Egna erfarenheter om företag

Du har rätt i att prisskillnaden på GLC inte är helt enorm. Själv skulle jag kryssa för Premium Plus-paketet utöver Premium AMG Edition-paketet på tillvalslistan, och kanske något annat smått, men prisskillnaden stannar under 10 000 jämfört med en motsvarande M Sport-utrustad BMW iX3. På grund av paketen är utrustningsnivåerna inte helt 1:1, men det där är ungefär på en nivå där jag själv skulle vara nöjd. Dessutom får man luftfjädring och bakhjulsstyrning till Mercan för en liten peng för dem som uppskattar det, så när det gäller GLC torde prissättningen vara okej.

I CLA med fyrhjulsdrift ovanpå AMG skulle jag ha velat ha tillval för ungefär 10 000, och där sticker priset iväg och blir ganska högt i förhållande till storleksklassen, bilens effekt osv. Jag anser att till exempel BMW i4 erbjuder betydligt bättre valuta för pengarna, även om man inte når upp till samma räckvidder (range) med den. Någon kombi finns förstås inte tillgänglig av den.

Jag tycker dock att Mercedes modellutbud ser riktigt bra ut nu när det gäller volymmodellerna.

1 gillning