Investco tekster - aktieselskab som investors værktøj

Har nogen erfaringer med at åbne og beholde erhvervskonti i Finland?

Dette er nu blevet et problem, da virksomheden har haft en konto hos Alisa i 2-3 år. Jeg hævede for første gang i historien lidt større beløb på én gang (femcifrede, altså ikke millioner endnu), og de begyndte at spørge til pengenes oprindelse osv., det obligatoriske, som banker gør. Jeg svarede pænt på spørgsmålene. Kort efter kom der en meddelelse om, at kontoen ville blive lukket.

Jeg forsøgte at åbne en konto hos Holvi. De ville dog ikke acceptere det, da deres betingelser specifikt forbyder virksomheder, der primært beskæftiger sig med f.eks. trading, og primært også holdingselskaber.

OP afviste os allerede i 2018. De tilbød heller ingen forklaringer, men jeg antager, at det er relateret til pengeoverførsler til og fra kryptobørser.

Resten af bankerne er dyre steder for en erhvervskonto, og det er besværligt at åbne en konto. Vi har en konto hos Revolut, og den fungerer, men Nordnet vil ikke udbetale til den, da de kræver en FI-startende konto som modkonto.

Vi er tilsyneladende ofre for den såkaldte de-risking politik, men vi er bestemt ikke de eneste. Ifølge artikler er der flere virksomheder, hvis konti er blevet lukket – nogle af dem er ret store og har været i drift i lang tid.
Hvor har I i praksis kunnet få en konto til en rimelig pris og desuden holdt den åben?

3 Synes om