Jag startade en ny tråd för dessa insamlingar så att båda dessa viktiga ändamål får den uppmärksamhet de förtjänar.
Julgrytan:
Uppdrag
Låt oss även under svåra tider stödja de mindre lyckligt lottade och andra behövande för att möjliggöra jul i varje hem! Låt oss alla delta efter förmåga. Många bäckar små blir en stor å!
SPR:
Uppdrag
Inderes-forumets reaktion på den humanitära krisen i Ukraina visar att investerare har hjärtat på rätta stället.
Jag förlängde insamlingstiden eftersom vi inte är klara än, utan hjälpbehovet fortsätter. Ska vi inte se till att nå 75 000 €? Tack!
Med din hjälp hjälper Röda Korset offer för naturkatastrofer och krig över hela världen. I Finland erbjuds hjälp till offer för plötsliga olyckor, såsom bränder. Donationer upprätthåller också volontärers beredskap att agera i krissituationer. Du skyddar de mest sårbara.
Varje euro är viktig, så även en liten donation hjälper. Här ovan finns två insamlingar och båda samlar in pengar till mycket viktiga ändamål. Juurikki uttryckte det utmärkt: “Dese insamlingar konkurrerar inte, utan kompletterar varandra. Åtminstone Juurikki deltar i båda.”
Får man föreslå andra julvälgörenhetsändamål här eller är idén bara detta enda mål?
EDIT: Efter Sijoittaja-alokas svar lyfter jag även fram Lasten Liike som ett donationsmål här.
Motion och idrott ligger mig varmt om hjärtat och därför vill jag hjälpa barn att hitta rörelseglädje. I idrottsklubben kan en gnista för sport tändas eller så kan man till exempel hitta en vän.
Om det finns andra här som vill stödja barns motion, så finns en länk nedan. Givetvis är all välgörenhet viktig, oavsett om det handlar om natur, djur, barn eller vem/vad som helst. Hoppas att du donerar till något som känns viktigt för dig.
Här finns ett par insamlingar som startats av Inderes-medlemmar, men jag tror inte att någon misstycker om man utöver dessa två lägger upp även andra sakliga och lagliga insamlingslänkar här.
Bra insamlingar allihop, men organisationernas administration är ibland så tung att endast hälften av din donation når fram, eller till och med mindre. Även i år deltog jag i joulupata.fi-insamlingen samt i två insamlingar som berör mig personligen. God jul till alla!
Stora organisationer har alltid kritiserats för detta och de har länge haft olika typer av compliance-rapporter på sina webbplatser. För många organisationer ligger det där ‘svinnet’ runt 7–9 %, vilket i sig är rimligt.
Jag vill påminna om våra insamlingar. Ovan finns länkar till insamlingarna om ni vill delta.
Vår insamling till Frälsningsarmén: Låt oss stödja de mindre lyckligt lottade och andra behövande även i svåra tider för att möjliggöra en jul i varje hem! Låt oss alla delta efter förmåga. Många bäckar små blir en stor å!
Vår insamling till Röda Korset (SPR): Jag förlängde insamlingstiden eftersom vi inte är klara än och hjälpbehovet fortsätter. Visst ser vi till att nå 75 000 €? Tack!
Med din hjälp hjälper Röda Korset offer för naturkatastrofer och krig över hela världen. I Finland erbjuds hjälp till offer för plötsliga olyckor, såsom bränder. Donationer upprätthåller också volontärers beredskap att agera i krissituationer. Du skyddar de mest sårbara.
Inderes-forumets respons på den humanitära krisen i Ukraina visar att investerare har hjärtat på rätt ställe.
Ett stort tack till alla som deltagit i insamlingarna!
Fixa till länkarna nu och ta bort det här meddelandet, tack. Nu kommer Juurikki en minuspoäng närmare Inderes-loungens kolkällare. Det är kallt där sedan man gick över till centralvärme eller något. Och släpp ut farbror Masse från loungens källare, om så bara för julens och den mänskliga välviljans skull, snälla.