Analytikerskift

Jeg meddeler dette her separat, så I ikke undrer jer over, hvorfor analytikeren er skiftet i de selskaber, jeg har fulgt. Jeg har opsagt min stilling hos Inderes Oy, og min sidste arbejdsdag er officielt næste uges onsdag. Jeg skifter til en helt anden branche på grund af et generationsskifte i familievirksomheden. Det var oprindeligt ikke meningen at forlade Inderes. Muligheden opstod ret uventet, og tingene udviklede sig derefter hurtigt. I den henseende er det ærgerligt at rejse, da Inderes har så god fremdrift, og vi har haft en så lang rejse sammen og et fantastisk sammensvejset team. Jeg har været med i Inderes siden grundlæggelsen i 2009, og dengang turde jeg ikke drømme om, hvor langt vi er nået i dag. Jeg forbliver aktionær i Inderes og vil hjælpe og støtte, så skiftet af analytiker bliver så gnidningsfrit som muligt, og Inderes’ service ikke lider for jer, brugerne af tjenesten. Mine selskaber er nu overgået til følgende analytikere:

Aktia: Matias Arola og Sauli Vilén

Citycon: Petri Gostowski og Antti Viljakainen

Fondia: Juha Kinnunen

Consti: Olli Koponen

Martela: Joonas Korkiakoski

IH, Ovaro og Cibus: Matias Arola

Tak til alle fællesskabets medlemmer og læsere! I løbet af de sidste 10 år er kvaliteten af diskussionen i investor-fællesskabet forbedret markant, og især i løbet af det sidste år har der været rigtig god kommentering og konstruktiv udfordring her på Forummet. Fortsæt på samme måde! Jeg vil stadig være på dette forum og vil lejlighedsvis skrive om emner, der interesserer mig.

Ønsker jer alt godt,

Jesse Kinnunen

166 Synes om

Mange, mange tillykke @Jesse_Kinnunen med de nye udfordringer! :heart:

8 Synes om

Tak, Jesse! Held og lykke i fremtiden!

3 Synes om

Tak, Johannes_Sippola og Middle67!

4 Synes om

{“content”:“Fællesskabet på forummet vil vente på dine analyser, meninger og indlæg, @Jesse_Kinnunen, nu fra en privat investors perspektiv! Tak – held og lykke med fremtiden!”,“target_locale”:“da”}

11 Synes om

Tak @Jesse_Kinnunen for dine gode analyser, lærerige videoer og din indsats. Held og lykke med dine nye udfordringer :smiling_face_with_sunglasses:

Vi kommer til at savne dig.

kuva

PS. Jeg tror nok, at bådens agterspejl lækker :woozy_face:

PS2. Min medfølelse går også til de analytikere, der har “arvet” Martela og Ovaron :woozy_face:

17 Synes om

{“content”:“Mange begivenheder også fra Inderes’ side. :thinking: Jeg vil fortsætte med deltagelser for Fondia’s vedkommende. :grin:”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Min karriere som investor er stadig meget kort, og de eneste aktier, jeg har solgt, er Technopolis og Hoivatilat. Tak for de virkelig gode og dybdegående analyser af disse sager, som fik mig til at investere i dem!

3 Synes om

Held og lykke med dine nye udfordringer, Jesse. Du har nok været den analytiker, jeg har udfordret mest her på forummet angående ejendomsselskaberne. Jeg har nydt, at du har bragt nye fakta til diskussionerne.

4 Synes om

Der røg min yndlingsanalytiker. Held og lykke fremover!

2 Synes om

Held og lykke fremover, @Jesse_Kinnunen! @Matias_Arola fik lidt ekstra arbejde her :smiley:

3 Synes om

Tak Jesse for de forgangne år og gode analyser. Dine rapporter fra ejendomssektoren har været de bedste tilgængelige og en reference for dine følgere. Livet kalder :slightly_smiling_face:

Held og lykke med de kommende udfordringer :+1:

4 Synes om

Kære investorfællesskab,

Efter moden overvejelse har jeg besluttet at forlade Inderes for at kaste mig over et nyt projekt, hvor jeg kan realisere en mangeårig drøm i min karriere. Jeg har fået en fremragende uddannelse og erfaring hos Inderes i aktieanalyse og identifikation af gode investeringsobjekter. Dette har delvist givet mig et springbræt til denne nye stilling, da den netop handler om aktievalg og porteføljeforvaltning. Jeg er taknemmelig over for mine kolleger, der oprindeligt optog mig i Inderes-teamet og som partner i dette selskab. Jeg har gennem årene fået værdifuld læring fra dem og også fra kolleger, der senere er kommet til huset. Vi må heller ikke glemme vores aktive Inderes-fællesskab, som umætteligt deler information, sparrer med hinanden og gør investeringsobjekter mere gennemsigtige for alle. Dette er god investeringsdiskussion og et værdifuldt investeringsfællesskab, når det er bedst. Tak til jer alle!

Jeg har arbejdet med analyse hos Inderes i 10,5 år. Det er lang tid. Min analysehistorie omfatter store succeser, som vi har kunnet nyde sammen, men også fejl, som har gjort os til bedre investorer. Vi har som selskab og fællesskab haft et fantastisk løb indtil nu, og vi har skabt noget unikt i Finland. Da jeg startede hos Inderes, havde vi et lille kontorhotelværelse i Lauttasaari med sækkestole, bordfodbold og et par unge mænd, der var begejstrede for aktieanalyse. Vi er gennem hårdt arbejde vokset til Finlands største og i de seneste år mest prisbelønnede analysehold. Med Flik-virksomhedskøbet er vi vokset til en organisation på næsten 100 personer, er blevet noteret på First North, og jeg mener, at dette selskab aldrig har været i så stærk stand, som det er nu, og stået på så mange støtteben, som det gør nu. Jeg kan med tillid begive mig ud i nye spændende udfordringer og forhåbentlig også ind i en ny lang karriere inden for kapitalforvaltning.

Vi har aftalt, at jeg vil hjælpe analyseteamet med at overføre de selskaber, jeg følger, og min opbyggede viden til mine kolleger, så skiftet bliver så glat som muligt. Jeg forlader derfor ikke i en fart, men vi vil gøre det kontrolleret og roligt. Dog senest den 31. januar 2022 vil jeg lægge handskerne på hylden i Ruoholahti-analysefabrikken. For mange selskaber er overgangen naturlig, da vi har udført analyse med to analytikere i lang tid. For nogle selskaber er de endelige beslutninger endnu ikke truffet, men vi vil informere om dem senere. Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at vi vil finde nye sultne folk til at håndtere disse selskaber, som jeg efterlader. Vi har allerede planlagt de nye ansvarlige analytikere for følgende selskaber:

Jeg vil fortsat læse Inderes’ rapporter og se videoer efter dette. Jeg vil også færdes i forskellige investeringsrelaterede arrangementer, på Inderes’ Forum og på Twitter, så vi vil helt sikkert mødes igen, enten virtuelt eller live.

Jeg ønsker alle medlemmer af fællesskabet held og lykke og succes i livet, arbejdet og investeringerne. Lad os sammen fortsætte den kvalitetsfulde investeringsdiskussion og opbygningen af et godt investeringsfællesskab.

Med venlig hilsen,
Petri Kajaani

523 Synes om

Man skulle tro, at Petri som en erfaren Harvia-analytiker ville vide, at disse børsmeddelelser ikke sendes ud om fredagen, da hele weekenden så går i vasken.
Det er ærgerligt, at vi ikke længere får en ny hat-live med Harvia, men jeg håber, at Kajaani ikke forsvinder fra medierne, selvom dørene til Inderes’ kontor lukker.
Det ville være sjovt at høre en slags Inderespod, der ligner den med Vesola, hvor du sammen med en anden gennemgår analytikerkarrierens største fejl og succeser, og i samme ombæring Inderes’ rejse fra kontorhotel til børsnotering.
Held og lykke fremover, uanset hvor du ender, og god sauna! :harviaraketti: :kamuxkajaani: :tokmanni:

133 Synes om

Finlands Peter Lynch! Det har du fortjent!

Du analyserede de virksomheder, der ikke er de mest sexede i dette årti, og du gjorde det på en magisk måde!

De podcasts, du var med i, var fuldstændig guld, jeg kunne lytte til dig fra morgen til aften! Engang skrev jeg, at Verneri kunne lede dig ind i en boks, hvor der hænger en Marimekko-kjole, en Kamux-nummerplade og en Orthex-spand, så du kunne snakke med dem i 8 timer, hvorefter Verneri ville lede dig hjem.

Tak for alt!

98 Synes om

Tak for dit bidrag til den finske investeringsscene, Petri! Det har været utroligt spændende at følge dit arbejde hos Inderes, og vi kommer helt sikkert til at savne det tomrum, din afgang efterlader. Hat-Pete lever videre!!!

Held og lykke med fremtiden, Petri! :heart:

62 Synes om

Jeg er så begejstret for dette, at jeg foreslår, at Petri ændrer sit navn til Petri Lynch.
Jeg vil savne Petris historier og at spise hatte.
Vi får vel en hat-spise-live 2.0, hvis Harvia bryder 100€, ikke?

28 Synes om

Det er næsten rørende, når favoritanalytikeren skifter spor.
Fantastisk track record og en god “put your money where your mouth is”-attitude. Skulle have fulgt trop..
De lange interviews og live-resultater har været guld!

Mange tak og held og lykke med de nye opgaver.

Ps. En podcast mere, tak!

46 Synes om

Dette er et ordentligt slag for Inderes og en stor skuffelse for os fans. Nu er der store sko at udfylde i flere virksomheder (11 firmaer!). Jeg vil gætte på, at Petri er husets mest populære analytiker. Især analytikerskiftet for Marimekko og Harvia rammer her. Held og lykke med den nye stilling og tak for de fremragende artikler og videoer!

“Gennem verden
går vi syngende,
rejsen fører os mod himlen.”

Savner dig, undertegnede.

48 Synes om

Jeg lavede en haiku for at illustrere tristhed med en robot, fordi jeg selv ikke kan.

“Hvis du støder på tristhed
er der et Saunakort,
der fører dig til skatten.”

Tak :heart:

21 Synes om