@_TeemuHinkula Du har vist praktisk talt holdt tråden i live alene herinde. Lad mig i det mindste give et lille bidrag til denne tråd fra min side.
Jeg er altså stadig aktionær i dette ”lorteværk”, som jeg fortsat finder er en interessant og konkurrencedygtig investeringsmulighed som selskab. Desværre har jeg på grund af andre gøremål ikke fulgt selskabets udvikling så tæt. Der er heller ikke sket noget synderligt bemærkelsesværdigt i selskabet på det seneste, hvis jeg har forstået det ret. Det kører ret stabilt, selvom kvartalsresultaterne for denne type selskab svinger kraftigt. Jeg kan godt lide selv at følge ordrebeholdningen og dens udvikling i kvartalsrapporterne, samt selskabets nyheder om nye solgte projekter. Selskabet udsender en meddelelse, hver gang der indgås en større handel. Så vidt jeg forstår, er grænsen en handel på 15 millioner (NOK), hvorefter selskabet udsender en meddelelse.
I går kom der en meddelelse om et lidt større solgt projekt i Mumbai. Handlens størrelsesorden er 100-200 mio. (NOK), og den vil blive gennemført inden udgangen af næste år. Dette er allerede en ret stor handel, da selskabets omsætning er på omkring en milliard om året. Herunder er et link til meddelelsen.
Aktiekursen har på det seneste svinget omkring 15-20 NOK. Med denne nyhed var der en stigning på omkring 10 procent. Selskabet er efter min mening stadig interessant på grund af det voksende marked. Der er selvfølgelig risici her, men jeg mener også, at potentialet for kursstigning er stort, hvis markedet vokser med de forventede tocifrede rater om året, og Cambi formår at bevare sin position som markedsleder inden for dette lille nicheområde.
Indtil videre ser aktien ikke ud til at vække den helt store interesse blandt private investorer. Det er interessant at være med i den såkaldte tidlige fase, hvis selskabet vokser sig bare rimelig stort og når milliardklassen i euro. Markedsværdien er nu omkring 200 mio. i euro.