Der var ikke noget interview med den administrerende direktør, men vi talte naturligvis med ledelsen. Det blev indikeret, at man ud fra de mere end 10 aktive samtaler antager, at én betydelig kunde vil tilkomme (eller mange små, som tilsammen svarer til én betydelig). Da dette også blev koblet til guidancen, antages det tilsyneladende, at én vil generere en rimelig omsætning også for år 2026. I forhold til sidste års tempo, det nuværende aktivitetsniveau og konkurrencesituationen virker dette stadig forsigtigt for mig, men jeg forstår selvfølgelig selskabets situation. Hvis der endnu ikke skulle komme væsentlige ordrer for 2026, ville man skulle forklare sig – og ingen ved præcis, hvornår beslutninger træffes, og hvor hurtigt man går videre til de faktiske ordrer / leverancer.
Desuden vil de skønsmæssige afskrivninger formentlig fortsætte i de kommende år i forbindelse med Indras indtægtsstrømme, hvilket tynger rentabiliteten af disse i resultatopgørelsen. Størrelsen på disse blev ikke uddybet, men der sås jo et voldsomt spring i D&S-segmentet allerede i Q4. Jeg antager, at disse er i forhold til den omsætning, Indra bringer med sig, hvilket naturligvis ville betyde fortsat stor vækst i afskrivningerne i 2026, og i vores prognoser var der ikke indregnet sådanne spring.
Der var rigtigt nok ikke noget interview med den administrerende direktør. Jeg ville selvfølgelig ikke have kunnet deltage, da jeg stadig er syg, men det var heller ikke aftalt fra starten af. De foregående kvartaler / CMD har været undtagelsestilfælde.