Så här skrev jag till exempel i början av juni. Och aktiekursen ligger nu där.
Och så här skrev jag till exempel i maj.
@L_Dabio Enligt min egen mening är min syn och min objektivitet helt i linje med vad jag tidigare skrivit, oavsett hur stor position jag har vid varje givet tillfälle.
Riktlinje: var kritisk när kursen rusar uppåt, och mindre kritisk när kursen har sjunkit.
Edit: Ingen fara @L_Dabio, jag tog inte illa upp även om jag säkert skrev i en defensiv ton. Jag skulle vilja lägga till angående mina tidigare inlägg att jag fortfarande har stora farhågor gällande hållbarheten i byggandet av datacenter. Jag fruktar finansiella problem, eller närmare bestämt misstänker jag att hyperscalers kommer att tvingas dra ner på sina investeringar mer rejält. Hoppas jag har fel, men i vilket fall som helst börjar Nokias kurs ligga på en nivå där jag anser att det är värt att bära denna risk.
Det är därför jag minskat min användning av forumet avsevärt; jag kunde inte riktigt läsa det längre, då jag upplevde att (den sunda) kritiken försvann från analyserna i takt med att Nokias kurs steg. Det är en stor skillnad på att överväga rimligheten i en investering baserat på om multipeln är exempelvis 20x eller 40x.