Analytikerskift

Kære investeringsfællesskab,

Efter cirka tredive års analysearbejde har jeg truffet en, i hvert fald for mig, betydningsfuld beslutning om at forlade Inderes og begynde at se på livet og verden fra et lidt bredere perspektiv, end analytikeransvaret har tilladt. Jeg skifter ikke job, og jeg har i øjeblikket ingen meget klare planer for fremtiden. Heldigvis tillader min situation, at der ikke er noget særligt pres for at finde et lønnet arbejde. Jeg forventer heller ikke, at rekrutteringskonsulenter vil stå i kø ved min dør, da jeg fylder 60 om et par måneder. Jeg vil derfor bruge den nærmeste fremtid på at betale den tidsmæssige gæld, jeg har oparbejdet over for mig selv, min familie, mine andre nære og mine venner. På længere sigt – hvem ved?

Jeg har været hos Inderes i omkring otte år nu, og jeg kan ærligt sige, at det har været min bedste analytikerarbejdsplads, hvad angår arbejdsmetode, balance mellem ansvar og frihed, drive og frem for alt kollegerne. Alene det, at jeg som 51-årig blev taget med i gruppen uden et eneste blink, fortæller, at der er en stærk positiv grundstemning i Inderes’ kultur. Jeg kommer helt sikkert til at savne dette firma. Samtidig tror jeg fuldt og fast på, at analyseansvaret for de virksomheder, jeg har fulgt, overgår til mindst lige så kompetente hænder som mine egne. Jeg har for min del forsøgt at sikre, at overdragelsen af ansvar er problemfri, og at så meget som muligt af den centrale information for analysearbejdet overføres til mine efterfølgere. I den vedhæftede tabel er de overførsler, vi hidtil har aftalt, listet op:

image

Min sidste arbejdsdag hos Inderes er fredag den 14. februar. Jeg vil gerne takke alle medlemmer af fællesskabet for jeres interesse i mine rapporter og kommentarer samt for de gode udfordringer og diskussioner. Og jeg forlader selvfølgelig ikke helt noget, men vil fortsætte med at følge Inderes’ aktiviteter og publikationer/videoer og forblive medlem af fællesskabet – nu dog uden analytikerhatten på. Man kan måske også møde mig på Forum i forskellige sammenhænge fremover. Selvom de sidste fem år har været usædvanligt uklare på aktiemarkederne som følge af corona, Ruslands angrebskrig og senest Trumps valg, har jeg med min erfaring stadig tro på, at aktier stadig er den overlegne investeringsform. Jeg må indimellem minde mig selv om både betydningen af diversificering og skønheden ved langsigtede investeringer: ved at investere et fast beløb hver måned har konjunkturer eller timing næppe nogen betydning. Jeg ønsker derfor fællesskabets medlemmer en fremtid præget af stigende kurser og voksende udbyttestrømme, og jeg tror, at Inderes’ produkter vil yde deres egen støtte hertil. Fra min side siger jeg farvel for denne gang.

Med venlig hilsen, Eki

545 Synes om