Hej,
Nyheten bakom länken tog upp ämnet igen… Kortfattat: nyheten rapporterar att Atrias rekommendationer inte har uppdaterats trots att företaget gav en negativ rapport den 13 juli, dvs. för tre börsdagar sedan (med helgen emellan).
-
Varför verkar det som att vissa analytiker “inte bemödar sig” om att grundligt och SNABBT uppdatera informationen?
-
Så vitt jag vet följs Atria av finska banker (OP och någon annan?). Berättar detta om de stora traditionella bankernas dåliga arbetskvalitet, brist på resurser eller något annat (man försöker i första hand styra allmänheten till dyra investeringsfonder e.d.). Generellt sett anser jag att djupet i de finska traditionella bankernas analyser inte alls är i närheten av Inderes nivå…
-
Internationellt har samma fenomen observerats i t.ex. Nokia, jag minns hur Mikael har berättat i sina förhandsvideor inför kvartalsrapporterna (under det senaste året) att alla analytiker inte verkar vara uppdaterade om företagets situation. Det känns på något sätt otroligt att samma fenomen förekommer i så stora företag.
Väcker det några kommentarer? Har någon annan undrat över samma sak?