Nokian Panimo - missiona tehdä janosta nautinto

Itse suhtauduin Evlin analyysiin juurikin viittaamastasi syystä ajatuksella “huuhaata, kunnes toisin todistetaan”.

No, toisin todistettiin. Seurannan aloituksessa Evlin liikevaihtoennuste meni viime vuoden osalta lankulle. Liikevoiton Evli ennusti alakanttiin. Myös osinkoennuste oli liian synkkä, jos tuollaisella asialla merkitystä näkee.

Alkoholittomasta oluesta puhuttiin kyllä listautumisen yhteydessä, mutta mielestäni varsin maltillisesti. Sen ei mitenkään korostettu olevan akuutti investointi, ja päinvastoin korostettiin kuinka pitkä prosessi sen käyttöönotto on. Luulen, että valtaosa sijoittajista - minä mukaan lukien - tuli yllätetyksi sillä, kuinka nopeasti firma asiassa etenee. Ja ennen kaikkea, kuinka nopeasti tuotanto on uutisoitu saatavan käyntiin.

SIinä on toki aimo annos optimismia mukana, kun oletan yhtiön haalivan lähes samantien samanlaisen markkinaosuuden alkoholittomissa oluissa kuin mitä sillä on alkohollisissa oluissa, sekä kasvavan sen jälkeen selvästi markkinaa nopeammin. Mutta jos tuo on unelmahötön lisäksi totta, muuttaa se mielestäni kuvaa sijoituskeissistä.

5 tykkäystä