Bittium. Tanker?

Det er en interessant sag. En så stor mængde kan også bruges til kursmanipulation, det vil sige at sælge til en lidt faldende kurs på dage med lav volumen og derved skabe nervøsitet. Derefter kan man købe aktierne tilbage, når man får folk til at give slip på deres papirer.

Det kan lyde som en sølvpapirshat-teori, men jeg tror faktisk, det er sandheden. Kursen er trods alt steget kraftigt på kort sigt, og dage med fald skaber let en følelse af, at man hellere må sælge, mens man stadig kan få noget for dem.

På lang sigt har en sådan mængde så andre påvirkningsmuligheder, som vi må vente at se. Tilsyneladende er nogle større private investorer blevet ringet direkte op og spurgt om deres interesse i at sælge aktier. Det fortæller allerede, at der er tro på et større potentiale i de finere kredse.

Bittium er virkelig i en meget interessant situation på længere sigt. På kort sigt er der dog helt sikkert udsigt til volatilitet. Selv holder jeg fast i mine få aktier på nuværende tidspunkt og ser, hvad der sker. Denne historie er kun lige begyndt, og vi venter på nyheder.

11 Synes om