Nokia som investering (Del 4)

Jeg håber ikke, vi stiger for meget endnu, og at der kommer et sommerdyk, så jeg kan få købt de aktier tilbage, som blev solgt for tidligt. Jeg har ganske vist 1/3 tilbage, men ved at handle overilet og tænke tilbage på tidligere kvartalsregnskaber er jeg endt i samme situation som @OldFek, hvor flere titusinder er gået min næse forbi. Jeg har først for nylig indset, at dette ikke længere blot er en virksomhed, der leverer netværk til operatører, men at den nu ret hurtigt har transformeret sig til en AI-netværks- og datacenter-aktør med en bred palet til disse formål. Jeg er også enig i, at teknologiske faktorer alene ikke forklarer stigningen, men at Nokia er kommet i selskab med maskinlæringsvirksomhederne, som man virkelig har fået lov til at forvente meget af, og som har et løfte om at stige. Tidligere fundamentale forhold forklarer ikke længere kursniveauerne, og de kan ikke længere bruges som forklaring. Jeg er stadig solidt i plus med denne, men selvfølgelig er det også værd at kigge på andre aktier for pengene fra de solgte Nokia-aktier.

4 Synes om