Jeg åbner nu en tråd for dette. Jeg håber på konstruktiv diskussion om mulighederne for dette junior mining-selskab. Min egen viden om minedrift er begrænset. De, der er mere indviet i sagen, er meget velkomne til at dele deres tanker.
Starr Peak Mining, tidligere Starr Peak Exploration, er et (TSXV: STE.VN) canadisk junior mining-selskab, der gjorde et strategisk korrekt træk ved at erhverve rettighederne til New Métal-området. New Métal ligger lige ved siden af Amex Explorations (AMEX) udvindingsområde (Perron Property) i delstaten Quebec. Amex’ udvindingsområde ligger lige ved siden af Normetals gamle mine, og deres borerresultater fra Perron var yderst lovende, hvorfor AMEX var en af de bedst stigende aktier på TSX i 2019. Amex’ borerresultater ramte en åre, der fortsatte med at udvide sig mod Starr Peaks udvindingsområde. Netop som mineindustrien havde undret sig over Starr Peaks succesfulde erhvervelse, kom nyheden om, at Starr Peak også havde formået at erhverve rettighederne til den gamle Normetal-mine. Starr Peaks aktie steg voldsomt og ventede på yderligere nyheder omkring 2 CAD. Resultaterne af de første boringer var noget overraskende – der var meget guld i resultaterne, og forekomsten ser ud til at være stor i den henseende. Det, der gjorde resultaterne overraskende, var den store andel af andre ædelmetaller. Efter de planlagte vinterboringer har Starr Peak først tilføjet yderligere én borenhed til området, og den 21. maj kom meddelelsen om en tredje borenhed. Der bores 20.000 meter i stedet for de planlagte 5.000 meter.
Starr Peak har 30 mio. CAD i kassen til boringer, og selskabets markedsværdi er i øjeblikket omkring 200 mio. CAD. Nedenfor er links, jeg har fundet om emnet, som jeg håber læserne vil gennemgå, før de kommenterer. Starr Peaks kurs er steget YTD over 100% og er i øjeblikket 3,88 CAD. Handelsvolumen er også vokset støt og var fredag den 21. maj 2021 over 800.000.