Tosiaan, tuossa voi olla ihan perääkin, kun lähden omalta osaltanikin asiaa miettimään.
Esimerkiksi olen introvertti, joten sitä kautta voisi miettiä, että en halua liikaa “sosialisoitua“, eli peesailla muita tai kopioida mallisalkkujen sisältöjä (testattu ja tumpattu).
Pidän mielipiteenikin useimmiten omana tietonani, enkä mieti asioita liikaa, eli en ota kantaa omistamieni yhtiöiden lukuihin tai tulevaisuuden näkymiin, vaan keskityn ihan vain sijoittamaan pitkäjänteisesti (hyvinhän tuo on mennyt).
Olen myös stressitön, maltillinen, kiireetön ja rauhallinen, eli treidaamiset ja lottolaput voi unohtaa ja indeksirahastoa rakastaa (salkkuni peruskalliona nyt ja aina).
Naismakuni on savuton, hillitysti meikkaava, tatuoimaton, neutraali ja luonnollinen naapurinlikkamainen nainen, eli suomalaiset tasaisen tylsät kansanosakkeet miellyttää eniten silmää, näin ollen kaiken maailman epäseksikkäät vuoristoratakyytiin heittävät tempparilappuset voi unohtaa (vähiin käy naismakuuni soveltuvat naiset tässä maassa, harmillista).
Listaahan voisi jatkaa vielä paljon pidemmälle, mutta kyllä voisi sanoa, että sijoitussalkkuni kuvastaa minun luonnetta ja arvomaailmaani, enempi tai vähempi. Alkuun se haki suuntaansa, mutta sitten se vakiintui nykyiselleen.