Efter att ha läst rapporten hittade jag ingen dramatik, och jag ser inte varför det här bolaget skulle vara ett bra långsiktigt blankningsobjekt. Intäktsdelningen (revenue share) växer över tid, liksom de amerikanska och latinamerikanska vadhållningsmarknaderna.
I år dök det upp hinder på vägen, men man började åtgärda dem snabbt. Om effektiviseringsåtgärderna biter är vi snart på tillväxtspåret igen.
Och som en sidonotering: Jag läste Q2-rapporten medan jag väntade på kvällens delårsrapport. Det var den bästa VD-översikten jag har läst ![]()
Vanligtvis är de bara generiska och berättar om allt i stora drag. BetCO hade en mycket detaljerad översikt som dessutom var skriven ur ett investerarperspektiv. Det märks att VD:n har ett stort ägande (17 % av aktierna) i bolaget.
Vi hoppas på en positiv marknadsreaktion i morgon. BetCO verkar inte vara ett bolag som ljuger. En korrigering på -40 % för att EBITDA sänktes med -22 % var en stor rörelse. Givetvis var EPS dålig nu (0,01 mot 0,06 2023), vilket kan påverka.
Jag skrev inte heller om att bolaget genomförde en nyemission på kurstoppen i början av året. Tack vare det är den finansiella ställningen utmärkt.