SPAC-fusionsselskaber - alternativ til IPO

For et par dage siden stødte jeg på en kombination af ROCR og QualTek USA, LLC, hvor der er lavet en DA for et stykke tid siden. Det er gået forbi min næse, men i det mindste ved en hurtig gennemgang ville det passe ind i min egen strategi for en langsigtet portefølje.

Investorpræsentation:

Qualtek bygger infrastruktur og leverer tjenester omkring det. Det er altså ikke et hype-/high-tech-/0-omsætning-firma, men en virksomhed, der har eksisteret siden 2012, med en historie og reel omsætning samt pengestrøm.

• Store operatører som kunder, 5G-bygning er ved at tage fart, installation af sol- og vindkraft osv.
  • En 2-årig ordrebog på 1,7 mia. USD, som svarer til omsætningsprognosen for 2021E på 818 mio. USD og derudover allerede en lille vækst for 2022
  • Infrastruktur vil modtage stor støtte fra statens budget
  • Flere virksomhedsovertagelser 2018-2021
  • EV 828,7 mio. USD → P/S ~1,01 2021E, så det lyder ikke særlig dyrt fra den vinkel.
  • 2020 havde store engangsudgifter, der påvirkede resultatet betydeligt
  • En større virksomhedsovertagelse er på vej før fusionen, til det formål en pre-PIPE-finansiering på 44,4 mio. USD

Kort sagt, tjenester:

Og så vidt jeg ved, er det ikke involveret med Qualtek Electronics-selskabet på trods af det samme navn :sweat_smile:

Jeg har i hvert fald endnu ikke åbnet en position, jeg skal først frigøre kontanter fra tidligere. Den har handlet under 10 USD i længere tid trods DA, så der burde ikke være travlt endnu - i hvert fald ikke før den nævnte virksomhedsovertagelse. Fusionen er forventet i Q3, ingen mere præcis dato kendes.

Endnu en opsummering
E4ArIPEVEAw3Lcm

10 Synes om