Norbit ASA - Udforsk mere

Et par slides fra den årsrapport krydret med (måske) mine egne tanker. Da jeg har linket mange af begivenhederne herinde allerede, er det ret velkendt stof, der er på menuen. :slight_smile:

Hvad skal man sige om omsætning og resultat. Væksten har været smuk, og sidste års rekordresultater kronede den. Som helhed har security & defence-ordrerne til PIR-segmentet fungeret som en klar drivkraft. Jeg ser ikke dette behov aftage lige foreløbigt.

Alle segmenter vokser. Oceans og Connectivity er lidt under 20 %, og PIR eksploderede til 100 % vækst af de ovennævnte grunde (selvom jeg er fortrøstningsfuld omkring efterspørgslen i forsvarssektoren, er der stadig en lille risiko for en resultatboble her). På den anden side understreger virksomheden også selv, at der i øjeblikket er efterspørgsel efter europæisk teknologi i Europa. Overraskelse!

Som I små kaniner, der følger tråden, allerede vidste på forhånd fortalt af undertegnede, når Norbit sine 2027-mål et år før tid. I læste det altså her først, og først nu fortæller Norbit det i sin årsrapport.

Det, jeg er mest begejret for i direktørens indlæg, er dette:

Da vi nærmer os vores 2027-ambition før tidsplanen, er det naturligt at løfte vores perspektiv yderligere. I løbet af 2026 har vi til hensigt at præsentere vores ambitioner frem mod 2030 – baseret på den samme udviklingsorienterede kultur, kommercielle disciplin og industrielle formåen, som har bragt os så vidt.

10 Synes om