En lite märkligt klingande artikel i Hesar (för prenumeranter), som åtminstone inte målar upp en särdeles positiv bild av Wetteri.
Utdrag:
Tuukkanen från Päijänne-Tavastland pekar på sin nya bil, som har stått iainlagringsområdet för bilar i Hangö i cirka tre månader. Den splitter nya elbilen från Mercedes-Benz är färdig för körning, men har ännu inte överlämnats till henne.
”Jag började fråga om bilen i juni innan jag gick på semester, och då var den tydligen klar och det skulle ta några veckor. Efter semestern var situationen exakt den samma”, berättar Tuukkanen.
Wetteri skriver att ”det stämmer att alla beställda bilar inte har kunnat levereras till kunderna enligt den ursprungligen överenskomna tidsplanen”.
Enligt bolaget håller marknaden för nya bilar på att pigga upp sig, och antalet kundbeställningar ökade med 20 procent under januari–juni jämfört med året innan. Det vittnar om att beställningarna har orsakat stockningar i den komplexa leveranskedjan för bilar.
Wetteri uppger att man aktivt arbetar för att få bilarna levererade och beklagar eventuell olägenhet.
Tuukkanen förundras över den paradoxala situationen att bilen är nära men ändå utom räckhåll.
”Senast jag ringde säljaren sa jag: Tror du att jag kliver in hos Wetteri nästa gång jag byter bil?”