Jeg åbner lige en tråd til denne her, da der ikke ser ud til at være en endnu.
Det drejer sig altså om Oroco Resources, en junior miner, der ejer 81 % af Santo Tomas-kobberminekoncessionen.
Den handles på TSXV (min favorit i dag) til en pris på 1,91 CAD.
I dag fik vi de første 3DIP-resultater, som var virkelig stærke; områdets kobbermalmreserver er sandsynligvis dobbelt eller endda tre gange så store som hidtil anslået. 3DIP er en form for kortlægningsmetode baseret på “elektriske strømme”, hvor man tjekker, hvordan strømmen løber i jorden, og ved at tolke disse kan man vurdere, hvilken slags malm der findes hvor, hvilket resulterer i et 3D-billede af området.
https://orocoresourcecorp.com/oroco-announces-significant-3d-ip-survey-results/
Den nuværende NPV (net nutidsværdi) er 3 mia. CAD; hvis man dividerer det med ca. 210 mio. aktier, får man knap 15 CAD. Det, der gør det interessant, er, at den nuværende NPV ikke inkluderer dagens data, hvilket betyder, at NPV kan fordobles = værdien pr. aktie ligeså.
Da der er tale om en junior miner, går de ikke selv i gang med produktionen, men sælger minen til en major, når reserverne er bekræftet med et traditionelt boreprogram; en junior får naturligvis ikke den fulde NPV-værdi (en major vil have sin del), men f.eks. 50 %.
Efterspørgslen på kobber stiger hele tiden, og produktionen kan ikke følge med; faktisk begynder de nuværende miner langsomt at løbe tør, så der er brug for flere, og de bliver nødt til at betale mere til juniorerne.
Kobberprisen er steget støt:
Der findes rigtig god information om dette selskab, f.eks. på YouTube fra Mariusz Skoniecky, bl.a. denne:
Han har vel omkring 20 videoer om Oroco, hvor casen bliver gennemgået meget detaljeret.
Dette er efter i dag en af mine største positioner, og den bliver ikke kastet meget rundt af markedet.
Dette er ikke en investeringsanbefaling og er af natur en meget risikabel investering. Tilpas indsatsen derefter.