Jeg fandt ikke en tråd til podcasts, investeringsrelaterede eller tæt forbundet med investering, så jeg startede denne. Her samles podcasts relateret til emnet, uden andre begrænsninger baseret på varighed, sprog eller præcist indhold. Podcasts, navnet kommer ifølge undertegnedes viden fra ordene iPOD + proadCAST, er for mig den bedste underholdning, og de har også, hvad angår investering, fremkaldt mange gode tanker, som jeg er vendt tilbage til.
Følgende podcasts er efter min mening værd at nævne:
- Inderespodi, for obvious reasons.
- Masters in Business, Barry Rithotlz interviewer mange fremtrædende personer inden for erhvervslivet, lige fra Burt Malkiel og Eugene Fama. Jeg har virkelig nydt den. Hvis man ikke når at lytte til andre, er denne et must.
- Invest like the Best, interessante gæster.
- We study billionaires, især deres kvartalsrapporter er underholdende og tankevækkende. Andet materiale er helt ok, men ikke særligt fængslende.
- DW Wirtschaft, denne lytter jeg primært til for de seneste økonomiske nyheder og det tyske sprog. God til begge dele.
Alle disse podcasts kan findes i hvert fald i Apples podcasts-app. Hvilke podcasts lytter I til, der er relateret til emnet, og hvorfor?