Et par slides fra den årsrapport krydret med (måske) mine egne tanker. Da jeg har linket mange af begivenhederne herinde allerede, er det ret velkendt stof, der er på menuen. ![]()
Hvad skal man sige om omsætning og resultat. Væksten har været smuk, og sidste års rekordresultater kronede den. Som helhed har security & defence-ordrerne til PIR-segmentet fungeret som en klar drivkraft. Jeg ser ikke dette behov aftage lige foreløbigt.
Alle segmenter vokser. Oceans og Connectivity er lidt under 20 %, og PIR eksploderede til 100 % vækst af de ovennævnte grunde (selvom jeg er fortrøstningsfuld omkring efterspørgslen i forsvarssektoren, er der stadig en lille risiko for en resultatboble her). På den anden side understreger virksomheden også selv, at der i øjeblikket er efterspørgsel efter europæisk teknologi i Europa. Overraskelse!
Som I små kaniner, der følger tråden, allerede vidste på forhånd fortalt af undertegnede, når Norbit sine 2027-mål et år før tid. I læste det altså her først, og først nu fortæller Norbit det i sin årsrapport.
Det, jeg er mest begejret for i direktørens indlæg, er dette:
Da vi nærmer os vores 2027-ambition før tidsplanen, er det naturligt at løfte vores perspektiv yderligere. I løbet af 2026 har vi til hensigt at præsentere vores ambitioner frem mod 2030 – baseret på den samme udviklingsorienterede kultur, kommercielle disciplin og industrielle formåen, som har bragt os så vidt.