Bittium. Tanker?

Under Tolja har der virkelig været en stemning af handlingens mand, fundamentet blev ganske vist lagt for ganske lang tid siden, da Huttunen havde roret, men man må lette på hatten for ledelsen og hele Bittiums personale.

Paletten er nu helt klar med klart to forskellige segmenter, man opererer i: Medical og Defence fortsætter hver ad deres veje, og det kan ganske rigtigt være, at Medical får et nyt “hjem” enten i favnen på en større spiller eller bliver børsnoteret. Tiden vil vise det.

Man har kunnet følge det seneste år med nogenlunde tillid: samarbejdsaftaler, nye lande der er med til at bestille produkter, og man er med i drænværnet (droonien torjunnassa) mod droner sammen med Sensofusion samt har erhvervet næsten en fjerdedel af MarshallAI’s (Kradient Intelligence Oy) aktiekapital for at styrke sin ekspertise inden for softwarebaserede AI-løsninger.

Selvom aktiekursen nu bliver straffet delvist på grund af WORLDQUANT, LLC’s shorting, kunne jeg forestille mig, at det alligevel bliver en interessant slutning på året. Eller også fører alle disse “varsler” el.lign. ikke til noget, og den “jævne” tøffen derudaf fortsætter.

Ps: Jeg ejer aktier i Bittium, hvilket kan føre til bekræftelsesbias, og jeg ser kun en rosenrød fremtid :slight_smile:

12 Synes om