Denne aktie har også haft en temmelig dyb nedtur, da den netop nåede et 16-års lavpunkt. Jeg var tæt på at købe den første portion allerede efter Indes yo-kommentar, men heldigvis tog jeg mig tid til at bremse op og undersøge virksomhedens situation lidt nærmere.
Allerede kursreaktionen i forhold til størrelsen af resultatadvarslen var efter min mening overdrevet. Nu undrer jeg mig endnu mere over denne konstante nedgang, da Aspo ikke er et kriseselskab, tallene er meget acceptable, og fremtiden ser efter min mening god ud, ja endda rigtig god, når krigen slutter.
Jeg så roasten og de efterfølgende interviews, og ud fra dem forløb udtrædelsen fra Rusland eksemplarisk. Vækst er blevet søgt/søges især i Østersøregionen. Den nye “grønne” flåde vokser langsomt, forhåbentlig i takt med efterspørgslen. Målene er virkelig høje: en milliardomsætning med god rentabilitet inden 2029 og en opdeling i infrastruktur- og compounder-selskaber. Og det ser ikke dårligt ud, selv i lyset af Indes meget mere beskedne prognoser.
Jeg forstår ikke rigtigt, hvem der sælger dette, og hvorfor (udbytte?), men jeg startede med at støttekøbe. Hvis insiderne også ville deltage i købsfesten, ville jeg ikke tøve med at øge betydeligt. Direktøren har allerede et okay ejerskab, men de andre har et ret beskedent.