Vi har nu rullat 8 avsnitt av inderesPodden. Ämnesområdena har varierat från makroekonomisk nivå till mer specifika, såsom SaaS-affärsmodellen och cykliska bolag. Har poddarna motsvarat förväntningarna? Och självklart ett varmt tack för de redan skickade och kommande utvecklingsidéerna & ämnesönskemålen!
Finlands bästa. Man kan inte annat än att lyfta på hatten! Kanske ett avsnitt om social- och hälsovården? Ta med någon expert på social- och hälsovården.
Hej, det är helt onödigt att “gömma” Inderespodden på Soundcloud. Folk har svårt att hitta den dit och den skulle betjäna en mycket större publik om ni gjorde podden på samma sätt som Nordnets Penningpodd. Det vill säga, kamera(or) filmar podden och den sedan på Youtube. Ganska gammaldags, när man inte får en bild 2018
Hallå @Miikka9292, vi har försökt lyfta fram inderesPodden ur skymundan och nu finns den också på YouTube. Bara ljudet är lite tamare att rulla ut och dela, men visst ordnar sig bilden också om det anses vara väsentligt..
Jag lyssnar via iTunes på iPhone, och det är ett riktigt bra sätt att lyssna, och programinnehållet har varit bra. Jag lyssnar på väg till jobbet med bil eller cykel, när jag lagar mat, eller när jag gör något annat. Jag skulle absolut inte ha tid att sitta framför skärmen och titta på YouTube-videor, utan jag gillar just det där ljudformatet. Jag tycker inte att det är något gammaldags med det.
Nu verkar det som att InderesPodi har stigit till åttonde plats på Finlands lista i iTunes. Den listan rymmer totalt 200 olika podcaster. Jag märkte också att samma podcaster finns på Spotify. Ganska trevligt, även om Spotify inte är ett lämpligt sätt för mig att lyssna på podcaster, eftersom den inte ens kan fortsätta där den slutade senast.
Jag menade inte att man skulle sluta använda Soundcloud. Verkligen inte. Utan att man utöver Soundcloud skulle kunna få rörlig bild av podden till Youtube. Och om man vill gå ännu längre framåt så skulle man kunna lägga till bilder i videon om ämnet man pratar om. (Fakta, kursdiagram, vad som helst.) Kräver bara redigering. Om man vill utveckla detta så är bara himlen gränsen.
Jeah! Som det ser ut nu håller vi podcasterna som ett eget format, åtskilt från videorna. I dessa (fakta, kurvor etc.) skulle vi i första hand göra videor som inte lämpar sig som podcasts. I InderesPod är tanken att närma sig större teman “mjukare”, och inte att i sig analysera siffror & grafer, där videobild/bilder är ett viktigt element.
Vi kommer säkert att göra fler sådana informativa videor i framtiden.
{“content”:“Jag lyssnade precis på det där avsnittet av inderesPodi om spelmarknaden. Jag tycker att det är felaktig information att Apple eller Google skulle ta 30% av spelets pris.\nPå samma sätt som vilken annan butik som helst måste Apple Store och Google Play lägga till moms på produktpriset. Så om utvecklaren har satt priset till 0,99€, så inkluderar det priset den moms i det landet, som butiken måste betala till skattemyndigheterna. Det betyder att Apple eller Google tar en summa som är cirka 6-10% av spelets pris inklusive moms (eller cirka 8-13% av priset exklusive moms). Jag vet inte exakt vad momsen är i olika länder, men det är nog något i stil med 20-24%.”,“target_locale”:“sv”}