Kære investorfællesskab,
Efter moden overvejelse har jeg besluttet at forlade Inderes for at kaste mig over et nyt projekt, hvor jeg kan realisere en mangeårig drøm i min karriere. Jeg har fået en fremragende uddannelse og erfaring hos Inderes i aktieanalyse og identifikation af gode investeringsobjekter. Dette har delvist givet mig et springbræt til denne nye stilling, da den netop handler om aktievalg og porteføljeforvaltning. Jeg er taknemmelig over for mine kolleger, der oprindeligt optog mig i Inderes-teamet og som partner i dette selskab. Jeg har gennem årene fået værdifuld læring fra dem og også fra kolleger, der senere er kommet til huset. Vi må heller ikke glemme vores aktive Inderes-fællesskab, som umætteligt deler information, sparrer med hinanden og gør investeringsobjekter mere gennemsigtige for alle. Dette er god investeringsdiskussion og et værdifuldt investeringsfællesskab, når det er bedst. Tak til jer alle!
Jeg har arbejdet med analyse hos Inderes i 10,5 år. Det er lang tid. Min analysehistorie omfatter store succeser, som vi har kunnet nyde sammen, men også fejl, som har gjort os til bedre investorer. Vi har som selskab og fællesskab haft et fantastisk løb indtil nu, og vi har skabt noget unikt i Finland. Da jeg startede hos Inderes, havde vi et lille kontorhotelværelse i Lauttasaari med sækkestole, bordfodbold og et par unge mænd, der var begejstrede for aktieanalyse. Vi er gennem hårdt arbejde vokset til Finlands største og i de seneste år mest prisbelønnede analysehold. Med Flik-virksomhedskøbet er vi vokset til en organisation på næsten 100 personer, er blevet noteret på First North, og jeg mener, at dette selskab aldrig har været i så stærk stand, som det er nu, og stået på så mange støtteben, som det gør nu. Jeg kan med tillid begive mig ud i nye spændende udfordringer og forhåbentlig også ind i en ny lang karriere inden for kapitalforvaltning.
Vi har aftalt, at jeg vil hjælpe analyseteamet med at overføre de selskaber, jeg følger, og min opbyggede viden til mine kolleger, så skiftet bliver så glat som muligt. Jeg forlader derfor ikke i en fart, men vi vil gøre det kontrolleret og roligt. Dog senest den 31. januar 2022 vil jeg lægge handskerne på hylden i Ruoholahti-analysefabrikken. For mange selskaber er overgangen naturlig, da vi har udført analyse med to analytikere i lang tid. For nogle selskaber er de endelige beslutninger endnu ikke truffet, men vi vil informere om dem senere. Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at vi vil finde nye sultne folk til at håndtere disse selskaber, som jeg efterlader. Vi har allerede planlagt de nye ansvarlige analytikere for følgende selskaber:
Jeg vil fortsat læse Inderes’ rapporter og se videoer efter dette. Jeg vil også færdes i forskellige investeringsrelaterede arrangementer, på Inderes’ Forum og på Twitter, så vi vil helt sikkert mødes igen, enten virtuelt eller live.
Jeg ønsker alle medlemmer af fællesskabet held og lykke og succes i livet, arbejdet og investeringerne. Lad os sammen fortsætte den kvalitetsfulde investeringsdiskussion og opbygningen af et godt investeringsfællesskab.
Med venlig hilsen,
Petri Kajaani