Nye elbilfirmaer - Nio, Rivian, Xiaomi, Xpeng mv.

Jeg har selv været med i Nio siden juli, og det er gået stærkt opad! Har fulgt virksomheden mere eller mindre siden starten af året, men turde alligevel ikke hoppe med på vognen. Nio ligger nu omkring $20, og jeg har tænkt mig at blive i den. Nio’s produktions- og leveringstal har virkelig været stigende hele tiden, og til næste år forudså CEO’en vist 300.000 leverede biler.

Nio’s BaaS-opsætning er også interessant, og jeg tror, at deres største marked vil være i Kina, ligesom det er nu. Det ville være en meget lang vej til at blive en global aktør, da de skulle skabe infrastruktur til batteriskiftestationerne.

Jeg er lidt bekymret for den EV-boble, der har været synlig på børsen, især i år. Xpeng, Li Auto og BYD har alle haft uhyggeligt store stigningsprocenter i år. Jeg tror dog, at Nio er en god investering på længere sigt, da virksomheden allerede er lykkedes med at trænge ind på markedet og har skabt et godt brand. Yderligere tillid skabes også af, at store selskaber også har købt aktier. Tilliden øges også af Kinas ambitiøse emissionsreduktionsmål og satsning på EV-markederne. Det skal nok blive godt!

1 Synes om

Jeg læste en artikel her til morgen, men glemte at linke den her, men den handlede meget om Kinas EV-marked.

Det interessante var, at Kina stadig har relativt få biler pr. 100 indbyggere, så der er masser af plads til vækst. NIO og Xpeng blev nævnt som kommende vindere, fordi staten støtter lokale leverandører meget. Tja, tiden vil vise det :grimacing:.

Du skrev godt om internationalisering, men de har også tænkt på det, da de snart åbner deres første showroom (rygterne siger) i København. Jeg tror, jeg vil gøre det til et pilgrimsmål :joy:

Hvis det interesserer dig, har NIO’s hjemmeside gode præsentationsvideoer af bilerne. De ser ud til at være meget omhyggeligt designet og færdiggjort. Nå, mens jeg undrer mig over det amerikanske marked, må jeg nok finde nogle brugeroplevelsesvideoer, så sandheden kan afsløres..

1 Synes om

Et showroom i København, det var helt nye nyheder for mig :smile:. Spændende! Jeg har dog læst, at internationalisering er et stærkt punkt på deres fremtidige dagsorden.

Men tiden vil vise, hvilke EV-firmaer der overlever. Der kommer hele tiden flere potentielle nye elbilkøbere i Kina, efterhånden som landet bliver mere middelklasse og rigere, så der er selvfølgelig et utroligt stort vækstpotentiale.

Jeg

1 Synes om

Selvfølgelig er alt, hvad der skrives på internettet, sandt? :thinking: Så dette er stadig et rygte (undskyld, hvis jeg gav et forkert indtryk). Men her er artiklen. København ville i sig selv være et godt sted, fordi Norge er et sådant Tesla-land, og København kan nås hurtigt/nemt fra Tyskland og Benelux-landene, hvis man ønsker det :slightly_smiling_face:

Aivan, jeg forstod, at det allerede var annonceret :). Tak for artiklen, vi følger med i, hvad der sker!

2 Synes om

{“content”:“Mere hype til NIO. Citigroup’s målprisforhøjelse følges også af J.P. Morgan.\n\nhttps://www.marketwatch.com/story/nio-will-be-a-winner-in-ev-market-analyst-says-11604931841?siteid=yhoof2",“target_locale”:"da”}

2 Synes om

Fiskeri ringer med klokkerne, og kursen er i ret god form :slight_smile:

4 Synes om

Ja, på sådan en coronavaccinationsdag er porteføljens Top 2 for dagens kursudvikling ret logisk, eller hvad…\n\n

1 Synes om

Jep, flyselskaber og privatbilisme, hvem ellers, nyder godt af vaccinen, eller hvad…

Fint ringet ind af Henkka, +20%

1 Synes om

{“content”:“Hvad er så Fiskers annoncerede milepæl den 15. november, som endda er en søndag. Der var nogle rygter om et solid-state-batteri, der er 25 % større end de nuværende, men hvem ved. Hvorfor skulle det udgives på en søndag?”,“target_locale”:“da”}

Jeg aner det ikke. Men Henkka har snakket meget vrøvl før, så jeg tager ikke alt for seriøst.

Den bil, jeg savnede i drømmen, har en smuk farve:
https://twitter.com/henrikfisker/status/1325794195869556737?s=21

Den dato er meget mærkelig, og det får mig på en måde til at tænke på Milton-agtig hype. Det kan dog stadig være noget, der faktisk er fornuftigt, og så takker kursen for det på mandag.

Nøj, der er slik på menuen i dag :dark_sunglasses:

https://www.barrons.com/articles/buy-fisker-stock-because-price-could-double-analyst-says-51604933998?mod=hp_DAY_6

4 Synes om

NIO’s Q3 resultat offentliggøres næste tirsdag den 17. november. Mens vi venter på gode tal :roller_coaster: :facepunch:t2: :point_up: Men er der allerede for mange forventninger til aktiens pris? I dag blev der igen sat ATH-tal.

4 Synes om

NIO Q3 bliver hård. Men ja, der er allerede en smule optimisme i prisen på aktien :smiley: ærgerligt, at jeg ikke fyldte mere på omkring 20-30, men det kan være, at jeg fortryder i slutningen af året, at jeg ikke fyldte mere på omkring 40..

3 Synes om

Jeg tror stadig, at det er værd at hoppe med på vognen. Selv i dag på ATH-dagen er volumen næsten dobbelt så høj som på en normal dag. OK… denne corona-vaccine-hype har rodet markedet til. Hvis den dykker inden Q3-resultatet, tænker jeg selv at købe mere… selvom det vil se virkelig slemt ud i gennemsnitsprisen… :grimacing:

2 Synes om

Nej, bare ok…\n

\n\nPeak på 14,73 USD

4 Synes om

Fisker bjørn her hej :raising_hand_man::paintbrush: :clown_face:

Markedet er tydeligt uenigt i denne sag. Held og lykke til alle, der startede med at svinge fra 9$ niveauet :smile:

3 Synes om

{“content”:“God at rejse med… Er der nogen der direkte kan fortælle hvem der leverer Fiskers batteripakker??? Eller er det stadig uklart?”,“target_locale”:“da”}