Frågor, fasa och hyllningar gällande kurser och deras förändringar (Del 4)

När spikas fönstren igen i Sverige och Tyskland?

29 gillningar

image

image

Ibland undrar man om det var ens eget eller VD:ns stödköp som låg bakom uppgången :thinking:

18 gillningar

LeadDesk

5,72 EUR

−1,38 %

Någon vet nog något eller har AI förstört även det här företagets affärsverksamhet helt​:smiling_face_with_tear:

Det behöver inte ligga något bakom så små rörelser.

26 gillningar

Im Actually GIFs - Find & Share on GIPHY

Troligtvis vet någon något och har sålt baserat på det, och någon annan har köpt!

Jag anser också att insiderinformation ständigt läcks till de stora spelarna. Det mest troliga scenariot alltid, när kursen rör sig åt ena eller andra hållet, är att någon har hunnit läcka information före resultatet. Det irriterar mig hur stora kapitalistsvin ständigt får dra nytta på oss småsparares bekostnad. :enraged_face:

5 gillningar

Nu njuter vi av uppgången :smiling_face_with_sunglasses:

40 gillningar

Otroligt stark tro på Kamux, flera gånger under året har den stigit upp från tvåan trots att samma skiva spelas hela tiden. Jag antog att det senaste kvartalet äntligen skulle väcka investerarna. Nej, även om det går bra för den finländska handeln med begagnade bilar, så gör det inte det för Kamux. Nej, man lyckades inte göra Tyskland mer lönsamt, och man tänker absolut inte dra sig ur därifrån. Nej, man lyckades inte göra Sverige lönsamt, och man tänker absolut inte dra sig ur därifrån.

Jag antog att tron skulle ta slut nu och att vi skulle gå ner till 1,5 euro, men det var ändå en ganska måttlig nedgång. Den är väl snart uppe i 2+ euro igen, för alldeles snart!

17 gillningar

Undrar om någon vet något. Jag hade inte förutspått en grön dag för dagen före rapporten, med tanke på sentimentet.

23 gillningar

Det var inte meningen att kommentera dagens kursfluktuationer, utan det faktum att aktien har sjunkit över 20 % på tre månader utan några nyheter :face_holding_back_tears:

1 gillning

Wärtsiläs motorer bara fortsätter att tuffa på. Det verkar som att börsdagen återigen stängde på ATH :slight_smile:

16 gillningar

I Kamux såg vi också en liknande uppgång före rapporten. Inte heller Kamux sentiment har varit särskilt starkt före den här dagen, och inte efter den här dagen heller. Jag skulle säga att uppgången i dessa fall beror på att de säljare som vill sälja före rapporten redan har sålt, och vissa vill delta i rapportlotteriet. Köptrycket blir därför lite högre och kursen stiger när vissa går med på att släppa sina lottolappar till ett högre pris.

9 gillningar

Microsoft dog inte än.
Visst köpte ni också i gropen?

2 gillningar

Jag slog indexet med en procent idag, sa faktiskt till en polare att imorgon blir det säkert en dykdag, så imorgon får vi ordentligt med stryk.

Nå, Trade Desk i efterhandeln efter att Q4-resultatet kommit ut :smiley: :backhand_index_pointing_down:

9 gillningar

Lämmel på plats. Köpte.

Fast visst hinner det förstås gå ner i dag ändå🤣

1 gillning

Intressant nog kom Qt:s (kuuttis) toppar exakt en timme före rapporten och därifrån började en nedgång som sannolikt förvandlas till ett fritt fall :rocketdown:

Visst drog det iväg upp mot tre procent ett par timmar före delårsrapporten helt utan nyheter, vilket ju i och för sig också var spännande.

1 gillning

Den här kiosken har bitcoin. Värdet på dessa bitcoin i balansräkningen: ~69 M $

Bolagets marknadsvärde: 42 M $

:open_mouth:

Vad händer när bitcoinpriset stiger igen och marknaden upptäcker det här prissättningsfelet:

giphy-downsized-medium

9 gillningar

59 gillningar

Q4 överträffade alla analytikers förväntningar, vad beror den här röda kursutvecklingen på, frågar jag mig?

1 gillning

Guidningen för 2026 underskred analytikernas och marknadens förväntningar med stor marginal. Organisk tillväxt på minus. Det är inte längre ett tillväxtbolag och det finns ingen anledning att betala sådana multiplar. Dessutom disrupterar AI. Vila i frid tillväxtraketen Qt.

50 gillningar