Kurser og deres ændringer: forespørgsler, forfærdelse og bege

Måske er det bare en generel udfladning af Kauppalehti-hypen?

Denne Ehang driver mig til vanvid. Nu holder jeg bare! :grimacing::face_with_hand_over_mouth::joy:

Groft sagt 5x YTD på mindre end en måned.

Køb ~24. Senere mere, men FIFO (først-ind, først-ud). Kunne sagtens have handlet lidt, men skattevæsenet. Et salg til 100 ville betyde ~23 dollars i skat per aktie. Så hvis jeg ville købe det samme antal aktier tilbage, ville jeg først kunne købe til under 77. Over det, fra 78-99, ville jeg efter skat få færre aktier tilbage for de samme penge, eller også skulle jeg skyde kontanter ind, hvilket kun skattevæsenet ville tjene på. Jeg ville enten miste penge eller aktier. Forbandet.

3 Synes om

Pimpeli pom Ehang Holdings Ltd snart brudt hundred dollars :partying_face:.
SPI Energy Co Pimpeli pom gentagelse ville være en fin tilføjelse til denne uge :wink: sidst den skød +700%

4 Synes om

Gik du og skød “et par noter” til bestyrelsen?l :rofl:

1 Synes om

Nu kigger jeg efter noget helt andet … duf duf :heart_eyes:

1 Synes om

Vent lige et øjeblik. Gamestop steg fredag fra 44 USD til 65 USD. Åbnede i dag på 96 USD, og efter en times handel var den oppe over 150 USD (?!?) på cirka en time og faldt så tilbage til 90 USD, nu på vej til at lukke omkring 75-80 USD :thinking: Forhåbentlig var der ikke store køb, eller også brændte nogen sig slemt. Dagshandlen er stadig omkring 10 gange normalt. Hold da op, for noget rod.

3 Synes om

Er der stadig nogen, der holder Gevo? Jeg har også fået et ret godt afkast for en gangs skyld, men det er nok ikke tid til at gå amok, men snarere at træde på speederen :joy:

Den er i porteføljen og skal ingen steder indtil videre :slight_smile: Den er vokset pænt

Jeg undrer mig over den konstante nedadgående tendens i norske aktier. Aker CC, Kahoot og Zaptec falder alle.

Især Zaptec kunne man så småt begynde at sætte nye penge i.

1 Synes om

Norsk under pres pga. coronaviruset… massivt frasalg. Godt tidspunkt at købe :blush:

1 Synes om

Måske er det dog godt at huske konteksten.

Aker CC ÅTD +1,57%, 3 måneder +134,11%
Kahoot ÅTD +22,06%, 3 måneder +93,06%, 1 år +352,73%
Zaptec ÅTD +15,99%, 3 måneder +262,93%

Der er nødt til at komme en pause et sted. Nu er vi faldet omkring 10% fra toppene.

8 Synes om

Jeg besluttede selv at deltage i galskaben den anden dag, så jeg har stadig Gevo, der modnes på min konto. Der var så stærk en brændselscelle-momentumfølelse over det, at jeg var nødt til at spille med, og denne gang lykkedes det. Jeg må se, hvor jeg hopper af, men indtil videre har det holdt godt. Hvis den fremragende RH-logik fra USA også holder stik her, kunne kursen stadig fordobles fra det nuværende niveau, da markedsandelen stadig er omkring halvt så stor som FuelCells :sweat_smile: Folk sammenligner det allerede med Plug, og til den markedsandel er der et lidt længere spring.

Det er rigtigt, og en meget god pointe. Men i tråden ville jeg gerne undre mig over det.

2 Synes om

I hvert fald indtil videre holder det tidligere støtteniveau. Hvis ikke, så kan vi nok falde til det næste omkring 49…

2 Synes om

I sidste kvartal af 2020 var salget foreløbigt 51,0 mio. SEK (35,6 mio. SEK), hvilket svarer til en vækst på 43 %.

Synes OK med +7 % i kursen.

3 Synes om

Hos Solidium flyver bonusserne og der bestilles wienerbrød til festerne :grinning:
Skal de fejre hurtigt?

Jeg kan kun sige, at CDON-kursen er fuldstændig irrationel for mig selv, men Europa er skørt.

2 Synes om

Jeg forventede ikke, at jeg ville få så “meget” med Ehang. Jeg turde ikke hoppe med på vognen, da den lå omkring 25$, nu virker det allerede umuligt…

Kan ikke få adgang til Nokia-billeder.
https://twitter.com/i/status/1353753119612518400

1 Synes om

Og festen fortsætter. Stolene løber ikke tør, og orkestret har robotter som musikere, så de kan spille 24/7 for evigt.
2017
https://t.co/AgVsRYmIMg?amp=1