Inderes' kaffestue (Del 4)

Jeg vil sige, at Masse er forumets storvesir for godt humør. Han har opretholdt den gode stemning i forumet, og Massens over 3.000 indlæg indeholder meget substans.

Titlen “Forumets adelsmand” fik Masse i december 2018 som anerkendelse for at opretholde forumets ånd.

Masse personificerer i hvert fald morfars pressede indkøbsbukser :jeans:, Masse-katten :black_cat:, hjemmet kaldet Massela :house: og Sampo-laksen :fish:. Længerevarende forummedlemmer husker sikkert mange andre begreber, som Masse har lanceret.

Jeg er en ny bruger af forumet, så jeg har ingen personlige minder fra forumets begyndelse.
Uanset hvad vil jeg sige, at Masse har vejledt forumets læsere på den lange vej mod at skaffe masser.

Her er et par punkter fra onkels investeringsguide, som er blevet i min hukommelse. Tak @Masse.

138 Synes om

Citibank har tilsyneladende fundet ud af, hvem der for en uge siden fik de nordiske børser til at styrtdykke i et kvarter.

https://www.reuters.com/business/finance/exclusive-citi-overhaul-london-trading-team-linked-flash-crash-sources-2022-05-10/

Teamets chef blev fyret.

19 Synes om

Jeg er sikker på, at @Masse har været ængstelig over den enorme mængde flag. Jeg husker, at en af dem havde 200 likes, og alligevel blev den flaget af fjols.

Det er ærgerligt, når man skriver gode historier med en skarp hjerne og pen og så ender med at blive sendt i kælderen i en måned.

45 Synes om

Jeg var sikker på, at rengøringspersonalet ville få skylden. Jeg skulle have indtastet en ordre, men jeg kom til at ændre algoritmerne via den forkerte menu.

Hvordan er folks købs-/salgsadfærd her i øjeblikket?

Lad os lave en hurtig afstemning, hvor man skal vælge, om man i øjeblikket er mere en køber eller en sælger? Mange befinder sig sandsynligvis også i en situation, hvor de gør begge dele eller ingen af delene, men hvis man blev tvunget til at vælge, hvad ville man så foretrække (jeg vil ikke angive nogen investeringshorisont, men lad os antage, at det ikke er dags- eller ugehandel):

• Jeg er mere på sælgers side
  • Jeg er mere på købers side
0 äänestäjää
2 Synes om

Jeg tror, de fleste forummedlemmer vil være netto-købere i lang tid, hvilket i praksis altid betyder, at de er mere på købssiden. Så jeg tror ikke, at man kan finde stemningen på den måde.

13 Synes om

Burde jeg ikke få penge fra en købsordre, hvis jeg køber aktier, der er faldet over 100%? :wink:

46 Synes om

Gad vide, hvordan det går med denne duo, for videoen blev offentliggjort i foråret 2021, lige før bumtsibum-nedturen.

https://twitter.com/jromeroCFP/status/1523769586218594304?s=20&t=M7TbnQ5cJqoYgf8fgYdyKQ

31 Synes om

Man taber penge samt både den mentale og fysiske sundhed og resten af livet. :grimacing: Vi kan starte et gruppelotteri med sværmintelligens.

På den anden side har jeg også løbende gjort observationer om mig selv, dog ikke nye, men min egen dumhed bliver ved med at overraske mig igen og igen. :smile:

og så i et stigende marked er jeg igen en investeringsguru. :sunglasses:

25 Synes om

Strandgrund på Bali og nyde et velfortjent otium

2 Synes om

Fundet i en vens have.
Selv børnene ser ud til at vide, hvad @musa_2 har talt om i lang tid. Og så er der Inden 666. :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

43 Synes om

@Masse skal tilbage på forummet, og det skal være snart. Da jeg begyndte at læse forummet, var det @Masse sammen med @Jarnis, der altid fik mig til at vende tilbage. Jeg læste dette forum i måneder, før jeg meldte mig ind.

@Masse’s entusiasme og gode humør er sådan, at dommerne også burde se igennem fingre med hans handlinger som gentleman-spiller. Ikke engang Raimo Helminen røg altid i straffeboksen, selvom der ville have været grund til det.

48 Synes om

Jeg må indrømme, Masse, at hvis nogen fortjener særbehandling, er det ham :smiley: Hans historier får mig altid til at smile.

44 Synes om

Er Upstart Holdings’ -59,5 % på en dag en slags verdensrekord?

@Verneri_Pulkkinen har du oplysninger om børsens Største taber-mester?

9 Synes om

Faldt den argentinske børs ikke engang over 70% på en enkelt dag…

4 Synes om

Jeg er sikker på, at der har været værre situationer med svindel og lignende, men det er allerede et episk nedbrud på grund af regnskabsmeddelelsen. :smiley:

15 Synes om

Det var åbenbart ikke en så dårlig idé at hive Onkel Joe frem fra gemmerne for at snakke markedet op foran kameraerne.

7 Synes om

Hvordan laver man afstemninger? Jeg kan slet ikke finde ud af, hvor jeg skal klikke :thinking:

Når du trykker på “Svar”, er der et tandhjul i højre side på mobil. Bag den knap er der et valg “Opret afstemning”. På desktop er der sandsynligvis noget lignende.

Det har dog nogle gange en fejl, hvor det sidste valg (netop “Opret afstemning”) bliver skjult mellem svarkfeltet og mobilens tastatur og bliver usynligt. Man skal scrolle lidt ned på de bagvedliggende beskeder.

2 Synes om

Hvor meget faldt Wirecard mon, da de forsvundne milliarder blev kendt for offentligheden?

1 Synes om