er baseret på nogen meningsløs bankanbefaling eller noget andet sludder :slightly_smiling_face:. Men på det virkelige liv… Hvem laver og udfører projekterne lige nu og har faktisk gjort det i længere tid. I hvert fald i fabriksmiljøer :slightly_smiling_face:. Jeg ejer ikke det pågældende værdipapir, men en bank ejer det måske og giver anbefalinger derefter :grin:. Men ja, jeg lover, at jeg ikke vil blande mig yderligere i dette :slightly_smiling_face:.

Tak for svaret! Caverion er også aktiv i min branche, men deres aktiviteter kan ikke beskrives på samme måde som i din branche :grin:.

1 Synes om