InderesPodi och dess framtid

Vi har nu rullat 8 avsnitt av inderesPodden. :slight_smile: Ämnesområdena har varierat från makroekonomisk nivå till mer specifika, såsom SaaS-affärsmodellen och cykliska bolag. Har poddarna motsvarat förväntningarna? Och självklart ett varmt tack för de redan skickade och kommande utvecklingsidéerna & ämnesönskemålen! :ok_hand:

InderesTV Videot - Inderes
SoundCloud SoundCloud - Hear the world’s sounds
iTunes inderesPodi - Podcast - Apple Podcasts

9 gillningar

Finlands bästa. Man kan inte annat än att lyfta på hatten! Kanske ett avsnitt om social- och hälsovården? Ta med någon expert på social- och hälsovården.

5 gillningar

{“content”:“Mitt förslag för nästa avsnitt: Amazon, E-handel och handelsbranschen som investeringsobjekt.”,“target_locale”:“sv”}

3 gillningar

Hälsovårdsområdet kommer definitivt att lyftas fram som ett ämne för bredare diskussion!

Pihlajalinna har förresten också egen podcastproduktion, så det finns åtminstone något att lyssna på just nu :slight_smile: https://itunes.apple.com/us/podcast/pihlajalinna-podcast/id1324968465?mt=2

4 gillningar

Tack för podden om Pihlajalinna. Jag ska kolla in den. Den ser intressant ut!

3 gillningar

InderesPodi har varit fullmatad! Dock märker jag knappt nya avsnitt när de inte publiceras på InderesTV:s YouTube-kanal, som jag huvudsakligen följer.

5 gillningar

Okej, jag laddar upp poddarna dit snart också!

1 gillning

En podcast av mycket hög kvalitet, precis vad jag förväntade mig av Inderes. Fortsätt på samma sätt!

6 gillningar

Kan jag ladda ner poddar till mobilen så jag kan lyssna på dem på flyget :)? Jag ska åka på en lång flygning till Indien snart!!

1 gillning

Från SoundCloud kan du ladda ner åtminstone inderesPodden. Det är lite gömt, men där finns det :slight_smile: SoundCloud - Hear the world’s sounds

5 gillningar

{“content”:“Tack, jag hittade det och flygresan var räddad, om det bara hade funnits mer att lyssna på ;)”,“target_locale”:“sv”}

3 gillningar

Skulle det kunna vara ett avsnitt om kryptovalutor och blockkedjan? Hur förhåller sig aktieinvesteringsproffs till dessa?

3 gillningar

Tack för det :sweat_smile:

2 gillningar

Päivi Heikkinen från Finlands Bank var i en intervju på inderesTV i december, samtidigt som bitcoin & co. hade raketat till topparna. Kanske du kan få åtminstone en del av detta Bitcoin sijoituskohteena? Vieraana Suomen Pankin Päivi Heikkinen - Inderes

Hej, det är helt onödigt att “gömma” Inderespodden på Soundcloud. Folk har svårt att hitta den dit och den skulle betjäna en mycket större publik om ni gjorde podden på samma sätt som Nordnets Penningpodd. Det vill säga, kamera(or) filmar podden och den sedan på Youtube. Ganska gammaldags, när man inte får en bild 2018 :wink:

Hallå @Miikka9292, vi har försökt lyfta fram inderesPodden ur skymundan och nu finns den också på YouTube. :smirk: Bara ljudet är lite tamare att rulla ut och dela, men visst ordnar sig bilden också om det anses vara väsentligt.. :thinking:

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tWyLxe2bZYE&list=PLyaj31tIl1ou4I6b9cKAERCgUleApL8lp

Jag lyssnar via iTunes på iPhone, och det är ett riktigt bra sätt att lyssna, och programinnehållet har varit bra. Jag lyssnar på väg till jobbet med bil eller cykel, när jag lagar mat, eller när jag gör något annat. Jag skulle absolut inte ha tid att sitta framför skärmen och titta på YouTube-videor, utan jag gillar just det där ljudformatet. Jag tycker inte att det är något gammaldags med det.

Nu verkar det som att InderesPodi har stigit till åttonde plats på Finlands lista i iTunes. Den listan rymmer totalt 200 olika podcaster. Jag märkte också att samma podcaster finns på Spotify. Ganska trevligt, även om Spotify inte är ett lämpligt sätt för mig att lyssna på podcaster, eftersom den inte ens kan fortsätta där den slutade senast.

5 gillningar

Jag menade inte att man skulle sluta använda Soundcloud. Verkligen inte. Utan att man utöver Soundcloud skulle kunna få rörlig bild av podden till Youtube. Och om man vill gå ännu längre framåt så skulle man kunna lägga till bilder i videon om ämnet man pratar om. (Fakta, kursdiagram, vad som helst.) Kräver bara redigering. Om man vill utveckla detta så är bara himlen gränsen. :smiley:

2 gillningar

Jeah! Som det ser ut nu håller vi podcasterna som ett eget format, åtskilt från videorna. I dessa (fakta, kurvor etc.) skulle vi i första hand göra videor som inte lämpar sig som podcasts. I InderesPod är tanken att närma sig större teman “mjukare”, och inte att i sig analysera siffror & grafer, där videobild/bilder är ett viktigt element. :slight_smile:

Vi kommer säkert att göra fler sådana informativa videor i framtiden. :ok_hand:

3 gillningar

{“content”:“Jag lyssnade precis på det där avsnittet av inderesPodi om spelmarknaden. Jag tycker att det är felaktig information att Apple eller Google skulle ta 30% av spelets pris.\nPå samma sätt som vilken annan butik som helst måste Apple Store och Google Play lägga till moms på produktpriset. Så om utvecklaren har satt priset till 0,99€, så inkluderar det priset den moms i det landet, som butiken måste betala till skattemyndigheterna. Det betyder att Apple eller Google tar en summa som är cirka 6-10% av spelets pris inklusive moms (eller cirka 8-13% av priset exklusive moms). Jag vet inte exakt vad momsen är i olika länder, men det är nog något i stil med 20-24%.”,“target_locale”:“sv”}