Raketech pengestrøm fra spil

En egen tråd om Raketech også, fremragende! Jeg har selv været med her i et par år, og nu er det nemt at sige, at vægtningen har været alt for stor, der er kommet en del tab… Raketech er et meget interessant selskab, men netop Casumba-opkøbet har vist sig at være for dyrt i forhold til det nuværende cash flow (Googles algoritmeændringer flyttede forretningen andre steder hen) og presser i øjeblikket kursen. Raketech startede allerede med at udbetale udbytte sidste år, men satte det i bero i foråret. Der er stadig masser af potentiale her, og Redeyes base case-kurs kan gå i opfyldelse, MEN jeg ville ikke springe på endnu. Hvis stigningen begynder, kan man stadig nå at komme med senere; jeg ville vente på mindst Q3-tallene først. Selskabet skal nu kunne vise, at dykket i tallene er slut eller i det mindste er fladet ud. Q2 lovede ikke rigtig godt i den henseende, så jeg ville bestemt ikke skynde mig endnu. Næste år er der under alle omstændigheder en betydelig resultatforbedring i vente for selskabet, når de regnskabsmæssige afskrivninger falder med ca. 5c/kvartal fra Q4 og frem, hvilket betyder, at der alene herfra kommer 20c i ekstra overskud i 2026. Dette forbedrer altså ikke cash flowet, men resultatet forbedres, og dette er også korrekt indregnet i Redeyes analyse. Så hvis den nuværende forretning holder nogenlunde stand, og resultatforbedringen fra afskrivningerne tages i betragtning, vil selskabet levere en EPS på omkring 8c per kvartal fra Q4/2025 og frem, altså omkring 30c-40c om året. Set i det lys virker en aktiekurs på 60c ikke helt tosset. Men spørgsmålet er altså, hvad selskabets indtjeningsevne er efter Googles algoritmeændring, og dette vil vi få mere klarhed over ved Q3-offentliggørelsen i løbet af november. Hvis resultatfaldet ikke vender, er risikoen, at man begynder at arrangere aktieemissioner for at få betalt de sidste rater af Casumba-opkøbet.

4 Synes om