jag trodde jag fick en flaggning och raderade meddelandet… men poängen är där också ![]()
Men jag blev flaggad i Voxtur-tråden och jag saknade en länk till LinkedIn, så bra jobbat admin.
Inte ens detta inlägg har flaggats av meddiskutanterna, trots att det inte innehåller en enda sanningsenlig mening och 99% av läsarna förmodligen anser det vara ett onödigt utbrott mot meddiskutanterna.
Jag ger dig ett bra tips gratis… Kanske borde du få utlopp för din ilska på ryska diskussionsforum, som, att döma av dina inlägg, redan är bekanta för dig.
På finska, och andra länder som respekterar mänskliga rättigheter, kommer diskussionsforum inte att visa sympati för Rysslands fega attack och barbariska krigsbrott. Du kommer dock att hitta vänner som förstår dig… från Ryssland.
Det innebär att flaggningspolicyn inte får kritiseras alls; det vänds omedelbart till en personlig attack mot kritikern och fördöms som stöd för Ryssland. Censuren som utförs av de med “rätt” åsikter på forumet är bortom all kritik. Jag rekommenderar att du tittar på filmen Orwell 1984, eller läser boken, tack.
Det finns många sätt att rapportera om framgångarna i Rysslands barbariska angreppskrig. Att bara presentera angriparens, det vill säga den ryska, synvinkel i stil med en hockeymatch är förkastligt i en diskussion som respekterar mänskliga rättigheter. Att flagga dessa inlägg är enligt min mening berättigat.
Tack för boktipset. Jag läste boken första gången i slutet av 70-talet.
Du kan prata om Marimekkos kursrörelser i Taivasteluketju (förvånings-/upplysningskedjan).
Kahvihuone (kafferummet) eller den allmänna frågetråden är förmodligen rätt plats att fundera över vad en split innebär.
Mäklarforumet är rätt plats när just ditt eget innehav ser ut att vara i oordning.
Det verkar dock vara acceptabelt att lyfta fram den andra partens framgångar, på samma sätt som i en hockeymatch. Varför tror du att det är så? Jag tror själv att det beror på att den ena parten har ett allmänt accepterat berättigande att kriga, och av samma anledning anses det vara acceptabelt att lyfta fram den andres framgångar, oavsett hur de presenteras. Det känns behagligt och tryggt, medan det känns skrämmande och obehagligt att fundera över motpartens handlingar. Inte ens inom sport vill fansen analysera de handlingar som ledde till bortlagets mål, eftersom det känns obehagligt.
Jag skulle åtminstone vara intresserad av att få omfattande och lika neutral information från båda parters perspektiv. Då har man bättre förutsättningar att bilda sig en egen uppfattning om situationen. Jag har åtminstone upplevt att perspektiv som kritiskt granskar det så kallade hemmalaget (inte ens kritik, utan att överhuvudtaget ta hänsyn till perspektiven) uppfattas på forumet som att stödja motparten, och att inlägg lätt flaggas.
Det handlar nog om att många invånare i lilla Finland identifierar sig med situationen i Ukraina, där människor har tvingats försvara sina hem och sin livsstil mot en överlägsen motståndares barbariska attack, utan att bry sig om sina egna liv.
Av samma anledning är rapportering som uppmuntrar den barbariska angriparens förödande krig inte lämplig i ett land som Finland, som respekterar mänskliga rättigheter. Jag förstår och vet att det också finns människor som naturligt tar mobbarens sida, men lyckligtvis kretsar världen inte kring deras villkor.
Jag har inte sett ett enda inlägg flaggas för att de sakligt har rapporterat om ukrainska förluster av manskap eller utrustning. Och det finns naturligtvis ingen anledning till en sådan flaggning.
Vi verkar vara överens. Skillnaden ligger i tolkningen, eftersom jag själv inte har sett någon rapportering som uppmuntrar angriparens förstörelsekrig, men jag har lagt märke till att saklig rapportering eller eftertanke tolkas som sådan.
Jösses, upp med handen som ett tecken på misstag ![]()
Jag flaggade ett par inlägg som avvikande från ämnet, då jag trodde jag läste en tråd med begränsat ämne. Efter att wannabe-forumpolisens finger viftat, insåg jag att jag läste kaffestugan ![]()
Personalen vet nog att inte ta bort eller dölja oskyldiga meddelanden som jag brutalt anmälde, men detta väckte en fråga:
Om liknande förvirring inträffar senare.. Är det möjligt att ångra sin egen flagga?
Hej @Markakorva !
Tack för informationen och ärligheten, misstag händer alla! ![]()
Jag avvisade din flaggning
, tyvärr verkar det som om en flaggning inte kan ångras; jag flaggade just Verners meddelande som ett test
och jag kunde inte avvisa den flaggningen, förutom som moderator förstås.
En gång råkade jag tro att jag läste en företagstråd och gick och tog bort ett meddelande som skulle ha varit helt irrelevant för företagstråden, men herregud… jag bläddrade i kafferummet där meddelandet passade bra. Jag bad naturligtvis artigt om ursäkt och åtgärdade situationen och räckte upp två händer som ett tecken på misstag.
Så jag har inte råd att kritisera.
Hade Colins meddelanden återigen tagits bort från Voxtur-tråden, eller vart hade de försvunnit? Åtminstone de senaste meddelandena om förbättrade EV/S-siffror var rakt på sak och jag undrar vart de har tagit vägen.
Hej Keisari,
Tack och bra att du frågade.
Han hade själv tagit bort dem, när jag kollade upp saken. Han ville återställa det grapefrukt-meddelandet, som hade flaggats och dolts, inte raderats. Jag gjorde det synligt, eftersom han så gärna ville ha det.
Detta är det enda meddelandet som vi tog bort från honom, samtidigt som grapefrukt-meddelandet gjordes synligt:
“I want my Grape post put back up.”
De meddelanden från Colin, som han själv tog bort, var enligt mig bra och viktig information. De hade ingen flaggat eller tagit bort. ![]()
Tack för det snabba svaret, förhoppningsvis kommer @Colin_Fisher att fortsätta skriva här även om modereringen är strängare här än på Reddit eller Twitter.
Till administratörerna @Verneri_Pulkkinen, @Johannes_Sippola och andra;
Jag skrev nyss en kort kommentar i Wulff-tråden där jag undrade över den enligt mig svaga marknadsreaktionen i förhållande till en mycket stark rapport, där bland annat Inderes EPS-prognos kunde multipliceras med fyra.
Jag medger att tråden för undran över kurser kanske hade varit en mer passande plats, men modereringen börjar bli ganska strikt när meddelandet raderades helt istället för att flyttas till en mer lämplig tråd. Jfr t.ex. det senaste skrivandet i Tulikivi-tråden..
Hej @Emilio
Tack för meddelandet!
Ditt meddelande flaggades och togs sedan bort, men har nu återställts till tråden, låt det vara kvar där, även om Kurssin ihmettely-tråden (Undran om kursen-tråden) också hade varit bra (eller till och med köpte/sålde-tråden, eftersom det nämndes en köporder där).
Dessutom är den Wulff-tråden inte för aktiv ändå och ditt meddelande hade poänger, om inte flera. ![]()
Trevlig kväll! ![]()
Jag skrev både till köp/sälj och företagskedjan. Jag är inte avundsjuk på mina egna meddelanden nu, men jag undrade hur snabbt meddelandet togs bort utan en flaggnotis. Jag medger att sakfrågan var något tunn och att jag kunde ha valt en bättre tråd.
Tack för det snabba svaret ![]()
Frigör DaytraderXL från bannlysningen
Mm. Jag skrev i Betolar-tråden. Så vitt jag förstår upprepade/påminde jag bara om saker som företaget presenterat i sin listningsprospekt genom att upprepa dem. Var emojin jag lade till sedan för mycket, eller varför tog någon detta som en förolämpning? Nu gör det ont i själen.
Där var det!
![]()
II) Diskussion på saklig nivå. Kommentera inte om du inte kan tillföra nytt innehåll till diskussionen. Humor är dock önskvärt