Nokia som investering (Del 4)

Ciena +114% de seneste 6 måneder
Nokia +40% de seneste 6 måneder
Nokia er faldet 32% på 1 måned og Ciena 25,5%. Ciena står tilsyneladende på et mere sikkert grundlag, og for Nokias vedkommende bliver Ericssons dårlige resultat også indregnet. Det ser ud til, at vi nåede at tage fuldt imod panikken, selvom de reelle hype-priser på 20€+ aldrig blev realiseret. :smiley:

Jeg troede derfor på en eller anden måde, at Nokia beregnet i dele ville falde mindre end sammenligningsgrundlaget, men måske bliver mobilsegmentet faktisk også medregnet, hvilket ville være fornuftigt. Ericsson er faldet 4% over 6 måneder. På en eller anden måde stemmer tallene bare ikke overens.

Det gør mig stadig ikke noget. Man skulle bare tro, at robotter ville gøre kursudsvingene mere jævne, i det mindste set på mellemlangt sigt. Desuden burde kursstigningen for en god udfordrer være strammere end for markedslederen, hvis der er markedsandele at vinde, og efterslæbet ikke er stort. Hvilket jeg mener er tilfældet i Nokias ligning.

Jeg husker stadig, at et driftsresultat på 5 milliarder kunne retfærdiggøre tal på 20€/aktie. Mon hvor hurtigt det bliver realiseret, hvis Nokia er i gang med at smide deres chipudviklingsteam ud af mobildivisionen og indsætter Nvidia i stedet, det fastnetbaserede vokser 15-20%/år, og en eller anden fra forsvarssektoren trækker en kanin op af hatten med en stor NATO-kontrakt. Både marginer og omsætning vil vokse de kommende år, selv hvis AI-sektoren skulle ende som det finske boligmarked. Måske 2031-2032?

6 Synes om