Den blev tilsyneladende fuldtegnet og lidt overtegnet? Jeg kunne se alle de aktier, jeg tegnede (minimum var vist 350 stk.?) i min portefølje.
Google Translate til engelsk for pressemeddelelsen, da jeg ikke forstår svensk.
"Arctic Blue Beverages nye introduktion på Nasdaq First North Growth Market blev tegnet til 109 procent og var således overtegnet. Aktien begynder at handle den 12. maj.
Den finske virksomhed er et nordisk drikkevarefirma, hvis mest kendte produkter er Arctic Blue Gin, Arctic Blue Gin Navy Strength og den mælkefri gin-baserede havrelikør Arctic Blue Oat.
Udbuddet omfatter 1,87 millioner enheder til en tegningskurs på 15 SEK pr. enhed. Hver enhed består af tre aktier, to gratis warrants TO1 og to gratis warrants TO2. Tegningskursen svarer således til 5 SEK pr. aktie.
Virksomheden vil modtage 28,0 millioner SEK før emissionsomkostninger og modregning af rentefri aktionærlån og vil have næsten 600 kvalificerede aktionærer. Efter udbuddet har Arctic Blue Beverage 17,12 millioner udestående aktier, hvilket svarer til en værdiansættelse af virksomheden på 85,6 millioner SEK beregnet på tegningskursen."
I den længere meddelelse er der også tallet 2,8x, men jeg forstod ikke helt, hvad det refererer til.