Q1 2026 har kommit ut och med tanke på konjunkturläget kan man bara konstatera att det inte finns mycket att hänga i julgranen.
Förutom en fotnot till en fotnot på sidan 9, kursiveringen i slutet är min egen:
”Januari–mars 2026 jämfört med januari–mars 2025
Omsättningen ökade med 10 % till 662 MSEK (603). Högre försäljningspriser och högre leveransvolymer
hade en positiv inverkan på omsättningen.
EBITDA ökade med 54 % till 206 MSEK (134). EBITDA-marginalen var 31,1 % (22,2).
Ökningen var främst relaterad till högre elpriser, driftsättning av Fasikan och högre
priser inom verksamheten för flytande biodrivmedel.”
De kommande kvartalen kommer att bli ganska intressanta när allt möjligt bränsle skaffas fram för att hålla flygplanen i luften.