Hej,
Nyheden bag linket mindede mig igen om dette… Kort sagt: nyheden fortæller, at Atrias anbefalinger ikke er blevet opdateret, selvom selskabet gav en negativ udmelding den 13. juli, altså for omkring tre børsdage siden (med weekenden imellem).
-
Hvorfor virker det som om, at nogle analytikere “ikke gider” at opdatere information grundigt og HURTIGT?
-
Så vidt jeg ved, følger finske banker (OP og en anden?) Atria. Fortæller dette om dårlig arbejdskvalitet, mangel på ressourcer eller noget andet hos de store traditionelle banker (primært at forsøge at lede den brede offentlighed mod dyre investeringsfonde el.lign.)? Generelt set er dybden af de finske traditionelle bankers analyser efter min mening ikke i nærheden af Inderes’ niveau…
-
Internationalt er det samme fænomen observeret bl.a. hos Nokia; jeg husker, hvordan Mikael har fortalt i sine preview-videoer til kvartalsrapporterne (inden for det sidste år), at ikke alle analytikere synes at være opdaterede om virksomhedens situation. Dette føles på en måde utroligt, at det samme fænomen forekommer i så store virksomheder.
Giver det anledning til kommentarer? Har andre undret sig over det samme?