InderesPodi og dens fremtid

Vi har nu rullet 8 afsnit af inderesPoden ud. :slight_smile: Emneområderne har varieret fra makroøkonomisk niveau til mere specifikke, såsom SaaS-forretningsmodellen og cykliske virksomheder. Har podcasten levet op til forventningerne? Og selvfølgelig en varm tak for de allerede sendte og kommende udviklingsidéer & emneønsker! :ok_hand:

InderesTV Videot - Inderes
SoundCloud https://soundcloud.com

9 Synes om

Finlands bedste. Man kan kun tage hatten af! Kunne der være et afsnit om social- og sundhedssektoren? Inkluder en ekspert inden for social- og sundhedssektoren.

5 Synes om

{“content”:“Mit forslag til næste periode: Amazon, onlinebutik og detailhandel som investeringsemne.”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Sundhedsområdet vil helt sikkert blive et bredere emne!

Pihlajalinna har forresten også deres egen podcastproduktion, så der er i hvert fald noget at lytte til lige nu :slight_smile: https://itunes.apple.com/us/podcast/pihlajalinna-podcast/id1324968465?mt=2

4 Synes om

Tak for den Pihlajalinna-podcast. Jeg må tjekke den ud. Ser interessant ud!

3 Synes om

{“content”:“InderesPodi har været fuld af gode ting! Men de nye episoder bliver næsten ikke lagt mærke til, da de ikke bliver udgivet på InderesTV’s YouTube-kanal, som jeg primært følger”,“target_locale”:“da”}

5 Synes om

Okay, jeg uploader også podcasts der snart!

1 Synes om

En podcast af høj kvalitet, hvilket jeg forventede af Inderes. Fortsæt det gode arbejde!

6 Synes om

Kan jeg downloade podcasts til min telefon, så jeg kan lytte til dem i flyet :)? Jeg skal afsted på en lang flyvetur til Indien lige om lidt!!

1 Synes om

Man kan downloade inderesPodcasts fra SoundCloud. Det er lidt gemt væk, men du kan finde det her: :slight_smile: SoundCloud - Hear the world’s sounds

5 Synes om

Tak, den blev fundet, og flyrejsen var reddet, hvis der bare havde været mere at lytte til :wink:

3 Synes om

Kunne der være en episode om kryptovalutaer og blockchain? Hvordan forholder professionelle aktieinvestorer sig til dem?

3 Synes om

Tak for det :sweat_smile:

2 Synes om

Päivi Heikkinen fra Finlands Bank blev interviewet på inderesTV i december, samtidig med at bitcoin & co. skød i vejret til nye højder. Måske kan du i det mindste få noget ud af dette til at starte med: Bitcoin sijoituskohteena? Vieraana Suomen Pankin Päivi Heikkinen - Inderes

Hej, det er helt unødvendigt at “skjule” Inderes-podcasten på Soundcloud. Det er svært for folk at finde den der, og den ville nå et meget større publikum, hvis I lavede podcasten på samme måde som Nordnets Rahapod. Altså kamera(er) til at filme podcasten og så ud på YouTube. Det er lidt gammeldags, når man ikke får et billede i 2018 :wink:

Hej @Miikka9292, vi har forsøgt at få inderesPod frem fra gemmerne, og nu findes den også på YouTube. :smirk: Kun lyd er lidt kedeligere at rulle og dele, men mon ikke et billede også kommer på plads, hvis det bliver anset for at være væsentligt.. :thinking:

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tWyLxe2bZYE&list=PLyaj31tIl1ou4I6b9cKAERCgUleApL8lp

Jeg lytter via iTunes på min iPhone, og det er virkelig en god måde at lytte på, og programindholdet har været godt. Jeg lytter på vej til arbejde i bil eller på cykel, mens jeg laver mad, eller laver noget andet. Jeg ville absolut ikke have tid til at hænge foran en skærm og se videoer på YouTube, men jeg kan godt lide den lydform. Der er intet gammelt ved det, synes jeg.

Nu ser det ud til, at InderesPodi er steget til at være den 8. mest populære på den finske liste i iTunes. I alt 200 forskellige podcasts kan findes på denne liste. Jeg bemærkede også, at de samme podcasts findes på Spotify. Ret rart, selvom Spotify ikke er en passende måde for mig at lytte til podcasts på, da den ikke engang kan fortsætte, hvor jeg sidst slap.

5 Synes om

Jeg mente heller ikke, at vi skulle opgive SoundCloud. Absolut ikke. Jeg mente snarere, at vi ud over SoundCloud også kunne få levende billeder af podcasten på YouTube. Og hvis man vil endnu længere, kunne man tilføje billeder til videoen om det emne, man taler om. (Fakta, kurskurver, hvad som helst.) Det kræver bare redigering. Hvis man vil udvikle dette, er det kun fantasien, der sætter grænser. :smiley:

2 Synes om

Jeah! Som det ser ud nu, holder vi podcasts som et separat format fra videoer. I det (fakta, kursgrafer osv.) vil vi primært lave videoer, som ikke ville egne sig som podcasts. I InderesPod er det meningen at nærme sig større temaer “blødere” og ikke i sig selv at analysere tal og grafer, hvor video/billeder er et vigtigt element. :slight_smile:

Vi vil helt sikkert lave flere og flere informative videoer i fremtiden. :ok_hand:

3 Synes om

{“content”:“Jeg har lige lyttet til InderesPodi-afsnittet om spilmarkederne. Jeg mener, at det er forkert information, at Apple eller Google tager 30 % af prisen på et spil.\nPå samme måde som enhver butik skal Apple Store og Google Play tilføje moms til produktprisen. Så hvis udvikleren har sat prisen til 0,99 €, inkluderer denne pris den gældende moms i det pågældende land, som butikken skal betale til skattemyndighederne. Så Apple eller Google tager et beløb, der er omkring 6-10 % af spillets pris inklusive moms (eller omkring 8-13 % af prisen eksklusive moms). Jeg ved ikke præcist, hvad momsen er i forskellige lande, men det er sandsynligvis noget i størrelsesordenen 20-24 %.”}