Det er også en speciel måde at informere om dette på, da der i praksis er tale om virksomheder ejet af de samme personer (familien Poukkola)?
7 Synes om
Wetteri ser tilsyneladende ud til, i forbindelse med direktørskiftet, i nogen grad at opgive målsætningen fra for kun et halvt år siden om specifikt at vækste brugtvognsforretningen. Der er masser af konkurrenter inden for brugte biler, så dette vil næppe have den store effekt på markedet set fra Kamux’ synspunkt. Det fortæller måske også, at brugtvognsmarkedet allerede nu er meget konkurrencepræget, hvilket vi selvfølgelig vidste i forvejen. Herunder er Thomas’ kommentar til ændringerne i Wetteri.
Ifølge mine oplysninger var Poukkola-familien mindretalsaktionærer i Autohuolto, og de ejer jo heller ikke Saka fuldt ud. Men der er rigtigt nok delvist de samme ejere i baggrunden af disse selskaber.
11 Synes om
Her er Kassus kommentarer til bilsalget i juni. 
Juni måned var en smule mat i det finske bilsalg, især hvad angår brugte biler. Vi mener dog ikke, at man bør drage for hastige konklusioner om udviklingen i forbrugeradfærd baseret på en enkelt måned. På grund af det inflationspres, som konflikten i Iran har medført, bør man holde særligt godt øje med forbrugernes adfærd i forbindelse med anskaffelser i de højere prisklasser.
3 Synes om
Kamux er snart ved at få godt med vind i sejlene, og min mavefornemmelse siger mig, at tendensen er ved at vende. Den finske tillid til økonomien begynder så småt at forbedres, og det må uundgåeligt kunne ses på forbruget. Samtidig er aktien blevet banket helt i bund. Det spiller naturligvis også en rolle, at jeg selv var forbi Kamux for et par uger siden og købte en ny bil
Det er en god case nu, hvor mange investorer stadig får en opkastrefleks, når de tænker på deres investeringserfaring med Kamux.
4 Synes om