Inget alls, ja de jämna klumparna är ganska populära bland “vindjackorna” (amatörinvesterare), de är verkligen inte alla robotar, men man måste komma ihåg att 80-90% är robothandel, men man kan säkert identifiera vilka som inte är helt normala, t.ex. 277 enheter i en handel
![]()
Jag tror själv att den nivå som ligger nära 5,50 räcker för jänkarna, det innebär att 50k 5,5$ är nästan värdelösa, samtidigt finns det ett litet antal 6$ puttar, och en stor del av värdet försvinner även från 5$ calls, tanken är att 5$ kräver för mycket insats, även om en “vindjacka” nu kan påverka kursen med Helsingfors volymer (vilket förstås är förbjudet
), men i USA kommer det nog att handlas över 25 miljoner aktier idag, man skulle tro att det finns hedgefonder öppna också..
Bilden är ganska rolig, naturligtvis finns marknadssegmentet med, men absolut inte enbart
