Investeringsforums flaggediskussion og gennemgang af flagninger

@Jukka_Lepikko Gik du hen og rapporterede mig, da jeg grillede

1 Synes om

Hvis beskeden kun indeholdt Tesla, så kunne jeg godt selv have flagget den. Det, der nogle gange er blevet sagt/bliver sagt om Tesla, hører efter min mening ikke til i Plug-tråden (da det er en Plug-tråd og ikke en Tesla-tråd).

Det kan godt være, at jeg bare ikke forstår (som en simpel investor), hvordan en ja-nej-diskussion om Tesla (Tesla-bullishness) relaterer sig til Plug som investeringsobjekt.

Og hvis denne besked ikke hører til i flagtråden og bliver flagget/flyttet, tager jeg det ikke ilde op og begynder ikke at råbe efter den.

4 Synes om

Jeg satte spørgsmålstegn ved i kaffestuen en medforummists stil med at male et ufordelagtigt billede af andre forumister og spurgte moderatorerne om begrundelsen for, hvorfor dette er tilladt.

Indlægget blev flagget (og øjeblikkeligt slettet), fordi det “kom ud af emnet”.

Hvis man ikke må spørge ind til disse retningslinjer i kaffestuen, skal det så gøres i tråden “regler for investeringsforummet”?

Ville mit indlæg have holdt sig til emnet, hvis jeg ikke havde inkluderet et spørgsmål til moderatorerne, men bare direkte havde svaret medforummisten og fortalt, hvordan hans/hendes kommunikation ser ud?

3 Synes om

Hej,

Denne automatiske besked blev sendt fra Inderes forum for at informere dig om, at dit indlæg blev slettet.

Dit indlæg blev markeret som off-topic: det vurderes, at det ikke tilhører trådens emne, som defineres af dens startindlæg og titel.

Fællesskabet flaggede indlægget, og et medlem af personalet besluttede at slette det.

Målprisen er for de næste 12 måneder, ret mig hvis jeg tager fejl. Hvis du ikke tager stilling til sandsynligheden for, at Bex lykkes med at komme på markedet som medicin, og det på ingen måde vil ske inden for de næste 12 måneder, og du heller ikke tager stilling til finansieringsordninger, hvorfor giver du så en målpris på 2,50€? Med den logik burde målprisen være 0€ uden at vurdere værdien af intellektuelle ejendomsrettigheder (hvilket er endnu sværere), ikke sandt. Mange andre analytikere ligger omkring ti i deres vurderinger.

Gennemgå fællesskabets regler, hvis du ønsker mere information.

Altså, hvordan er det off-topic? Hvem flaggede det og hvorfor? Dette må da være et af de hotteste emner, ikke sandt.

6 Synes om

Hvis en analytiker siger, at den mest betydningsfulde begivenhed lige nu er en, hvis sandsynlighed og økonomiske størrelse ikke kan vurderes, men hans arbejdsgiver kræver, at et kursmål for et år frem skal sættes, og derudover skal der gives en holdning, som ikke må vise sig at være forkert, så står man over for det umulige. Det må åbenbart ikke udfordres særlig kraftigt. Jeg har ikke flagget, men jeg husker, at nogle tidligere er blevet nervøse over noget lignende, og hype er åbenbart en synd. En ikke-så-fornuftig-udseende bearish holdning er åbenbart ikke en synd. Efter mening af dem, der ikke ejer aktier.

Redeye og Carnegie har vurderet MDS-forudbetalinger og partnerskaber. Heller ikke deres kursmål adskiller sig meget fra Inderes’. Hos en anden er kursmålet vist 10 euro, men ikke hos mange?

Analytikeren giver vel alligevel en eller anden værdi til aftalen, da markedsværdien forventes at være over 250 MEUR om et år. Royalties er også blevet beregnet i den omfattende analyse, DCF… og nu forventes der ikke længere salg inden for 12 måneder. De eneste indtægter ville være aftalen.

Analytikeren forsøger efter min opfattelse at minimere mængden af vrede. For lav pris, ikke godt. For bullish og optimistisk, hvis det går galt, evig spot på forummet (dog kun i et mareridt, i virkeligheden højst til en meme-tråd😀)

1 Synes om

Der kan være gode, dårlige eller neutrale handler. Hvis en analytiker ville antage, at der som udgangspunkt laves en værdiskabende handel, skulle der være en særlig begrundelse for dette…?

En analytiker er ikke en spekulant, der tager stilling til, hvad markedets første reaktion på en handelsnyhed er.

1 Synes om

Tag det nu ikke personligt, @Maikki1, for at beskederne blev fejet ud i cyberspace, skyldtes sandsynligvis ikke dig. Tråden begyndte at være fyldt med meget blandet “rod”, og så er det bedst at sende det hele ud i cyberspace på én gang. Flere af mine beskeder forsvandt også, men jeg er slet ikke ked af det. :grinning_face:

4 Synes om

Du har gode tanker om Faron, jeg tilslutter mig virkelig dem alle nu. Alle burde have mulighed for at fremlægge deres egne tanker, men det er ikke muligt hos Inderes. Derfor bliver mange ting diskuteret andre steder mellem forskellige mennesker. Også i Faron-sagen burde mange ting kunne diskuteres der, hvor alle lytterne er. Men det er lige meget, alle træffer deres egne beslutninger, og hvis meninger begynder at blive manipuleret, så går det jo ad helvede til. Tak for beskeden. :blush:

2 Synes om

Fuldstændig latterlig offerrolle.

Jeg har selv flagget off-topic beskeder i Faron-tråden, fordi de drukner den nyttige information i ego-kærtegn, nedgørelse af individuelle postere, nedgørelse af analytikere og andet fuldstændig ligegyldigt vrøvl.

Læs reglerne, som I bliver opfordret til at gøre, når I bliver modereret, og læs jeres beskeder igennem mindst tre gange, før I poster.

At stemple berettigede flagninger og den efterfølgende moderation som en mystisk nægtelse af meninger er populistisk fordrejning af sandheden og offerrolle, normaliseret af Trump og persut (Finns Party), som ikke har nogen plads i en civiliseret diskussionskultur.

Jeres slettede beskeder er simpelthen ikke indhold, der skaber merværdi for tusindvis af læsere, og at sluge den sandhed med værdighed ville være yderst nyttigt at lære snarest muligt.

36 Synes om

Du har ikke fået et eneste forbud på grund af disse årsager. I den tråd er der masser af kvalitetsindlæg, hvor optimismen ikke deles, og Europas handlinger kritiseres som utilstrækkelige, og ingen bliver bandlyst for den slags. Efter flere forbud bør man overveje de virkelige årsager til suspenderingerne, ellers vil det samme mønster gentage sig i al fremtid.

8 Synes om

Ha, der er altid en første gang. Min besked, hvor jeg jokede med Trumps intelligens, blev flagget i kaffestuen. Herren selv meddelte, at det kræver en IQ på 185 at starte en plæneklipper, og jeg konstaterede blot, at præsidenten åbenbart ved dette af egen erfaring. Jeg tvivler dog på, at han nogensinde har klippet græs i sit liv.

Jeg ved ikke, om jeg havde det sjovere, da jeg læste Trumps udbrud, eller da min besked ramte noget så ømt, at den skulle flagges. Uanset hvad, tak for det :rofl:. Man kan have mange meninger om kvaliteten af min satire, men man har vel ikke før flagget for manglende kompetence :thinking:

15 Synes om

Er der ikke en separat tråd til Trump-memes (USA-tråden)? Jeg så din besked, og indholdet var ret intetsigende, et AI-genereret Trump-plæneklipperbillede, som jeg i hvert fald ikke kunne finde ud af, hvad der skulle være sjovt ved. Jeg vil gætte på, at flaget kom på grund af indholdets mangel på substans.

2 Synes om

Tak for feedbacken, jeg gættede dog på, at du ikke ville bifalde min humor om Trump. USA-tråden er hovedsageligt saglig, så indlægget ville ikke have passet der.

Flagget fra kaffestuen på grund af manglende indhold - dette må være en slags præstation.

18 Synes om

Hvis der er tale om et kaffeværelse, og nogen har klaget over, at det kræver en IQ på 185 at starte en plæneklipper, ville det nok være almindeligt i mange kaffeværelser at sige noget om det. Jeg kender ikke flaggerens motiver, men jeg kunne gætte på, at det hænger sammen med kaffeværelsets politisering, hvilket resulterer i både politik og diskussion om, hvad man må grine af, hvad man ikke må grine af, og hvad alle skal grine af, eller omvendt.

Derfor var @Perttu_Hamalainen måske mere et offer for omstændighederne end at have overskredet grænserne for et civiliseret diskussionsforum.

Desværre er der igen AI-genererede billeder, så måske finder Perttu næste gang et ægte billede af Donald Trump, der klipper græs, for at hæve substansen til det niveau, kaffeværelset kræver, hvad end det så er. :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Det skræmmer mig :joy:, hvor denne verden er på vej hen. Først censureres Washington Post, så New York Times og til sidst også Inderes’ kaffestue. Sidelinjen i opslaget var Trumps egen brug af kunstig intelligens i X-opslag, men det gik nok forbi. Jeg har aldrig før postet et billede skabt af kunstig intelligens, eller jeg har i hvert fald ikke selv lavet det.

9 Synes om

Jeg synes, de to sidste indlæg i den provokerende tråd skal fjernes, da de på ingen måde hører til i tråden. Negativitet er ret ubehageligt, og der er åbenbart alle mulige nærtagende mennesker på farten, nogle bor måske endda i Westend, Cheek flyttede væk, da man der efter sigende går rundt med en jernstang i røven..

Hvis de ikke bliver fjernet, så tror jeg, jeg fjerner hele Inderes fra mine bogmærker.. Er det sådan, vi rigtige millionærer og erfarne investorer bliver behandlet..?

1 Synes om

Ja, de sidste 9 beskeder burde slettes derfra, da de på ingen måde er relateret til at afspore diskussionen. Det sidste indlæg er ret sagligt i sit forsøg på at bringe diskussionen tilbage til trådens oprindelige emne.

12 Synes om

Det kan være, at man her får mere anerkendelse baseret på indholdet af beskederne end på indholdet af bankkontoen, et andet sted måske omvendt.

23 Synes om

Det er godt, at der er en tråd, hvor man kan kræve, at beskeder slettes, og vække meddebattørerne til, at der bliver talt negativt om rigtige millionærer. Måske endda af Westends ‘Cheek-kritikere’. Det får en uundgåeligt til at tænke over, hvordan man formulerer sine ord til andre her.

13 Synes om

Hvilke ting er TABU på Inderes’ forum? I dag blev én afsløret.

Selv Bloomberg tvivlede på nøjagtigheden af USA’s inflationstal for tre måneder siden. Og der har jo været regeringslukninger og andet, plus at inflationstallet altid er et første estimat, som bliver præciseret senere. Mon ikke Trump også for nylig skabte forvirring i ledelsen af statistikbureauet?

Kommentaren “er der tale om videnskabelige eller Trump-agtige tal?” blev slettet.

Var det den forkerte spørger, blot en lægmand? Eller var der tale om et større principielt spørgsmål, såsom at selvom diktaturer verden over forvrænger deres inflationstal, må lægmænd på Inderes’ forum ikke stille spørgsmålstegn ved USA’s tal, da en læser kunne få den tanke, at.

2 Synes om