På min rejse i søgen efter det nye Revenio, i et land, hvor der blev talt en vag form for finsk-svensk, og som blev styret af Carl XVI Gustaf, stødte jeg på et firma ved navn Acarix. Og jeg sammenligner ikke dette med at være det nye Revenio.
Til diagnosticering af koronararteriesygdom er den stadig almindelige grundlæggende undersøgelse en stresstest, som er både dyr, svær at arrangere og tidskrævende. En anden almindelig mulighed er CT-scanning, men også dette er dyrt og svært at arrangere.
Acarix har opfundet en penge- og tidsbesparende løsning til dette til screening af første niveau patienter, dvs. med det formål at afgøre, hvem der skal sendes til yderligere undersøgelser, og hvem der ikke skal.
Enheden har allerede alle de nødvendige godkendelser også i Amerika, i slutningen af sidste år blev en De Novo-ansøgning godkendt af FDA.
https://acarix.com/blog/2020/11/25/mar-acarix-receives-us-market-approval-for-the-cadscor-system/
I øjeblikket afventes forskellige refusionsløsninger fra England, Tyskland og Amerika. I løbet af efteråret burde der allerede være fremskridt at høre fra mindst nogle af disse.
Nye positive forskningsresultater er blevet offentliggjort for nylig, og nyhedsstrømmen har i øvrigt været positiv.
Omsætningen er lille, men virksomheden ser ud til at have god fremdrift og tilladelserne i orden. Den næste trigger for aktien er netop disse refusionsløsninger, hvorefter salget for alvor burde komme i gang.
Virksomheden har en Razor/Razorblade-lignende forretningsmodel, dvs. der sælges en enhed og sammen med den, som et løbende salg, engangs hygiejniske fastgørelsesdele.
Virksomhedens likviditetssituation er noget dårlig, sandsynligvis kommer der en ny finansieringsrunde inden udgangen af dette år.
Redeye er også ved at vende sig positivt over for dette selskab, og selskabet er nu under evaluering ifølge deres sider, hvilket betyder, at en opdatering snart kommer: ”To acknowledge rising conviction in the case and the progress made by the company since our coverage initiation, our assessment of Acarix is currently under evaluation. We look forward to returning with a research update and an updated fair value range for Acarix.”
Q2-rapport: https://acarix.com/wp-content/uploads/2021/05/acarixq2eng2021.pdf
Foretag din egen grundige research af aktien, du kan tabe den investerede kapital, dette er ikke en købsanbefaling for aktien.