Investeringsdagbøger

Jeg er ny her, men er hurtigt blevet glad for Inderes-forummet! For mange år siden brugte jeg tid på at studere online poker og fulgte flere pokerfora, hvor det bedste indhold måske var medlemmernes poker-dagbøger, både med hensyn til læring og underholdning. Jeg tror, jeg selv holdt en dagbog et stykke tid, og når jeg fremlagde mine egne beslutninger osv., fik jeg et passende pres til at begrunde mine egne beslutninger eller lære af mere erfarne forumbrugeres kommentarer.

At nedfælde spillernes livs- og spilbegivenheder kunne delvist fremme en form for fællesskab. Når en forfatter rejste sig tilbage som en vindende spiller efter en dårlig stime og en bankroll-krise, kunne der forekomme kollektiv glæde i tråden, og omvendt. Jeg fornemmer den samme form for fællesskab her på forummet. Små investeringer (især passive) producerer naturligvis ikke lige så spændende indhold, men jeg kunne forestille mig, at delte investeringsdagbøger ville være en passende måde at dele mere om sin hobby på og måske også få udfordret sine egne tanker. Det ville også fungere som en let version af investeringsblogs, som mange måske ville have interesse i at holde, men som måske ville være for besværlige at vedligeholde. Plus det skaber selvfølgelig også interessant indhold for forumgæsterne.

Kunne der mon være mange medlemmer her, der er interesserede i “light”-blogging, og hvis investeringsdagbøger man måske kunne oprette et eget diskussionsområde til?

• Ville være interesseret i at skrive og læse
  • Ville være interesseret i at læse
  • Ikke interesseret
0 äänestäjää
7 Synes om

En ny bruger her, hej til alle! Jeg har slugt indholdet af forummet i et par dage, og jeg konkluderede, at dette er et fællesskab, jeg gerne vil være en del af. Diskussionen er glædeligt konstruktiv og saglig.

Jeg er i gang med at udarbejde en omfattende investeringsplan, og jeg gennemgår flere forskellige overvejelser relateret til forskellige emneområder og investeringsformer. Jeg vil gerne starte en separat diskussion til udviklingen af planen i stedet for at dele emnerne i forskellige diskussionsområder. Dette skyldes, at min personlige livssituation i høj grad påvirker, hvilke valg og mål der er fornuftige for mig. De forskellige dele af planen påvirker også hinanden. Det ville derfor være mest fornuftigt at behandle dem som en helhed.

Forummet ser ikke ud til at have en sektion til sådanne dagbogsagtige diskussioner endnu. Jeg synes, det ville være nødvendigt, da alles situation er unik, og investeringsbeslutninger bør behandles og forstås i deres rette kontekst. Dette ville gavne både dagbogsskriveren og læserne.

Jeg ønsker ikke at oprette en egen blog til dette, men en enkelt diskussionstråd ville fungere udmærket.

2 Synes om