Meta skulle också kunna implementera FLIK:s videosynkroniseringsplattform (videosync-alusta), det skulle höja nivån på webbsändningen avsevärt ![]()
Kan Flik också förbättra Facebooks kvartalsresultat lite? Det är synd att Harvia faller igen imorgon när Facebook har ett mjukt resultat.
Kaffe ska också drickas svart. Jag varnar dig när du tydligt har mjölk i koppen. En sådan lättsinnighet kommer inte att tolereras!
Och från en betydligt mindre kopp än den på bilden!
Har detta redan varit uppe? Petris nya jobb?
Tyvärr betalvägg, så jag kan inte läsa/referera.
Kom alla ihåg att komma till tråden Aktiers riktning idag klockan 14.45. ![]()
Europeiska centralbanken (ECB) publicerar räntebeslutet i eftermiddag.

Jag lägger in @Marianne_Palmu s artikel här, som är värd att läsa före evenemanget:
- I tråden Aktiers riktning (Del 2) följer man evenemanget och kan vid behov lägga in lämplig information om det.

- Aktiemarknadens dagliga rörelser och korrigeringar (Björnens kula & Tjurfäktningsarena) och här kan man till exempel förundras över vilda indexrörelser.

- Frågor, farhågor och hyllningar om kurser och deras förändringar - tråd och här kan man till exempel hylla rörelserna för vissa aktier.
- Jag gissar att det kommer att dyka upp bra memes med mera här i Kaffehörnan under evenemanget.

Så förbered popcornen! ![]()
En tuff morgon. Det går inte att följa live-sändningarna av Nokias och Capmans resultat samtidigt. Ett liv i överflöd.
Det verkar som om Atte har grundat ett nytt företag, precis som Petri. Namnvalet kunde kanske ha varit bättre ![]()
Inderes köper Nokia-analyser som underleverantör från Nokia-analytikern @Atte_Riikola Oy. ![]()
Kalliokoskis enda villkor var att Kamux inte skulle ingå i portföljen ![]()
När man äger Callardo Capital och redan har tillräckligt med Kamux i personlig egenskap ![]()
Det här kan vara en dum fråga, men jag frågar ändå. @Mikael_Rautanen varför finns det inget tal som ROE% i Inderes resultaträkning? Måste räkna ut det själv nu ![]()
Jo, jag hann bli skrämd i 5 sekunder av att praktiskt taget varje ägare verkade ha rapporterat en minskning av sin ägarandel, tills jag kom ihåg de nya aktierna. En sådan försäljning av hela ledningsskiktet skulle ha varit oroande.
Jag kan inte säga om det här är galen optimism eller pessimism?
Har du inte hört att Harvia:s P/E nu beräknas med 2019 års resultat?
Ja Inderes delar ut en utdelning på 25 euro, vilket får kursen att dippa.
Bra poäng! ROE-% är inte en av våra primära KPI:er för verksamheten, men den förtjänar sin plats även om det är i de sista siffertabellerna.. jag vidarebefordrar feedbacken ![]()
Eller så är det bara vanligt trollande. Björnar är lite sådana när marknaden inte omedelbart rasar med 50% dagen efter att de gått över till kontanter, och nu har marknaden för fan studsade upp efter januari-kälkbacken och FOMO (fear of missing out) äter upp mannen som sitter på en hög med kontanter.
Det klassiska nästa draget är att muttra och gnälla i ett par veckor och sedan rusa in på marknaden när ATH (all-time high) börjar närma sig igen och sedan ta en massa förluster från nästa korrigering, sälja allt när huvudet inte orkar mer och sedan titta på nästa uppgång från sidlinjen igen.
Det skulle vara ganska humoristiskt om man kunde få en så starkt skalbar och för de kommande åren förutsägbar verksamhet som Qt på forward P/E 8-9 nivåer inom den närmaste tiden
Eller Harvia med ett realiserat resultat på P/E 6.. ![]()
Det är dock bra att de bara satt måttligt prissatta delar, och inte gick till riktigt billiga prisdelar när det gäller t.ex. Harvia och QT än ![]()

