Jep, men et kursspring som dem, vi så hos Bittium eller Qt, ville være velkomment. Men den slags spring kommer nok ikke til at ske i Nokias tilfælde, medmindre der bliver lagt et M&A-bud på bordet. Selvom +35 % i det tilfælde måske ikke engang ville være nok. Ventetiden er altid lang.
skal det nok komme derfra, lige så uventet som forårets stigning; Bitcoin var åbenbart også 15% højere endnu i slutningen af maj, så den er først lige ved at vende tilbage
når der kommer flere af den slags Indonesia-typer, f.eks. fra HS, så begynder den for alvor at kæmpe for en stigning ![]()
interessant her
Ja, jeg er enig i indholdet af det link. Den øvre kant af kanalen - eller rettere den øvre kant af en “falling wedge” (faldende kile) - bliver testet. Og fordi den endnu ikke er brudt igennem, har den underperformet i forhold til sammenlignelige aktier. Men måske sker det i dag; det virker i hvert fald lige nu til, at der er ved at være god energi til afslutningen af ugen.
Her er den samme version i en forenklet form.
Her er endnu en graf til dem, der spiller det lange “spil”. Efter min opfattelse er niveauet omkring 14,50 € (på nuværende tidspunkt) lakmustesten i et bullmarked.
Den røde linje (24-25 €) ville være et ret flot optimistisk målniveau i et “blue sky”-scenarie.
Edit: Den begyndte at afvise modstandsniveauet endnu en gang.
Instikkas ejerskab faldt ganske rigtigt med ca. 8 millioner aktier i juli; siden maj er der ikke sket det store på den front. I maj steg beholdningen med over 100 millioner aktier. Der var naturligvis en lignende tendens i foråret, hvor der i februar var en stigning på 300 millioner og frem til maj en ret stabil udvikling på -10 millioner. Hvis minitendensen fortsætter, bør opkøbene genoptages i august.
Amerikanerne sælger ud som sædvanlig, men vi må håbe på en vending senere.
Det er forvirrende, hvordan Noksu (Nokia) den seneste måned er kommet bagud i forhold til de såkaldte amerikanske sammenlignelige selskaber. Der er ikke nødvendigvis sket noget fundamentalt, udover “USA First”-tendensen. Når værdiansættelsesforskellen er så markant, burde det vel ikke være en svær opgave for M&A-folkene at få skåret ind til benet og ryddet op.
Har du allerede et abonnement?Log ind for at læse videre.
PrivatVirksomhed
Premium Digital495 kr./md.
Det svenske ”någon köper Nokia” kan sagtens tolkes på den første måde: en eller anden part tanker Nokia-aktier op. Börsgolvet er specifikt en spalte, der beskæftiger sig med markedsrygter og observationer, så overskriften kan være bevidst antydende (AI)
Så er spørgsmålet: er der nogen, der er ved at købe Nokia, eller køber/tanker de bare Nokia-aktier?
Hvad, skal Wallenberg-familien og Sverige nu i gang med at mægle en stor industriel aftale mellem Noksu og Erkin? ![]()
Man kan da sagtens kaste disse idéer frem og tilbage, men Sverige er vist ikke den rette retning for nogen form for ordninger.
Der er næppe heller kø af købere til mobilnetværk i forvejen. Nvidia kunne på et eller andet plan vise interesse, men næppe for alvor. Ved faste netværk skulle præmien derimod være ret astronomisk. Noget mindre arrangement kunne måske ske… måske mest ovre på den anden side af Atlanten.
Samsung kunne meget vel overveje det. De har jo primært fodfæste i deres hjemland. Så vidt jeg ved, har de også en AI-RAN-vision, der muliggør edge computing, så der ville helt sikkert være overlap. Med henblik på end-to-end networking ville det naturligvis være selvmord, og med den nye tilgang til mobil (fra HW-hus til SW-hus) ville jeg være skuffet, hvis en forretning, der potentielt er ved at blive højmargin, blev solgt til multipler fra en lavmargin-forretning. Mobil kan vise sig at være kronjuvelen gennem Defense og fremtidens forbrugerapplikationer.
Jeg ser ikke Nokia sælge noget større fra lige nu. De overflødige grene er blevet beskåret, eller også er det undervejs, og hele den øvrige palet passer ind i den samme helhed. Nokia er ikke nødvendigvis den bedste til nogen enkelt ting, men som en samlet løsning kan den på et tidspunkt være bedre end samlede løsninger bygget af produkterne fra de bedste enkelte leverandører. Og når man husker på, at Nokia, efter at have lært af operatørerne, sigter mod en OPEN-arkitektur, kan man argumentere for, at hyperscalerne ikke behøver frygte vendor lock-in, selvom de køber den bedste helhedsløsning fra Nokia.
Det faktum, at der er mange konkurrencedygtige produkter til rådighed, er virkelig guf. Nokia kan fungere som bro mellem operatører og hyperscalere, mens Nvidia lobbyer begge parter kraftigt, for det er sikkert, at Nvidia vil have masterne fyldt med Nokias radioer med deres GPU’er. Hvem ved, måske ønsker den amerikanske regering det samme, da de samme radioer kunne udnyttes som en del af Defense. Eller masseovervågning.
Nå, der fik jeg vist snakket mig selv op i gear igen. Jeg kunne finde på at købe en lille bid mere, når børsen åbner. Nu tror jeg, jeg nøjes med at tage en lille tår af den klare fremtid. ![]()
SKÅL PÅ DEN TING. Men hvad angår salget af Nokia… SÅ tror jeg, at den nok bliver her hos os hr. og fru Danmark.