har modtaget en købsordre på det første Power-to-Gas (P2G)-projekt i Australien fra ATCO Group, der vil bruge en Proton® PEM-elektrolysecelle.
Det dukkede op, da nogen havde samlet ordrer indtil 1.1.2019. Efter et par tjek ser det ud til at passe ret godt
Kas, SSAB ser også ud til at være kunde hos Nelli.
Godt dataopsamling ![]()
Dette HYBRIT-projekt har helt klart været meget synligt for NEL.
Edit: Dette er selvfølgelig en pilotleverance, men jeg tror, at NEL vil være stærk i den faktiske (endelige) leverance.
“Nel har haft et solidt ordreindtag indtil videre i 2019, hvilket afspejler de attraktive markedsmuligheder, som vores førende teknologi inden for segmenter giver. Ordren på en 4,5 MW alkalisk elektrolyseløsning fra Hybrit er et vigtigt eksempel på, hvordan vi arbejder på at udvikle næste generations elektrolyseteknologi til industrielle applikationer. Løsningen vil blive brugt til et pilotprojekt, der har til formål at skabe en fossilfri stålproduktion for fremtiden. Sammen med vores fokus på løbende teknologiudvikling for at imødekomme det hurtigtvoksende segment for tunge køretøjer er vi godt positioneret til det, der venter os på nye og eksisterende brintmarkeder,” siger Jon André Løkke, administrerende direktør for Nel. "
Det er ikke ramt min ældre radar, at NEL er involveret i det.
Kan nogen venligst linke en klar Q2-prognose (f.eks. i tabelform) til tråden, hvis der findes en
En hurtig søgning fandt ikke mange gode konsensusprognoser. På Marketwatch’s sider var de offentliggjorte analytikerprognoser ret varierende… 2 var for køb, mens 2 var for salg. Kursmålene varierede også mellem 13-25 NOK…
Jeg er en ret ny NEL-ejer, og det er allerede det største minus i min portefølje. Det er nok svært for nogen at give klare meninger om dette, men jeg bør nok finde noget støtte til mine beslutninger.
Dette er også en af de aktier, der blev ramt af hypen omkring brint, og kursen steg pænt. Nu falder den så, da hypen er aftaget en smule, og den kan endda ende relativt lavt.
I sidste ende handler det om, hvorvidt du tror på virksomheden på lang sigt og kan tåle store kursudsving. Det er meget usandsynligt at tjene en hurtig profit med denne aktie.
Som en nybegynderinvestor lykkedes det mig også at time mine køb til toppen af hypen, og det er i øjeblikket også det største minus i min portefølje.
Jeg tror dog på virksomheden på lang sigt, så jeg må bare prøve at time de næste køb bedre og derved få sænket gennemsnitsprisen.
Jeg vil nu ikke betragte dette som en særlig hypeaktie, da kursen konsekvent er steget ret jævnt, med periodiske tilbageslag. Samtidig er der dog hele tiden blevet offentliggjort nye ordrer, og tentaklerne er lidt overalt.
Men hvad ved jeg om det, jeg køber regelmæssigt mere og tjekker om fem år, hvor vi står.
Mon ikke Nel vil tage et endnu større spring, når der er “rigtigt” mange brintbiler på vejene, dvs. udover de eksisterende (Hyundai Tucson & Nexo, Toyota Mirai, Honda Clarity) også dem fra Nikola-Workhorse-aksen. Så vidt jeg forstår, er Workhorse allerede begyndt at levere til USPS på et eller andet niveau, og UPS har brugt dem i et stykke tid, men de tanker nok på deres egne faciliteter?
På længere sigt kommer der i hvert fald brintbiler fra BMW og Ford-Renault/Nissan-koncernen.
Jeg kan godt lide at sprede mine køb over tid, når det handler om virksomheder, der er på ATH-priser, og hvis værdiansættelse jeg finder udfordrende, og prisen kan bevæge sig meget
Jeg følger med et par dage mere, før jeg foretager mit andet køb. Der er altid god aktivitet omkring Nel, hvilke forventninger har I til Q2-resultatet?
Generelt: Hvis hensigten har været at følge “hypen”, og kursen falder, så er det sandsynligvis bedst at sælge.
Hvad angår NEL, er jeg personligt interesseret i fremdriften af projekterne og nyt om de seneste projekter for Q2. Desuden følger jeg nøje situationen med ordrebogen (backlog).
Vi kunne holde spekulationer om daglige kursændringer i en anden tråd og holde denne virksomhedsspecifikke tråd saglig.
Jeg gætter på, at det kun er et generelt fald blandt andre brinter. Der er jo blevet pustet ret meget luft ind i det her. Købsmuligheder ville være gode, men lad det falde roligt til mere realistiske niveauer.
Hvad baserer du den påstand på? OK, der har været MEGET hype, men nu er der “først” ved at komme flere penge fra hele verden til disse projekter.
{“content”:“Det er jeg også lidt nysgerrig på. De reklamerer meget med en voldsom hype, men det er først inden for de seneste uger og måneder, at bl.a. EU har offentliggjort disse megapakker.\n\nOg jeg er helt ærligt interesseret, for der er jo en mulighed for, at jeg selv har lavet en fuldstændig fejlvurdering med disse.”,“target_locale”:“da”}
Det kan det selvfølgelig godt være, eller også ikke. Mange har brændt nallerne på den tankegang.