@artuzo och jag, samt marknaden, verkar ha glatts åt RVRC:s goda försäljning under det gångna kvartalet. Jag gillar RevolutionRace:s resultat-audiocaster. Företaget berättar öppet om kvartalets händelser. Delvis påverkades det goda kvartalet av en svag jämförelseperiod förra året på grund av dåligt marknadssentiment och en sen höst. Marknadsandelar har dock fortsatt att vinnas, även om marknads- och konkurrentdata ännu inte har erhållits i alla delar. Jag blev mycket glad över att DACH-regionen, efter några svaga perioder, återigen uppvisade en tillväxt på drygt 14 procent. Särskilt USA:s tullar påverkade att försäljningen i USA krympte kraftigt. USA:s andel av den totala försäljningen är cirka 3 procent. Tillväxten i segmentet Rest of the world stannade på cirka 2 procent, och utan USA:s påverkan skulle den ha varit 5-6 procent.
Revolution lanserade en ny ultra-serie för krävande konsumenter för vinteraktiviteter. Priskategorin är betydligt högre än företagets tidigare produkter. ultra-serien. Företaget berättade att de ivrigt väntar på hur produkterna tas emot. De har varit nöjda med öppningen av varumärkesbutiken i Stockholm och planerar att öppna butiker även utanför Sverige.
Det innevarande årets huvudkvartal har också börjat med tillväxt, men de mest intressanta tiderna är ännu att komma när Black Friday och julsäsongerna börjar. Vi hoppas på lämpligt vinterväder för säsongen. Tillväxt och en av branschens bästa lönsamheter ger en god grund för framtiden.