Nu Holdings Ltd - Boomer-banker skrækslagne, innovativ bankplatform vokser og trives

Nu Holdings Ltd er en brasiliansk virksomhed, der tilbyder en digital bankplatform.

Virksomheden tilbyder sine kunder tjenester inden for fem forskellige økonomiske områder:

• Forbrug: Kunder kan betale for deres køb med kreditkort eller mobilapp og samtidig samle point og belønninger.
  • Opsparing: Virksomheden tilbyder sine kunder rentebærende opsparingskonti og også debetkort, som de kan bruge til at indbetale og administrere deres midler.
  • Investering: Kunder kan investere penge i forskellige investeringsprodukter og -tjenester.
  • Låntagning: Virksomheden tilbyder let tilgængelige og håndterbare usikrede lån.
  • Forsikring: NuInsurance-tjenester hjælper kunder med at tegne bl.a. livsforsikringer.

Virksomheden tilbyder altså et omfattende udvalg af forskellige tjenester relateret til kundernes økonomi.

Denne virksomhed er en af de hurtigst voksende fintech-virksomheder i Latinamerika. Det er en virksomhed, der ryster banksektoren, hvilket har gjort den til Brasiliens næststørste virksomhed målt på markedsværdi.

Det siger noget, at Nu Holdings’ årlige omsætning er vokset fra 337 millioner dollars i 2019 til over 6,45 milliarder dollars (2023), og i hvert fald ledelsen tror på, at væksten vil fortsætte.

Styrker:

Virksomheden styrkes af sin store kundebase og stærke position på de hurtigt voksende markeder i Latinamerika. Virksomheden tilbyder en omfattende digital bankplatform, der alsidigt imødekommer kundernes økonomiske behov, hvilket øger kundeloyaliteten, og den er også brugervenlig. Platformen er også teknologisk avanceret, hvilket muliggør skalerbarhed og effektivitet.

Virksomhedens innovative tilgang og konstante udvidelse af produktudvalget giver den en konkurrencefordel i forhold til traditionelle konservative banker, som tilsyneladende ikke er gået klart ind i konkurrencen, hvilket skaber potentiale for betydelig vækst på lang sigt.

Svagheder:

En risiko kan ses i virksomhedens store afhængighed af de latinamerikanske markeder, som fra vores synspunkt er politisk og økonomisk ustabile. Desuden er virksomhedens forretningsmodel baseret på digitale tjenester, hvilket gør den sårbar over for cybertrusler og tekniske forstyrrelser, hvilket naturligvis er indlysende og også gælder for andre mere traditionelle aktører. Vækst kræver løbende investeringer, hvilket kan påvirke rentabiliteten.

https://x.com/EconomyApp/status/1823459671702954051

16 Synes om

Den saudiske fond tredoblede sin position i Nu Holdings Ltd.

Den saudiske statsfond (Public Investment Fund) lukkede sin position i vægttabs-biotekselskabet Allurion Technologies Inc ved at sælge næsten 1,2 millioner aktier. Den tredoblede sin position i det brasilianske digitale bankselskab Nu Holdings Ltd NU, hvilket tilføjede cirka 2,6 millioner aktier, og øgede eksisterende call-positioner – som typisk ses som bullish – i store teknologiaktier, herunder PayPal, Microsoft og Facebook-moderselskabet Meta Platforms Inc.

https://www.tradingview.com/news/reuters.com,2024:newsml_L1N3JW0KW:0-tech-stocks-in-focus-as-investors-eye-latest-filings-from-funds/

6 Synes om

@Heikki_Keskivali og @Verneri_Pulkkinens ven ejer også denne. :slight_smile:

Ifølge artiklen nedenfor har Buffett investeret i Nu Holdings, fordi selskabet tilbyder stærke vækst- og lønsomhedsudsigter. Han har formentlig valgt denne, fordi han værdsætter virksomheder med en bæredygtig forretningsmodel og et godt lønsomhedspotentiale.

Nu Holdings’ vækst og omkostningseffektivitet gør det sandsynligvis til en attraktiv investering, selvom Buffett er en smule forsigtig over for teknologiaktier, såsom kunstig intelligens.

10 Synes om

Nu Holding leverede et stærkt resultat i tredje kvartal, da omsætning og overskud steg markant. Kundebasen voksede, og der kom næsten 5,2 millioner nye kunder til, hvilket betyder, at det samlede kundeantal nu er over 109 millioner.

Selskabet satsede på kundeaktivitet og udvidelse af tjenester, hvilket afspejlede sig i stigende gennemsnitlige månedlige indtægter pr. kunde. Den rentebærende portefølje og indlån voksede, hvilket styrker selskabets stabile økonomiske position. Nubanks ekspansion til Mexico og Colombia er gået bedre end forventet, og målet er desuden at befæste positionen som verdens førende digitale serviceplatform.

https://x.com/EconomyApp/status/1856811884441473259
image
image
https://x.com/TheTranscript_/status/1856814089269289442
image
image

2 Synes om

Her er en god tråd om Nuu. :slight_smile:

https://x.com/wolfofharcourt/status/1857743748593316127
image
image

Resten af tråden

image
image
image
image
image
image

1 Synes om

Jeg har samlet et par tweets nedenfor, som jeg synes har gode pointer om selskabet. Jeg refererer lidt til dem samt andet, som jeg har læst om selskabet på det seneste. :slight_smile:

NU Holdings er ifølge mange en undervurderet aktie, hvilket man også kan se i denne tråd. Selskabet har formået at opnå lave omkostninger på sin platform og tilbyde billige tjenester til kunderne – f.eks. opkræver banker i Latinamerika normalt høje gebyrer, men NU skiller sig ud ved at være billig.

NU har over 110 millioner kunder, som primært er fra Brasilien, og der er potentiale for betydelig vækst i resten af samme kontinent. $MELI, eller Mercado Libre (tråden findes her på forummet), støtter NU inden for betalingstjenester og kreditløsninger, hvilket konsoliderer deres position på regionens marked.

NU’s evne til at forstå de lokale forbrugere er en styrke på udfordrende markeder, selvom værdiansættelsen giver anledning til debat. Vækstudsigterne og den internationale ekspansion gør den til en interessant investeringsmulighed for mange, men der er også risici, såsom visse “ustabiliteter” på dette kontinent. :slight_smile:

@Ituhippinen, har du fulgt meget med i denne? :slight_smile:

https://x.com/BourbonCap/status/1862510048041111882
image
image

https://x.com/BigBullCap/status/1862977231204872566
image
image

4 Synes om

Jeg har fulgt med! Og lad os sige, at jeg har været tæt på et køb. Nu begynder der bare at være så mange positioner i porteføljen, at jeg skal have skabt lidt orden i indholdet igen, når et par specialsituationer afklares og frigør midler.

Markedspotentialet i NU er fascinerende! I Brasilien begynder penetrationen at være ret overbevisende, og dér vil væksten i antallet af brugere helt sikkert begynde at aftage. Omsætning per kunde er altså våbnet i Brasilien til at skabe vækst. I de andre LatAm-lande spiller brugervæksten en større rolle. Digitale banktjenester er i deres vorden derovre, og NU bringer en reel, billig mulighed for banktjenester.

Værdiansættelsen er ikke skræmmende for en virksomhed, der vokser så godt. Aktien fik jo lidt tæsk, da Berkshire solgte 20 % af sin position for nylig. Derudover gav den økonomiske situation i Brasilien, som jeg også nævnte i Meli-tråden, lidt fart nedad i sidste uge.

Jeg skal lige tygge lidt på den, men den begynder at blive ret attraktiv. :blush:

3 Synes om

image

Til mit utrænede øje har den genereret 1,3 mia. i pengestrøm i Q1-Q3.

MC = 65 mia.

Kan nogen forklare en dumrian, hvor indtjeningen er gemt, som gør den undervurderet?

(jeg har sandsynligvis misforstået noget igen, da der er tale om en bank)

EDIT:

image

Nå, tilsyneladende er de minusser ikke ‘tabte penge’, men alt burde også komme tilbage?

Hvis det er tilfældet, så er den jo sindssygt billig ™

Eller bør man også lade være med at medregne dette? :thinking:

image

Hmm, der er risiko nok(?) Bad Loans Pile Up at Nubank, Latin America’s New No. 1 Bank – BNN Bloomberg

2 Synes om

Her er lidt af min mavefornemmelse og dertil en meget mulig misforståelse fra min side :sweat_smile::

Noget har du allerede selv lagt mærke til, og @Ituhippinen kan sikkert svare bedre end mig.

Tilsyneladende ved at kigge ind i fremtiden, altså i forhold til vækstforventningerne, ser de den som billig, idet omkostningerne delvist virker høje indtil videre, og der bruges penge i en stejlere vækstfase. Desuden er selskabet tilsyneladende i stand til at opnå lave omkostninger på længere sigt og høje marginer, hvis de tjenester per bruger begynder at blive brugt mere intensivt. Men ved at jagte kraftig vækst er resultatet ikke stærkt, og tilsyneladende bruges digitale tjenester ikke så flittigt derovre endnu, men “sikkert” med tiden. Og ja, er de der minusser ikke netop delvist tilgodehavender og den slags, som så i hvert fald for det meste kommer tilbage? Det burde også udjævne sig med tiden, eller hvordan skal det forstås.

De binder kunderne i starten, og med en potentielt kraftigt stigende brug af digitale finansielle tjenester forestiller de sig, at de vil kunne skabe et ordentligt resultat, når folk begynder at bruge dem, og de i øvrigt får udvidet deres forretning til andre lande.

På den anden side, når denne undervurdering er blevet nævnt, kan det i høj grad være baseret på bullish udtalelser fra ejerne. På X er man, i hvert fald i det engelsksprogede investeringsmateriale, oftest megabulls. Så kan man overveje, at der også kan være risici såsom afhængighed af Brasiliens (+ kontinentets) økonomiske og politiske stabilitet + generelt stigende konkurrence på markedet for digitale banker. Marginpres på grund af stigende omkostninger til kundeerhvervelse samt eventuelle valutakursudsving osv. (?).

4 Synes om

Jeg ved ikke, om jeg kan svare bedre, men personligt ser jeg på værdiansættelsen på en lidt anden måde end baseret på pengestrømme.

Generelt er bankers pengestrømme lidt anderledes end andre virksomheders, da bankers forretningsmodel faktisk er baseret helt på penge, idet det er bankernes produkt og også en central del af selve forretningen. Hvis en bank låner penge til en kunde, er det i regnskabet en negativ pengestrøm. Normalt er det dog en god ting, at de penge bliver lånt ud til kunderne :slight_smile: .

I stedet foretrækker jeg at se på nettooverskuddet, som også har udviklet sig ganske eksemplarisk for NU.
image

Dette års P/E på 28x, som næsten allerede er i hus, er ikke i den billige ende, og den har en tydelig præmie i forhold til andre banker i regionen. Hvis vi kigger lidt fremad og tænker på næste år, er forward P/E 19x baseret på analytikernes forventninger. Det er stadig højt for en bank, men vækstmulighederne og den faktiske dominans i Brasilien giver tiltro til, at man også vil være i stand til at indtage markederne i andre lande.

NU’s ROA er også betydeligt højere end hos de sammenlignelige selskaber, hvilket efter min mening giver et godt billede af, hvordan en let omkostningsstruktur og digitale tjenester afspejler sig positivt i selskabets performance. En vis præmie i forhold til konkurrenterne er derfor nok tilladt :slight_smile: .
image

Om dette er en “generational buying opportunity”, ved jeg ikke. :sweat_smile:

7 Synes om

Her er efter min mening en god Twitter-tråd om denne biks. :slight_smile:

Olle fortæller om Nubanks stærke væksttal, konkurrencefordele samt de enorme muligheder i Brasilien og andre lande. Også værdiansættelse og vækstudsigter pr. aktie bliver fremhævet i tråden, og… på trods af potentielt midlertidige udfordringer tror Oliver på, at selskabet tilbyder et vækstpotentiale på hele 368 procent over fire år.

https://x.com/MMMTwealth/status/1864029977378726223
image

Resten af Twitter-tråden

image
image
image
image
image
image
image
image

1 Synes om

Når det gælder Nu, Mercado og et par andre latinamerikanske virksomheder, er det, der bekymrer mig mest, den totale mangel på viden om den lokale kultur og forbrugsvaner/drivere.

Lad os sige, at Nu nu har hvervet 70 % af hele Brasiliens befolkning som kunder. Rygtet spredes hurtigt, og man hopper med på tjenesten med en lav tærskel, fordi der ikke findes reelle alternativer. Hvad sker der, hvis for eksempel SoFi udvider sit udbud i Sydamerika og træder ind med en god kampagne? Vil 30 % af kunderne straks skifte dertil? Måske er SoFi bedre til kundevalg, så kun de dårlige lån bliver tilbage hos Nu? Er teknologien reelt konkurrencedygtig? Hvad gemmer der sig under motorhjelmen…

Samme tankegang gælder for andre store spillere som Amazon, der kunne tromle de lokale ned i mange brancher. Hvad er årsagen til, at de store ikke er gået ind på dette marked? Ustabilitet? Svag købekraft? Korruption? Er der værdi i de gode lokale aktører, som kunne frigøres gennem en virksomhedshandel, eller vil de bare blive spist af en større fisk?

Der er absolut potentiale i Nu, men man er nødt til at have det lange lys på. På nuværende tidspunkt er eksponering for hård konkurrence en relevant risiko.

6 Synes om

I nedenstående artikel tales der bl.a. om, hvordan dette selskab har erobret markedet og fundet en unik plads i fintech-branchen. Efter sin børsnotering i 2021 er Nu, der rejste sig fra vanskeligheder, kommet med imponerende vilde afkast, og desuden fortæller artiklen, hvordan selskabet stræber efter at revolutionere de latinamerikanske finansielle tjenesteydelser, hvilket har begejstret både forbrugere og investorer etc.

I artiklen understreges det, hvordan selskabets investorer omfatter Warren Buffett og den risikovillige Cathie Wood fra Ark Invest. Ifølge artiklen vidner interessen for Nu fra repræsentanter for disse forskellige stilarter om selskabets unikhed.

Vendingen skete i år, da Buffett solgte 20,7 millioner aktier, hvilket svarer til næsten 19 % af hans ejerandel. Dette træk samt analytikernes skepsis har øget usikkerheden; selvom aktierne er faldet 27,7 procent fra deres top, er de stadig steget 47 procent i løbet af året.

Herunder er artiklen om emnet, og der er ingen betalingsmure. :slight_smile:

https://www.barchart.com/story/news/29899892/citi-says-this-warren-buffett-stock-is-a-sell-here-s-why

1 Synes om

Ifølge tweetet vokser virksomheden hurtigt, både rentabelt og udnytter sit stærke markedspotentiale, derudover ser Nu lovende ud som en langsigtet investering. :slight_smile:

Analytikernes konsensusprognoser viser kontinuerlig vækst i EPS:

• 0,41 i 2024
  • 0,57 i 2025
  • 0,79 i 2026.

AI’en sagde:

FWD PEG står for Forward Price/Earnings to Growth-forholdet. Det kombinerer aktiens fremtidige P/E-tal (pris/indtjening) og den forventede indtjeningsvækst. En lav FWD PEG, som i dette tilfælde 0,53, indikerer, at aktien kan være undervurderet i forhold til virksomhedens fremtidige vækst. Generelt betragtes et PEG-tal under 1 som attraktivt for investorer.”

https://x.com/DataDInvesting/status/1868695627351392283
image
image

4 Synes om

Jarmo tog dette med i sin portefølje. :slight_smile:

https://x.com/JarmoFriman/status/1872250054901420450
image

Han citerede dette andet tweet i forbindelse med sit eget tweet:

https://x.com/MMMTwealth/status/1872244866484408354
image
Billede

5 Synes om

Med tanke på dette selskab ser disse Brasilien-historier også gode ud.

https://x.com/TheShortBear/status/1875223529249239146
image
image

1 Synes om

Nedenfor er et tweet om, hvordan Nu er en latinamerikansk fintech-innovator, der i øjeblikket vækker stor interesse blandt investorer.

Opsummering og nye oplysninger refereret fra tweetet:
Virksomheden tilbyder omfattende banktjenester, såsom konti, lån og investeringsløsninger, især i Brasilien, Colombia og Mexico. NU har 110 millioner brugere, og dets omsætning pr. bruger (ARPU) steg til 11 dollars, hvilket forbedrer rentabiliteten. Udvidelsen til Sydafrika og Filippinerne styrker virksomhedens position, og selvom makroøkonomiske udfordringer svækker de kortsigtede udsigter, er det langsigtede vækstpotentiale stærkt, hvilket gør NU til en attraktiv mulighed for tålmodige investorer.

https://x.com/moneyballinvest/status/1878466173949378593

image
image
image
image

4 Synes om

Nu Holdings, moderselskabet bag Nubank, Latinamerikas førende digitalbank, overvejer at flytte sit juridiske hjemsted til Storbritannien som en del af sin fremtidige internationale ekspansion. Ifølge CEO David Velez overvejes flytningen med henblik på langsigtet vækst, men ændringer i f.eks. skat og regulering skaber usikkerhed.

Det amerikanske marked er særligt interessant på grund af mulige forenklinger i reguleringen, men ekspansion til nye lande er ikke planlagt inden for de næste halvandet år. Nubank har allerede aktiviteter i Europa, men regionen er ikke øverst på prioriteringslisten for udvidelse af tjenester. Selskabet undersøger også nye muligheder på vækstmarkeder.

Ingen betalingsmur.

https://www.reuters.com/business/finance/nubank-ceo-considers-moving-domicile-britain-expanding-us-2025-01-20/

4 Synes om

Tweet-skriveren finder NU interessant, fordi man med en P/E på 21x får stærk vækst i kundeantal, omsætning og overskud, derudover fremhæver tweetet en mangfoldig produktportefølje og store internationale ekspansionsmuligheder, især i Latinamerika. :slight_smile:

https://x.com/HyperTechInvest/status/1886129724407111844

image
image

2 Synes om

Her er en god tweet-tråd om Nuuuuus. :slight_smile:

Nu vokser hurtigt og udvider sig i Latinamerika, især i øjeblikket i Mexico og Colombia. Som tidligere antydet i denne tråd, tilbyder det en bedre service end traditionelle banker og er allerede førende inden for kreditkunder i Brasilien. Ifølge tweetet kan virksomheden med stærk vækst blive regionens største bank.

EDIT: @Ituhippinen, er du allerede stoppet med at følge, eller har MELI taget dig med sig? :smiley:

https://x.com/HyperTechInvest/status/1886129109945786510

image
image
image

Resten af tweet-tråden

image
image
image
image
image
image
image