Bioretec - Öppnar USA-marknaden?

I ärlighetens namn ska det sägas att jag sålde hela mitt innehav med en förlust på 90 %+.

Inte för att jag inte skulle vilja försöka hänga kvar som ägare i den här historien.

Tvärtom.

Jag anser fortfarande att detta – även i dåliga scenarier (VMBO-premie eller en premie betald av en STOR extern köpare) eller till och med i en ofattbar drömvändning där bolaget börjar förverkliga sin strategi med respekt för alla nuvarande ägares ägande – är en av de mest lovande multi10- till multi100-baggers (åtminstone nu, ha-ha) som jag någonsin stött på.

Det här emissionsupplägget (himmeli) och vad som verkar vara en avsiktlig finansieringsröra är dock en alltför komplicerad helhet för mig. Eller åtminstone en avskräckande sådan.

Det är väl precis det här som den inre kretsen (lähipiiri) eftersträvar. I mitt fall fick de nog precis vad de ville.

Jag avvaktar först över helgen och låter tankarna landa.

Innan detaljerna kring emissionen (antal och pris samt hur mycket bläck som finns kvar i skrivaren efteråt) är klara, känns det enligt min mening ganska modigt att hoppa på tåget igen.

Men om du redan är med på tåget hoppas jag (som en eventuellt blivande ägare), för min egen och de andra delägarnas skull, att du biter ihop och deltar fullt ut i emissionen.

Om alla bemyndiganden som slutligen beviljades vid bolagsstämman används i den kommande emissionen (oavsett om det är 1,5 miljarder aktier till ett pris på 0,01 euro eller 15 miljoner stycken till ett pris på en euro), kan det fortfarande finnas en hel del logik i det här caset.

(Insidernas belöningsutskrift på 250 000 000 aktier för ett utmärkt utfört arbete ger naturligtvis en lite sur eftersmak.)

Å andra sidan, om bolaget lämnar dörren öppen för att trycka mångfalt fler aktier även efter emissionen, ser situationen riktigt illa ut.

Jag avvaktar mer information från bolaget. Sedan agerar jag utifrån det och min egen analys.

ps. @Antti_Siltanen hann redan flika in med kommentarer om mina funderingar kring den kommande emissionen och min förvåning över priset. Tack för ditt svar, Antti =):slight_smile: !!

4 gillningar