Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Ja jos todella koputellaa lähempänä 9 euroa (sanotaan alta 9.30) niin omat ostohousut löytyy myös kaapin hyllyltä aika nopsaan, mutta en pidätä ihan hengitystä että noin alhaalla välttämättä käydään ilman yhtiöön vaikuttavia uutisia tai isoa koko markkinan kyykkyä.

5 tykkäystä

Ema50, joka on pitänyt hyvin osakkeen nousutrendissä on tuossa 9,65 nurkilla ottamassa koppia. Oma positio on jo ihan täysi, mutta jos tuonne saakka mennään niin voisi siivu vielä tarttua. Tänäänhän ei kovin kaukana siitä käyty. Päivätason RSI on myös valunut alle 50n, mikä on kevän ja kesään aikana ennkoinut sitä, että hetkelliset pohjat on kohta nähty ja nousu jatkuu taas. Eiköhän tässä vielä saada pieni nousu aikaiseksi ennen Q3 osaria.

16 tykkäystä

Sedän kiitos kollegoille kuuluu oleellisesti Kamux-ketjuun, koska kiitos koski sedän omaan kysymykseen tehtyjä asiallisia vastauksia. Piste. Eli kiitokset alla vielä uudelleen:

Thank you Seppo and the others! Now Uncle-Masse sleeps well with the Kamux Inc. shares.

Uncle-Masse, Forum noble, used cars save the world :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile: :oncoming_automobile:

8 tykkäystä

Q2:sen tulosta tulkittiin siten, että yhtiö selviytyi ns. koronakeväästä hyvin. Kvartaalin aikana jouduttiin firmassa toteuttamaan myös uudelleenmukautuminen muuttuvaan toimintaympäristöön. Hyvin suoriutuminen varsinaisessa bisneksessä piti sisällään myös uudet skenaarioanalyysit ja niiden pohjalta tehtävät uudet toimintasuunnitelmat. Lisäksi ne piti myös jalkauttaa jokaiseen myymälään ja jokaiselle myyjälle. Uusi toimintatapa uudessa maailmassa. Silti pärjättiin hyvin. Noh, kaiken järjen mukaan Q3:sella on uuteen maailmaan jo vähän totuttu ja päästy paremmin palaamaan siihen olennaiseen. Saatavilla olevan datan perusteella vaihtoautokauppa on käynyt kohtalaisen hyvin. Odotettavissa siis on, että Q3-data tarjoaa uutta kasvua ja pientä momenttia seuraavalle tasolle kohti Euroopan valloitusta.

Nyt kysynkin. Miten himputissa voi kurssi valua koko ajan, vaikka bisneksen kehityksen suunnan pitäisi olla kaikille selvä. Seppo Saario käski ostamaan, kun kurssi tekee uuden ennätyksen. Kaikki ovat silloin voitolla ja tie kohti uusia ennätyksiä on auki, koska ei ole paniikkimyyjiä. Ihan siellä ei Kamuxin kanssa käyty, mutta melkein kuitenkin. Ei auttanut. Seppo voi puolestani ostaa Kamuxista käytetyn auton ja ajaa takaisin sinne Espanjaan. Tällöin olisi hänestä minullekin enemmän hyötyä :joy: (noh, vähän huumoria, kun on muuten niin kuiva ketju :wink:)

21 tykkäystä

Eikös osingon toinen osa irtoa huomenna?

2 tykkäystä

Kyllä. 0,11€ per osake.

Tulee satoja euroja… :money_mouth_face: Jos kunnolla dippaa ennen q3, niin saatan lisätä omistusta - suurin paino salkussa (vajaa 18 %).

1 tykkäys

Tänä syksynä nähtiin aika moni osake kurkkimassa ath-tasoja, kunnes tämä ns. toinen aalto alkoi nostamaan päätään. Siihen asti oli varmaan toivoa paremmasta, mutta nyt kaikkia pelottaa myykö Kamux vielä autoja jatkossakin.

Monen holdarinkin varmaan jälkiviisaana pitänyt tyhjentää pajatso silloin Saarion suositusten aikaan ja ostaa nyt 2 euroa alempaa. Helppo viisastella toki. Itsellä pitkänä Kamux-holdarina meni liki kaikki myyntiin tuossa vastikään, ihan sattumalta ennen tätä laskua. Tänään toki piti hieman ottaa kun ei osaa olla ilman, olimmehan koronadipissäkin erottamaton parivaljakko (isohko Kamux-possa sitoi kädet aika huolella eikä päässyt kunnolla ostelemaan). Toivotaan jyrähdystä osarissa :muscle:

5 tykkäystä

image

Olisiko huomenna pieni lisäys ennen Q3 osaria osinkodipin saattelemana. :face_with_hand_over_mouth:

10 tykkäystä

Kamuxin RSI on valahtanut jo yhtä alas kuin mitä se oli maaliskuun lopussa / huhtikuun alussa ja pitkästä aikaa taistellaan tuossa EMA50sen tuntumassa. Tänäänkin selvässä laskussa vaikka pörssi muuten vihertää. Ketkä tässä ovat olleet viime aikoina myyntilaidalla?

5 tykkäystä

Ehkä Kamux nousi vähän “liian nopeasti” tuon Interan myynnin jälkeen. Sentimentti tuntui olevan vähän se, että ostetaan iso nippu Interan myynneiltä ja myydään ainakin osa ATH tasolta ennen osaria. Harvoin markkina varmaan toimii ihan näin yksikertaisesti. Nyt se on ehkä huomattu ja aletaan kotiutella voittoja.

Hyvä on myös muistaa että vaikka momentum sijoittaminen on kovassa huudossa kyllä kait ne instituutiotkin yrittää ostaa mahdollisimman halvalla eikä kalliilla. Pointtina, että näen hyvin vähän järkeä ostaa päämärkänä kun myyjiäkin löytyy, keräillee sitten pikku hiljaa jos osaketta halajaa.

3 tykkäystä

Oletan, että täälläkin aika moni kiikari kurssia, 8,9 Oliko se se interan myynti pompsi. Luulisi 9 euron pinnassa olevan osto painetta, voisin esim itse napata kevennyksiä takas…

1 tykkäys

Niin, kai tässä sijoittajat ovat vähän odottavalla kannalla ja kyllähän hinnan valumisessa voi hyvin olla ns, fundamentaalisiakin syitä.

Kuvaavaa on kuitenkin mielestäni se, että nyt näkee huomattavasti vähemmän “ostin Kamuxia” ilmoituksia kun +10€. Kurssilasku saa usein sijoittajat epävarmoiksi ja nousu taas itsevarmoiksi :upside_down_face:

22 tykkäystä

Oma koura on ysin pinnassa valmiina jos halalavalla saa. Käytettyjä lappuja kun on. Ei niistä viitsi uuden hintaa maksaa ja toisaalta reppu on täynnä pitkälti alle 9€ keskihinnalla jo.

4 tykkäystä

Aloittelija kysyy: osuiko se nyt eiliseen vai tähän päivään se osingosta johtuva mahdollinen 0,11€ pudotus?

1 tykkäys

Osingon irtoamispäivänä kurssi yleensä laskee osingon verran eli nyt eiliseen 22.10. Tuolloin tehdyn kaupan osingon saa oikeutetusti myyjä.

Masse-setä, FA, milloin sedästä tuli sijoituskurssien palkaton vetäjä? :slight_smile:

7 tykkäystä

Eli kun yhtiön pörssitiedotteessa luki, että osinko maksetaan niille jotka ovat Eurocleariin merkittyjä osakkeenomistajia 23.10.2020, kaupat piti sinne täksi päiväksi päästäkseen tehdä eilen?

1 tykkäys

Ei kannata näillä neuvoilla aloittaa mitään palvelua. Osingon saadakseen nämä piti omistaa 21.10, ja osinko irtosi eilen

22 tykkäystä

Niin, eli jotta voit myydä heti avaukseen 22.10 (=osingon irtoamispäivä), sinun on ne osakkeet sitä ennen omistettava eli viimeistään 21.10 pörssin sulkeutuessa :slight_smile:

Masse-setä, FA, kyllä setäkin erehtyy mutta hemmetin harvoin :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

8 tykkäystä

Tämä pitää varmasti paikkansa, eli osake on vähän pudonnut “momentumista” muiden osakkeiden tieltä. Lähinnä mietin, että onko siellä joku tietty taho ulostanut osakkeita (nonnerot, ulkkarit, joku muu). Volyymit tosin ei ole olleet mitään kovin isoja. Itse olen käyttänyt tätä <10€n hinnoille palaamista mahdollisuutena tankata lisää osaketta, joten minua ei haittaa Tosin nyt alkaa olemaan käteisen määrä jo nollassa, joten ikävä se olisi vivulla alkaa kauhomaan lisää sieltä 9€n pinnasta :smiley: . En kyllä usko, että niin alas enää vajotaan ja osarikin tulee 3n viikon päästä niin varmaan pientä heräilyä volyymeihin tulossa.

2 tykkäystä

Käsittääkseni Kamuxin tulevaisuuden taivaanrantaan ei ole kerääntynyt mitään uusia pilviä, ja kasvuodotusten pitäisi olla ennallaan. Itse olen myös ajatellut tämän <10€/lappu hinnan olevan mukava tilaisuus täydentää hiukan salkkua. Kun katse on pitkällä tulevaisuudessa niin pieni heilunta alaspäin ei haittaa lainkaan.

5 tykkäystä