Atkore Inc. – Producent af elektriske beskyttelsesløsninger

Selskabets CEO og CFO deltog sidste tirsdag i Citigroups Global Industrial Tech and Mobility-konference. Den slags begivenheder er gode, fordi ledelsen har lidt mere tid og frihed til at tale end under regnskabsaflæggelser. En lydoptagelse (39:54) kan findes på Atkores hjemmeside, men er også tilgængelig med transskription i Quartr-appen.

Her er et referat af hovedpunkterne:

• Citigroups analytiker fungerede som interviewer og spurgte først om faktorerne bag, at marginerne nu forbliver på et betydeligt højere niveau end før pandemien. CEO’en nævnte mindst fire grunde: 1) betydelig konsolidering i branchen 2) de seneste års virksomhedsopkøb har været mere rentable end selskabets basistilstand, især fiberglasrør. 3) Nye innovative produkter 4) Selskabets store nye distributionscentre.

• Hvad betyder selskabets mantra “Én ordre, én levering, én faktura” egentlig, og hvorfor kan jeres store konkurrenter ikke gøre det samme? → El-grossisternes lokale afhentningssteder har ikke plads til at lagerføre Atkores produkter. El-grossister har investeret i flotte, store automatiserede centrallagre, men Atkores produkter passer heller ikke rigtig ind dér. Atkore varetager i praksis grossisternes opgaver gennem sine egne distributionskanaler og reducerer dermed deres fragt og lagerbeholdning, hvilket grossisterne naturligvis kan lide. Grossisternes kunder giver Atkores produkter de højeste karakterer netop på grund af den hurtigste levering. Konkurrenterne kan ikke kopiere det samme, fordi de er vertikalt integrerede omkring f.eks. metal-, kobber- eller plastprodukter, mens kun Atkore er horisontalt integreret på tværs af alle disse.

• Hvordan beregnede CFO’en, at effekten af prisnormaliseringen ville være 585 millioner på EBITDA, et ret præcist tal, som hidtil er blevet realiseret ret godt? → CFO’en og hans team gennemgik alle varenumre og sammenlignede prisen med de langsigtede priser, og hvordan de har reageret i tidligere situationer, hvor priserne er blevet hævet og sænket i takt med efterspørgslen. De nåede frem til tallet ad den vej. De fastholder stadig dette skøn.

• Den administrerende direktør tror ikke på, at de vil skuffe forventningerne i det igangværende kvartal heller. CEO’en siger, at den guidede EBITDA-vækst for H2 er et nemt mål; det sikres af sommerens byggesæson (+10 % salg) og de voksende volumener fra fabrikken i Indiana.

• De nye distributionscentre i Texas og Georgia er i øjeblikket stadig kun tomme haller, men de er ved at blive fyldt op. CEO’en mener, at de er betydelige vækstmuligheder i 2025 og 2026.

• Spørgeren bemærkede, at selskabet allerede i H2 2024 er i takt med eller over målet for 2025-EPS (+18 $) og spurgte, om det kunne opdateres allerede nu her på konferencen. Eller er I bekymrede for at nå det på grund af prissætning, makroøkonomi eller noget andet? → CEO’en lo, og CFO’en svarede interessant på spørgsmålet: “Vi er faktisk ikke bekymrede for det. Vi har holdt fast i de 18 dollars, fordi vi præsenterede det for tre år siden. Vi føler, at vores værdiansættelse endnu ikke engang har nået niveauet for 18 dollars. Så hvorfor melde noget ud over det, helt ærligt. Jeg tænker, at hvis vores værdiansættelse var på et niveau, hvor en ekstra dollar faktisk ville gøre en stor forskel, ville vi måske være mere villige til at tale om detaljerne for næste år. Men lige nu føler vi ikke, at vi har behov for at gøre det.”

• Pengestrømmen er stærk, antallet af jeres opkøb er faldet, i hvilken retning planlægger I at gå med jeres strategi for kapitalallokering? → CEO’en fortalte, at han personligt ikke var tilhænger af udbytte, men forstår at det blev indført efter ønske fra aktionærerne og for at udvide ejerkredsen. [Dette ser i sig selv ud til at have virket, da den første x-dag (eks-udbytte dato) var i går, og Atkore steg omkring 6 % på x-dagen og 4 % dagen før (udbyttefonde/ETF’er kan nu købe løs for fuld kraft? :nerd_face:)]

• Fremover vil capex udgøre 4 % af omsætningen. Hvad angår virksomhedsopkøb, ræsonnerede CEO’en logisk: Skulle jeg købe et andet selskab eller et selskab, som jeg kender rigtig godt, og som jeg mener er undervurderet? Svaret er efter sigende nemt, og de har da også tænkt sig at foreslå bestyrelsen en udvidelse af tilbagekøbsprogrammet igen inden længe. IRR-grænsen for opkøb er blevet hævet, og deres afkast skal fremover være mindst 3-4 % over WACC, som nu er 5-6 %. Årsagen er netop den lave værdiansættelse af egne aktier og gode organiske vækstmuligheder.

28 Synes om

Jeg har sluttet mig til den glade Atkore-skare, men følgende giver anledning til eftertanke (bag linket kan man se en fin historik over insider-transaktioner):

I USA bruger en del selskaber tilsyneladende betydeligt flere derivater og lignende instrumenter til aflønning af ledelsen, så størstedelen af ledelsens indkomst kommer fra disse instrumenter? Hvilket så kan give udslag i regelmæssige salg?

Uanset hvad, har jeg brændt fingrene et par gange, fordi jeg ikke reagerede på ledelsens salg, så jeg overvejer kraftigt, om jeg bør sælge. Eller er det bare helt normalt…

2 Synes om

Det websted viser det i sig selv korrekt, som personerne har indrapporteret det, men på grund af de “instrumenter”, du nævnte, beskriver det ikke hele sandheden. Ifølge siden har hele indersidekredsen ikke gjort andet end at sælge aktier. For eksempel har CFO’en ifølge siden solgt 30 % af sine aktier årligt i tre år allerede:
image
Men man kan bemærke, at hans aktiebeholdning på trods af dette alligevel er steget, selvom der ikke er nogen rapporterede køb i samme periode. Årsagen er netop disse aktiebaserede aflønningsprogrammer, og fra generalforsamlingsdokumentet kan man faktisk se, at CFO’en reelt ejer 84.193 aktier, når man medregner uudnyttede optionsrettigheder og RSU’er (restricted stock units).

Det samme gælder faktisk for resten af ledelsen ved et hurtigt blik; ejerandelen er steget eller forblevet den samme i årenes løb takket være aktieaflønning og på trods af salgene. Nogle af disse salg skyldes direkte, at de skal bruge kontanter til at udnytte disse optioner eller betale skatter i forbindelse med vederlagene.

Atkores ledelse og bestyrelse har tilsyneladende et minimumskrav til ejerskab: de skal eje et beløb svarende til mindst fem gange deres årsløn i aktier. Alle opfylder dette minimum, og CEO’en ejer for eksempel aktier svarende til omkring 80 gange sin årsløn, CFO’en 25x, den juridiske direktør 39x og HR-direktøren 13x.

Atkore-direktørernes kontante lønninger er relativt små sammenlignet med deres aktieposter og de seneste års aktieaflønning, og det er måske naturligt, at nogle realiserer dem i kontanter, dvs. jævnligt sælger en del af deres aktier til markedet. Jeg har i hvert fald selv bemærket, at virksomhedens ledelse sælger deres beholdninger med stor præcision, hver gang aktien når en ny ATH. I nogle af disse indberetninger står der endda, at salget blev foretaget som led i en forudbestemt plan (This exercise and sale was undertaken pursuant to a predetermined diversification plan previously adopted on February 6, 2023 by the Reporting Person (a “10b5-1 Plan”)). I disse planer i henhold til 10b5-1-reglen kan det fastlægges, at et antal x aktier sælges automatisk, når prisen stiger over et vist niveau eller på et bestemt tidspunkt, og derefter diversificeres til noget andet eller lignende.

11 Synes om

Atkore ser ud til at have foretaget prisstigninger på PVC-rør i starten af året, ifølge denne ene distributørs hjemmeside (https://unitedpipe.com/price-sheets/), i hvert fald i marts og nu i april. Det kan derfor være, at priserne på PVC-produkter bundede i årets første kvartal og siden da igen har haft en opadgående tendens.

Aktien har udviklet sig relativt gunstigt på det seneste. På den anden side er peers steget endnu mere, så måske er aktien blot steget i takt med markedet, og værdiansættelsesforskellen er blot blevet større (selskabets NTM P/E 11x mod sammenlignelige selskabers 21x).

image

I de amerikanske investeringsmedier har der på det seneste været en del tale om, at (el-)forsyningssektoren (electrical utility) er en væsentlig modtager af fordele fra AI-boomet og den deraf følgende acceleration i datacenter-udrulningen samt den generelle elektrificeringstrend. Aktier i sektoren har fået en del medvind fra denne debat. De store navne måske endda lidt for meget, f.eks. Eatons NTM P/E er nu 31, hvilket er ret pebret, da der ikke er tale om et decideret vækstselskab. På den anden side er det måske sigende for el-markedet, hvad der er sket med priserne på branchens produkter på det seneste – transformatorer, koblingsanlæg, relæer og selv basale elkabler skyder i vejret:
image

21 Synes om

Den italienske, men globalt opererende Prysmian har afgivet et købstilbud på Atkores konkurrent (ledere, kabler) Encore Wire, som er en rent amerikansk aktør. Handlens virksomhedsværdi (enterprise value) er på 4,2 milliarder dollars. Det svarer til en værdiansættelse baseret på 2024-konsensusestimaterne på EV/EBIT 12,2 og P/E 17,3. Præmien er ret lille, kun 20 % over den nuværende kurs, men på den anden side er Encores aktie steget ret kraftigt YTD, selvom resultatet forventes at falde med 30 % i år.

Det vidner helt sikkert om brancheaktørernes interesse for det amerikanske marked og ønsket om at ekspandere dertil eller få så meget fodfæste som muligt. Atkore har også længe været en opkøbskandidat på grund af sin lave værdiansættelse, men i dag er det naturligvis en ret stor mundfuld for en eventuel køber. Opkøbet af Encore er dog også en rigtig stor handel for Prysmian.

EDIT. Jeg hørte det telefonmøde, der blev afholdt om emnet, og italienerne har naturligvis set Encores ikke-offentliggjorte Q1-tal og sagde om dem, at der er stærk tocifret volumenvækst på vej (“30% uptake in order demand during the last three months” :exploding_head:). Efterspørgslen fra grossisterne genopretter sig kraftigt (“we have seen rebound in volume demand from distributors”). De kommenterede også, at konsensusestimatet er “ret lavt” for Encore i 2024, i forbindelse med et spørgsmål om, at købsprisen måske ikke ser så attraktiv ud med 2024-estimater sammenlignet med de faktiske tal for 2023, og sagde, at Encore “sandsynligvis vil overraske markedet positivt i løbet af de kommende kvartaler”.

Encore og selskabets marginer er også midt i en lignende diskussion om normalisering som hos Atkore. Encores EBITDA-marginer eksploderede fra et niveau på 7-8 % til et niveau på 20 % efter 2020. Analytikerne udfordrede naturligvis dette ret kraftigt under opkaldet og spurgte, om det efter Prysmians mening reelt er bæredygtigt. Italienerne mener, at det er et bæredygtigt niveau, og de sagde, at prisnormaliseringen sluttede i Q4, og at Q1-resultatet bekræfter dette. De vurderer, at stærk efterspørgsel og stærke drivere på det amerikanske marked vil holde marginerne på dette niveau på mellemlangt og langt sigt.

Diskussionen lover også godt for Atkore, da selskabernes slutmarkeder næsten overlapper fuldstændigt, og kunderne er de samme el-grossister. Encore producerer hovedsageligt ledere/ledninger/kabler af kobber, og Atkore laver så hovedsageligt noget i plast eller metal til at beskytte, installere eller fastgøre dem med. Volumenvækst for den ene er også volumenvækst for den anden. Prisdiskussionen vedrørte mere Encores kobber- og aluminiumsmarkeder, så den kan ikke overføres direkte til Atkore, men det bliver interessant at se, hvordan det går med Atkores priser i dette marked.

14 Synes om

Atkore er et glimrende eksempel på en kvalitetsvirksomhed. Et af mine første substack-indlæg handlede om Atkore (allerede for 2 år siden!).

Selvom jeg ikke har fulgt så meget op på virksomheden i 2024, tror jeg, at denne artikel stadig kan give værdi for nogle læsere her. Den interessante diskussion på denne platform gør mig interesseret i at analysere virksomheden endnu en gang.

6 Synes om

https://investors.atkore.com/investors/news/news-details/2024/Atkore-Inc.-Announces-Second-Quarter-2024-Results/default.aspx

Q2 Non-GAAP EPS på $4,08 slår forventningerne med $0,43.

• Omsætning på $792,91 mio. (-11,5 % år-til-år) er $15,31 mio. under forventningerne.
  • Forventningerne til justeret EBITDA for hele året er justeret til $850 - $900 millioner; forventningerne til justeret nettoresultat pr. udvandet aktie er justeret til $16,00 - $17,00 mod et konsensus på $17,01.
3 Synes om

Resultatet overgik konsensus for EPS ret markant. Tilbagekøb for 59 mio. USD i kvartalet og 150 mio. USD YTD. Volumenvæksten var svag, men på den anden side var lønsomheden bedre end forventet.
image

Lidt skuffende, at EBITDA- og EPS-forventningerne (guidance) for hele året blev sænket en smule. Ny guidance: EBITDA 850-900 mio. USD (tidl. 900-950) og EPS $16-$17 (tidl. 16,5-17,5). Dette skyldes tilsyneladende en usædvanlig svaghed på telemarkedet (HDPE) i begyndelsen af året, og at opstarten af Hobart-fabrikken tilsyneladende er forsinket? Jeg må lytte til telekonferencen; jeg ville ikke være så bekymret, hvis volumenerne blot er rykket til næste regnskabsår. Telemarkedet forventes også at rette sig mod slutningen af året, men det falder også tidsmæssigt i Atkores regnskabsår 2025.

11 Synes om

Det fremgik ikke af rapporten eller præsentationen, men på telefonkonferencen blev det oplyst, at selskabets bestyrelse har godkendt et nyt tilbagekøbsprogram på 500 mio. USD, som er tilgængeligt, så snart det nuværende program på 1300 mio. USD er opbrugt i den nærmeste fremtid.

Ledelsen understregede under opkaldet, at der kun var svaghed i HDPE-segmentet og i volumenerne fra Hobart-fabrikken. Andre segmenter har indtil videre udviklet sig bedre, end ledelsen oprindeligt havde forventet. De forklarede, at de i årets prognose ikke havde forudsat, at HDPE-markedet ville fortsætte med at skrumpe, men det er nu sket, og markedet når ikke at rette sig op i løbet af dette regnskabsår, hvilket førte til en nedjustering af forventningerne. De ser dog kun problemerne i disse to segmenter som et spørgsmål om timing og forventer, at modvinden i den forbindelse vender til medvind i det næste regnskabsår.

Det er også værd at bemærke, at Atkores lønsomhed nu er forbedret to kvartaler i træk. Hvad skete der med prisnormaliseringen? HDPE-segmentet er også udsat for betydeligt marginpres i øjeblikket, men alligevel var Electrical-segmentets EBITDA-margin ekstremt stærk på 34 %. På et tidspunkt bør HDPE vel vende tilbage til at være nettopositivt, hvilket bør løfte/understøtte marginerne yderligere? Præsentationsslidesene viste, at salgsvolumenerne i det vigtigste PVC-segment er vokset med “double digits” YTD, så der findes i det mindste styrke her, som understøtter priserne. Ledelsen er fortsat meget fortrøstningsfuld omkring 2025-målet på en EPS på over 18 $. Desuden fremhævede den administrerende direktør specifikt, at de har set god aktivitet i deres portefølje af store projekter, hvor teamet er blevet udvidet betydeligt, og hvor der indgås leveringsaftaler direkte med store slutkunder, og de tror på, at resultaterne af dette vil manifestere sig i 2025 og fremefter.

image

14 Synes om

Interessant selskab. Hvordan ser I, der har sat jer ind i det, på hvorfor selskabet har en ret lav P/E, som i skrivende stund er 9,5?

Afkastdriverne for denne aktie ser ud til at være EPS-vækst som følge af resultatvækst samt tilbagekøb af egne aktier. Væksten i omsætning og resultat har dog været negativ på det seneste.

Nogen nævnte, at dette også kunne være et muligt emne for et købstilbud på grund af den lave værdiansættelse.

Eller er den største attraktion her en mulig udligning af undervurderingen? Hvad er P/E for sammenlignelige selskaber? Og det er netop det, der interesserer mig: hvad der ville få undervurderingen til at forsvinde, eller det handler vel egentlig om, hvorvidt den overhovedet er undervurderet?

2 Synes om

Margenerne steg i 2020, og markedet ser ikke ud til at tro på, at margenerne vil forblive så høje. Da de nu blot ser ud til at forblive ret høje år efter år, skaber de lave multipler kombineret med belønning af ejerne gennem en betydelig mængde opkøb af egne aktier (nu også udbytte) en ret interessant investeringscase. Så mens man venter på, at undervurderingen udlignes (hvis der er en), kan man nyde det faldende antal aktier:

• Atkores udestående aktier for kvartalet afsluttet den 31. marts 2024 var 0,037 mia., et fald på 6,5 % år-over-år.
  • Atkores udestående aktier i 2023 var 0,039 mia., et fald på 11,18 % fra 2022.
  • Atkores udestående aktier i 2022 var 0,044 mia., et fald på 6,4 % fra 2021.
3 Synes om

I sidste uge beregnede jeg en simpel femårig bear-case-afkastforventning, da jeg besluttede at øge min position i Atkore. Denne beregning baserer sig på, at der ikke opnås indtjeningsvækst, men at resultatet i stedet står stille (den forventning, markedet indpriser):

36.500.000 aktier i øjeblikket. Hastigheden for (mine forventede) aktietilbagekøb er ca. 6 % om året. 36.500.000 * 0,94^5 = 26.787.496 aktier i 2029.

Jeg antager, at resultatet forbliver uændret, det hverken stiger eller falder nævneværdigt, altså 550.000.000 . Divideret med antallet af aktier får vi en EPS på ca. 20,5. P/E er stadig 9, da der ikke er nogen indtjeningsvækst. Aktiekurs 185 , oveni dette udbytter (godt en dollar om året pr. aktie).

Jeg besluttede at øge, da man oven i dette bear-case-scenarie faktisk får en option på indtjeningsvækst, som selskabets ledelse har tillid til, en option på endnu mere aggressive tilbagekøb, en potentielt bedre værdiansættelsesmultipel fra markedet, hvis indtjeningsvæksten realiseres, samt muligheden for virksomhedstransaktioner (M&A).

2 Synes om

Nu er der selvfølgelig denne her specialsituation vedrørende holdbarheden af selskabets marginaler, som @PenttiHirvonen også henviste til, og som er blevet uddybet i denne tråd, men selskabet har faktisk siden børsnoteringen (2016) været værdisat med multipler 30-50 % under sine peers. Det samme fortsætter stadig. Faktisk ser børsnoteringsprisen ud til at markere de højeste multipler, der nogensinde er betalt for dette selskab. Det er et rigtig godt spørgsmål hvorfor. Selvfølgelig betyder en lavere værdiansættelse bedre fremtidige afkast (for os ejere). Atkores aktionærers samlede afkast (total return) har på lang sigt været det bedste i deres peer-gruppe.

Gennemsnittet for peers’ P/E-værdiansættelse er 21,90x og medianen er 23,14x, så vi er ret langt fra dem. En bedre målestok var måske Encore Wire, som blev købt ud til en P/E på 16x, hvilket helt sikkert også ville være en ret neutral værdiansættelse for Atkore. Det var en virksomhed med en profil, der mindede meget om denne, og som led af det samme problem med – efter nogles mening – “for” høje marginaler.

Jep, hvad angår indtjeningsvækst har den administrerende direktør talt om et mål om at vokse 2 procentpoint hurtigere end markedet på lang sigt, hvilket betyder en årlig organisk vækst i omsætningen på 6-9 %. Det er altså ikke ligefrem en vækstraket, men hvis man køber mindst 6 % af aktierne tilbage årligt, så vil den samlede EPS-vækst være 13-16 % om året. Selvfølgelig er lønsomheden det store spørgsmålstegn, men indtil videre er det gået præcis som ledelsen har lovet: EBITDA-marginalen har stabiliseret sig omkring 25 %. Hvis der nogensinde sker en rerating opad af aktiens værdiansættelse, ville selskabet sikkert købe færre af egne aktier og foretage flere virksomhedsopkøb og dermed også øge bundlinjen ad den vej.

3 Synes om

Det helt store spørgsmål er, hvor bæredygtigt niveauet for bruttoavancen (GM) er. I 2022 toppede den på 42 procent af omsætningen, og sidste år lå den på 38. Før det var den på 24-26 procent. Vi kan selvfølgelig forvente, at den øvrige forretning skalerer i takt med væksten, men det er i sig selv en ret voldsom ændring og vidner mere om en meget usædvanlig balance mellem udbud og efterspørgsel til selskabets fordel, i det mindste på kort sigt, hvilket har ført til en usædvanlig stærk prissætningskraft. Ledelsen taler selvfølgelig om diversificering af forretningen, strukturændringer osv., men man kan forholde sig sundt skeptisk til de udmeldinger. Jeg ville derfor være lidt forsigtig med kun at stirre blindt på P/E-tallet.

Det er et ganske interessant firma i en spændende branche, som man burde sætte sig nærmere ind i. Hvor meget minder forretningen om for eksempel Eaton, som er fortsat på en solid vækstkurve også i de seneste kvartaler?

Den eksplosive stigning i bruttomarginen skyldtes hovedsageligt prissætningen på én produktlinje, nemlig PVC-rør. Ledelsen har i sig selv været meget åben omkring dette, da de altid har sagt, at prissætningen vil normalisere sig, og dette er indregnet i den nuværende guidance, som altså er på 25 % på EBITDA-niveau.

Eaton klarer sig rigtig godt, primært i deres Electrical Americas-segment, og der er transformere, koblingsudstyr, relæer osv. midt i en stærk efterspørgsel, og deres priser er eksploderet, se Atkore Inc. – Sähkönsuojausratkaisujen valmistaja - #25 käyttäjältä Homeros - Osakkeet - Inderes forum. Hos Eaton er det pågældende segments driftsmargin steget med 10 procentpoint fra 2019-tallene (17 % → 29,2 %), hvilket er nogenlunde det samme som for Atkore (11,8 % → 22 %). Men disse selskaber har ikke meget andet overlap end slutmarkedet. Eaton har måske nogle Electrical Raceway-produkter (i det mindste kabelbakker), men det er en meget marginal del af deres omsætning. Men Eaton er interessant, fordi investorerne ikke virker bekymrede (NTM P/E 31) over normaliseringen af marginerne og tilbagevenden til tidligere niveauer, dvs. hvad der er et bæredygtigt indtjeningsniveau. Størstedelen af Eatons vækst er jo kommet fra prisstigninger på selskabets kerneprodukter. Men Eaton er jo også en AI-investering :wink:

4 Synes om

Om ledelsesskift. Aktien faldt i eftermarkedet.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/ATKORE-INC-28377312/news/Atkore-Finance-Accounting-Chief-David-Johnson-to-Resign-Shares-Drop-After-Hours-47448911/

3 Synes om

Ellers er der nok ikke det store i det, men den nye CFO’s erfaring virkede ret tynd til den rolle. På den anden side er det her ikke en mega-cap, så man kan ansætte en eller anden superstjerne.

2 Synes om

Jep, ærgerligt, Johnson var en overbevisende CFO. Måske var det også derfor, der var interesse for ham uden for selskabet, som han nu skifter til. Han gav præcise guidancer og gennemgik altid antagelserne bag modellerne. Min favorit var helt klart den treårige EPS-guidance, som i hvert fald indtil videre har holdt stik. Forhåbentlig er der baglygtegaranti på disse guidancer. :wink:

11 Synes om

Johnson skiftede for øvrigt til stillingen som CFO hos Corteva, der opererer inden for landbrugsforretning. Corteva er en virksomhed, der er otte gange større end Atkore, så der var næppe mere dramatik bag hans afgang end et betydeligt karriere- (og løn-) hop.

Atkore aflægger rapport den kommende tirsdag. Konsensusestimater:

• Omsætning 830 mio. USD
  • EBITDA 213
  • EBIT 178
  • adj. EPS 3,99 $

Priserne på PVC-rør har været ret stabile på det seneste. Deres listepriser steg endda 10 % fra niveauet i starten af året, men er siden faldet tilbage til niveauerne fra årets begyndelse. HDPE-produkter leverede et svagt resultat i sidste kvartal. USA’s absolut største producent af HDPE-rør, Dura Line, har allerede rapporteret deres tal, og deres marginer blev i det mindste genoprettet, og de havde et positivt syn på markedet for resten af året:

image

Det bliver også interessant at se, om salgsvolumenerne fra fabrikken i Hobart er begyndt at køre bedre.

Mange konkurrenter har allerede rapporteret ret stabile tal. Nogle har været lidt mere forsigtige i deres kommentarer om fremtiden, men ledelsen hos Eaton sagde i det mindste, at det går bedre end nogensinde, med ordrebeholdninger (backlogs) på rekordniveauer osv. Her er deres antagelser om væksten på de forskellige markeder for i år:

image

18 Synes om

EPS missede med 5 %, $3,80 mod $3,99 forventet. Forventningerne til hele året blev nedjusteret.

image

image

De kommenterede, at sommerens byggesæson ikke rigtig kom i gang. HDPE-volumenerne er stadig helt i knæ. Prismiljøet er svagt. Guidance for det sidste kvartal blev nedjusteret markant. :cold_face:

13 Synes om